Gå til innhold

Hvordan går det med nyttårsforsettene folkens?:)


Gjest Din dårlige samvittighet

Anbefalte innlegg

Gjest Din dårlige samvittighet

Mitt var å sette av 3 timer i døgnet til aktivitet.

Mener det er en god investering i helsa, både fysisk og psykisk.

I tillegg har jeg lagt merke til at jeg på den måten kan spise så mye jeg vil uten å legge på meg.

Grei tilleggsbonus.

De tre timene inkluderer gåturer, trening, stå på skøyter, ake, leke med barna osv.

Hvordan er det med deres forsetter? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mer aktivitet - det går foreløpig veldig bra. Så langt tror jeg at jeg har gått en liten tur iallfall annenhver dag, og nå har jeg kjøpt meg vanntette tursko så jeg skal begynne å gå tur på kveldstid etter ungene er lagt, sammen med naboen. :)

Mindre sjokolade - det gikk åt skogen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Din dårlige samvittighet

Mer aktivitet - det går foreløpig veldig bra. Så langt tror jeg at jeg har gått en liten tur iallfall annenhver dag, og nå har jeg kjøpt meg vanntette tursko så jeg skal begynne å gå tur på kveldstid etter ungene er lagt, sammen med naboen. :)

Mindre sjokolade - det gikk åt skogen....

Hvis du bare er flink med aktiviteten er det ikke så nøye om du spiser litt sjokolade. Spiser det selv stort sett hver dag, kompenserer med å proppe i meg frukt og grønt også de dagene jeg tar av i godteskåla.

I går var jeg på kino med samboeren min og smågodtposen var tom FØR filmen begynte. Nesten.

Enkelte laster må man ha! :)

Lykke til med turgåinga, hvor langt går du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du bare er flink med aktiviteten er det ikke så nøye om du spiser litt sjokolade. Spiser det selv stort sett hver dag, kompenserer med å proppe i meg frukt og grønt også de dagene jeg tar av i godteskåla.

I går var jeg på kino med samboeren min og smågodtposen var tom FØR filmen begynte. Nesten.

Enkelte laster må man ha! :)

Lykke til med turgåinga, hvor langt går du?

Det varierer. Noen ganger går jeg med begge ungene rundt kvartalet, det er en 15-minutters tur med vanlig gange, men med barna så tar det fort en halvtime - tre kvarter. På kveldstid prøver jeg å gå runden som tar 50 minutter. På dagtid triller jeg tur med vogna, og da blir det gjerne bare til og fra butikken, ca 10 minutter hver vei.

MEN bedre enn å bare ta bilen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Din dårlige samvittighet (Nina)

Det varierer. Noen ganger går jeg med begge ungene rundt kvartalet, det er en 15-minutters tur med vanlig gange, men med barna så tar det fort en halvtime - tre kvarter. På kveldstid prøver jeg å gå runden som tar 50 minutter. På dagtid triller jeg tur med vogna, og da blir det gjerne bare til og fra butikken, ca 10 minutter hver vei.

MEN bedre enn å bare ta bilen. ;)

Så absolutt! Synes du er kjempeflink! :)

Det ER en utfordring å ta seg tid til å bevege seg. Men jeg tror det er en vane også. Jeg merker hvertfall hvor mye mer overskudd og energi jeg får av å prioritere det.

Slankere blir jeg nok ikke, men har gitt opp det også. Herfra skal det fokuseres på sunnhet og velvære, badevekta har fått permanent oppholdstillatelse på søppeldynga! :)

Ha en GOD dag Åsemor. Husker deg fra da du skrev på Ungdomsforum! :) Er en gammel "lurker" her inne uten nettidentitet! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Din dårlige samvittighet

Mitt primære nyttåsønske var å kose meg - og det har jeg lyktes med i høy grad. :-)

Så bra! Det var mitt også!

Og badevekta er kasta på dynga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Din dårlige samvittighet

Veldig bra! Jeg har meldt meg inn på treningsstudio. Neste skritt blir å få utstedt et medlemskort.

Hehe, gjelder å ta det rolig vettu! :)

Men seriøst; nyttårsforsetter skal jo være gode vaner og gode vaner skal føles GODT!

Et annet forsett jeg hadde var å kose meg HVER dag og det gjør jeg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så absolutt! Synes du er kjempeflink! :)

Det ER en utfordring å ta seg tid til å bevege seg. Men jeg tror det er en vane også. Jeg merker hvertfall hvor mye mer overskudd og energi jeg får av å prioritere det.

