Gå til innhold

Barn som tror lykke er penger


Gjest noensomkanhjelpe?

Anbefalte innlegg

Gjest noensomkanhjelpe?

Hei,

Jeg har en gutt på 9 år som er veldig opptatt av penger. Nesten litt sykelig vil jeg si. Vi snakker ikke noe spesielt mye om penger hjemme. Det er så gale at han til og med sier at det viktigste i livet er penger. Hvordan kan jeg få han til å forstå at det er viktiger ting i livet er penger? Som vennskap e.t.c. Han er også veldig opptatt av å skrøyte til andre at han får ditt og datt selv om dette ikke er tilfelle. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Er det noen som har noen tips???

Må jo innrømme at han som regel får en ting når vi er i byen, men dette koster ikke mange penger, men det vet jo selvfølgelig han. Vil jo ikke ha ett barn som tror at penger er svaret på lykke.. Er det så enkelt at jeg kan jeg sette meg ned med han og snakke med han?

Håper noen kan hjelpe meg!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ???????????

Jeg ville i hvertfall snakket med han om det og lyve - for det vil jo kunne få konsekvenser for han selv. Ellers tror jeg at en del barn rett og slett bare vokser av seg en del særegenheter underveis.

Det er jo vanskelig og få et lite barn til og forstå hva lykke er. Men du kan jo nevne ting for han som gjør han glad - sett bort fra penger :)

Hvor tror du han har hentet dette fra? At penger er lykke?

Det er jo ikke uvanlig at små barn er opptatt av penger - da det kan skaffe dem det de ønsker seg, men at han definerer penger som lykke i så ung alder synes jeg er litt merkelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tanteee

Synes ikke det er noe rart, jeg. Sånn som samfunnet er blitt. Pengene rår overalt, det ser vi jo. Og det merker ungene. Kanskje han har kamerater/skolekompiser som snakker mye om hva ting koster o.l. De har det kanskje hjemmefra. Mange som er opptatt av penger hele tiden. Synd, men sånn er det blitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...