Gå til innhold

Angrer mobilkjøp


Gjest dum kunde

Anbefalte innlegg

Gjest dum kunde

Jeg kjøpte en pakke med en mobiltelefon og kontantkort i går hos Telebutikken, en Sony Ericsson, en av de eldre modellene. Hele pakka kosta 998 kroner til sammen. Jeg var desperat, så jeg tenkte at jaja, denne kan jeg ta.

Nå angrer jeg veldig. Det er en dritdårlig mobil. Jeg burde selvsagt sjekka dette på forhånd, men gjort er gjort og spist er spist.

Kan jeg gå til Telebutikken i dag og heve kjøpet? Jeg vil gjerne beholde mobilnummeret da, men levere tilbake mobiltelefonen. Går det?

Jeg har tatt vare på alle emballasjer og små plastposer, så alt ligger her. Jeg har tatt av den tynne plasthylsa som alltid ligger som en hinne på nye mobiltelefoners display. Har alt av papirer og kvitteringer. Jeg har ringt én gang med telefonen.

Kan jeg gå tilbake?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest dum kunde

Kjøpsloven

Alle forbrukerkjøp hos Telebutikken skjer i tråd med kjøpsloven.

Angrefrist

Ved forbrukerkjøp over 299,- kroner gjelder angrefristloven.

Dette står hos Telebutikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angrefristloven gjelder vel bare ved kjøp på gata, på døra, på telefon eller via nettet?

Jeg tror ikke du kan forlange å få pengene tilbake eller få byttet i noe annet så lenge det ikke er noe galt med telefonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpsloven

Alle forbrukerkjøp hos Telebutikken skjer i tråd med kjøpsloven.

Angrefrist

Ved forbrukerkjøp over 299,- kroner gjelder angrefristloven.

Dette står hos Telebutikken.

Angrefrist gjelder bare ved netthandel/postordre, ikke når du kjøper i butikk.

Du har ikke rett på å få byttet, men du kan selvsagt kontakte butikken og høre om du kan få bytte likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv!!

Med et godt smil og litt tålmodighet ved disken kan det meste ordne seg...

Om det ikke går, forsøkte du ihvertfall!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...