Gå til innhold

Ferie i Kroatzia - Erfaringer her ute?


zenitra

Anbefalte innlegg

Vi har barn på 3 og 6 år, og lurer på å prøve Kroatzia i ferien. Noen her som har vært der, og kan anbefale denne plassen? Er det steder her som er "underholdende" for små barn, som badeland og parker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi var der i sommer, og kan anbefale det på det varmeste! Vi var langt nord i landet, på Istria-halvøyen. Der var det rent og pent, nydelig strand med småøyer utenfor. Hotellet var flott og nyoppusset, kroatene hyggelige og gjestfrie, maten var til forveksling lik den italienske! Rimelig å gå ut og spise/drikke, barn velkomne overalt!

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i Rovinj-området den gangen det lå i Jugoslavia. Det er på Istra-halvøya som Pås skriver om.

Du får ta mine erfaringer med en klype salt, siden det er så lenge siden. Men enkelte ting er vanskelige å forandre på - f.eks. er det ikke sandstrender overalt, så sjekk dette og evt. bassengmuligheter før dere velger reisemål. Det er helt nødvendig med badesko mange steder - masse kråkeboller og skarpe steiner. Det er imidlertid sikkert bygd opptil flere badeland siden jeg var der.

Jeg vet ikke noe om fornøyelses- eller dyreparker i Kroatia, men man kan dra på dagsutflukt til f.eks. grotter. Men det kan bli relativt langt.

Jeg syntes Rovinj var veldig koselig, ikke misforstå. Men det kan være avgjørende å velge f.eks. et hotell med litt tilbud for barn, når dere har med en på bare 3 år. Jeg kjenner barnefamilier som har hatt det kjempefint i Kroatia, men da har alle vært svømmedyktige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest adriatica

Synes labans innlegg var litt vel spisse steiner og kanter. Som innfødt har jeg badet der som barn og hatt med egne barn fra de var en neve stor. Det er riktignok ikke mange sandstrender i Kroatia. De fleste strender er rullesteiner, og det er faktisk deilig å ikke måtte ha med sandstranda hjem i bagen. Badesko er et must for små føtter, men vannet er så deilig og rent tilgjengjeld. De fleste steder passer for barn, utfra mitt ståsted, ihvertfall finner du barn på enhver strand, og det burde være parameter godt nok?

Det er vanskelig å anbefale steder, det er fint overalt langs kysten, både med tanke på bading og kulturopplevelser. Men tar du utgangpunkt i en av Norwegians destinasjoner vil du uansett finne noe som passer. Dubrovnik kan det kanskje være for mye turister i sommerstid, og Rijeka (eller Krk-øyahvor flyplassen er) er kanskje et roligere mål, om man ikke oppsøker Baska. Pulas flyplass er utgangspunkt for byene Rovinj, Porec, og de kan også være folksomme i juli/august. Split gir muligheter for koselige mindre byer som Marina, Vodice, eller kanskje øya Brac?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var der i sommer, og kan anbefale det på det varmeste! Vi var langt nord i landet, på Istria-halvøyen. Der var det rent og pent, nydelig strand med småøyer utenfor. Hotellet var flott og nyoppusset, kroatene hyggelige og gjestfrie, maten var til forveksling lik den italienske! Rimelig å gå ut og spise/drikke, barn velkomne overalt!

mvh

jeg tenkte å ta med poden til øya brac i sommer jeg,men vet ikke hvordan det er for tassen der.men er sikkert mange plasser som egner seg :) blir nok gjort litt research ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...