Slankere blir jeg nok ikke, men har gitt opp det også. Herfra skal det fokuseres på sunnhet og velvære, badevekta har fått permanent oppholdstillatelse på søppeldynga! :)

Ha en GOD dag Åsemor. Husker deg fra da du skrev på Ungdomsforum! :) Er en gammel "lurker" her inne uten nettidentitet! ;)

Mitt mål er ikke å bli slankere, men litt sunnere. Og med en nabo som drar meg med ut er det også endel lettere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Oi, hadde jeg hatt tre timer daglig til aktivititet hadde nok livet vært litt bedre, ja :-). Men det kan jeg nok ikke bestemme i nyttårsforsett - med full jobb, hus og små barn blir det minimalt med tid til fri disposisjon. Sliter ikke ut sofaen, for å si det slik.

Jeg hadde et lite nyttårsforsett som jeg har vært flink til å følge opp så langt, men det var ikke av den vanskeligste typen, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle følge bedre med på nyhetene, og ikke bare lese tabloide overskrifter. Det har jeg vært ganske flink til de siste to ukene!

Når det gjelder trim og sunnerer mat, har det vel vært litt bedre etter jul enn i selve jula, men jeg er ikke inne i skikkelig treningsmodus ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Din dårlige samvittighet

Oi, hadde jeg hatt tre timer daglig til aktivititet hadde nok livet vært litt bedre, ja :-). Men det kan jeg nok ikke bestemme i nyttårsforsett - med full jobb, hus og små barn blir det minimalt med tid til fri disposisjon. Sliter ikke ut sofaen, for å si det slik.

Jeg hadde et lite nyttårsforsett som jeg har vært flink til å følge opp så langt, men det var ikke av den vanskeligste typen, da.

Det kan jo tenkes at du faktisk BRUKER 3 timer til aktivitet hver dag uansett da? Husarbeid kan man ha god utbytte av hvis man tar i litt skikkelig. Prøv å utnytte tiden du likevel gjør nødvendige ting og få litt trim ut av det! :)

Jeg jobber også full turnus og har familie, men klarer fint å få til 3 timer aktivitet hver dag. Det er snakk om få det som en vane, da går det av seg selv! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elextra

Det kan jo tenkes at du faktisk BRUKER 3 timer til aktivitet hver dag uansett da? Husarbeid kan man ha god utbytte av hvis man tar i litt skikkelig. Prøv å utnytte tiden du likevel gjør nødvendige ting og få litt trim ut av det! :)

Jeg jobber også full turnus og har familie, men klarer fint å få til 3 timer aktivitet hver dag. Det er snakk om få det som en vane, da går det av seg selv! :)

Ja, jeg kunne nok med fordel være mer ORDENTLIG fysisk aktiv :-). Hjemme blir det jo mest smårydding, kaller ikke det aktivitet, akkurat.

Når det gjelder aktivitet med barna er det veldig mye lettere på sommeren, når det er mørkt og kaldt er det sjelden vi kommer oss ut etter først å ha kommet hjem, med mindre vi skal på noen faste aktiviteter.

*leter etter flere unnskyldninger*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, gjelder å ta det rolig vettu! :)

Men seriøst; nyttårsforsetter skal jo være gode vaner og gode vaner skal føles GODT!

Et annet forsett jeg hadde var å kose meg HVER dag og det gjør jeg! :)

Seriøst, jeg var helt seriøs. Det er så langt jeg har kommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste nyttårsforsettet jeg hadde var at de to julekiloene skulle av innen utgangen av januar. Ifølge vekta i dag har jeg 600 gram igjen. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Det går nå på et vis. Jeg trimmer litt mer enn jeg egentlig orker, for jeg er litt mer slapp enn jeg pleier å være. Føttene er ømme, men det kommer seg vel etterhvert. Overskuddet dukker forhåpentligvis også opp når jeg er kommet i bedre form. Målet er å komme i bedre form og å holde en stabil vekt. Må først ned et par kg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Det går nå på et vis. Jeg trimmer litt mer enn jeg egentlig orker, for jeg er litt mer slapp enn jeg pleier å være. Føttene er ømme, men det kommer seg vel etterhvert. Overskuddet dukker forhåpentligvis også opp når jeg er kommet i bedre form. Målet er å komme i bedre form og å holde en stabil vekt. Må først ned et par kg til.

Som om jeg skulle skrevet det selv. Bortsett fra at jeg ikke har vært så flink med trimmingen, da :/.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...