Gå til innhold

Laste ned filmer på nett og se på tv


fuji1365380447

Anbefalte innlegg

fuji1365380447

Jeg er så lei av å leie og kjøpe DVD`er - jeg vet jo at teknologien er kommet så utrolig mye lenger.

Hva slags utstyr må jeg investere i dersom jeg skal laste ned filmer på nette og se dem på TV `en min?

Jeg har sett at noen får frem et meny-system på TV`en der de kan velge hvilken film de vil se.

Er dette lovlig, eller er det ulovlig lastet ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du trenger strengt tatt bare en dvdspiller. Eller om pcen din har muligheter - kanskje bare en kabel, så kan du se filmer fra pcen din på tv.

Man kan laste ned filmer i avi-format, så for å se sånne på tven, trenger du en dvdspiller som leser det formatet. Da vil det være plass til 4-5 filmer på én dvdplate. Eller, så kan du laste ned avi-film og konvertere den om til vanlig dvd med brenneprogram etc.

Forresten så tar også mange av de billige dvdspillerene avi-formatet. Da vil de stå at de leser "DivX".

Dersom pcen din har s-video utgang, så trenger du bare en kabel (150 kr på Clas Ohlson), så kan du kjøre filmer via pcen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som blame sier tar selv billige DVD-spillere avi- og divX-format nå, jeg har en Philips til 400 kroner som jeg fant på ICA Maxi rett før jul og det funker veldig greit. Langt å foretrekke fremfor å bruke en hel kveld på å konvertere til vanlig videoformat, i alle fall - for det tar tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...