Gå til innhold

Hjelp - med gamle dørhåndtak


frk.s

Anbefalte innlegg

Snodig spørsmål, men her er tydeligvis mange kunnskapsrike mennesker!

Noen som har tips til hvordan jeg kan få et gammelt messinghåndtak pent??

Har gnukket og gnidd m messingpuss uten særlig suksess..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

googlet og fant dette:

http://www.hjemogvilla.no/index.cfm?tmpl=butikk&a=list&b_kid=107274 kan det være noe?

hvis ikke kan d prøve hus byggsentre, hvor de selger dører og tilbehør?

Takk!

Lekre håndtak, men jeg lurte altså på hvordan jeg skal få gammelt messinghåndtak pent..

Mulig jeg er supersløv, men fant ikke no rensemiddel el.l på den siden...

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dør dama...

Takk!

Lekre håndtak, men jeg lurte altså på hvordan jeg skal få gammelt messinghåndtak pent..

Mulig jeg er supersløv, men fant ikke no rensemiddel el.l på den siden...

Mvh

slurvelesing:p

eneste jeg vet er messingpuss,eller slike kluter til å pusse med, som har messing puss i seg, de synes jeg er veldig effektiv, og så slipper du alt griset :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt at sitron er et smart middel for messingpuss, altså at man gnir inn messinggjenstanden med det innvendige av sitronen. Men jeg har ikke prøvd det selv, altså, så jeg kan ikke stå inne for resultatet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kåre Kruttlapp

Et tips fra en "bilmekaniker"som elsker all slags puss og shine midler:: Gå i en farvehandel og kjøp noe som heter "autosol" Det er en pasta med slipemiddel "peeling" som vi bruker på forkrommede blanke deler på bilen! Eller så får du den i bilrekvisita butikker! Så kan du bruke vanlig bilvoks etterpå til å forsegle den blanke overflaten slik at den holder lengre! Lykke til! jeg er sikker på at du blir fornøyd! prøv vasken din hjemme også og kranene blir som nye!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et tips fra en "bilmekaniker"som elsker all slags puss og shine midler:: Gå i en farvehandel og kjøp noe som heter "autosol" Det er en pasta med slipemiddel "peeling" som vi bruker på forkrommede blanke deler på bilen! Eller så får du den i bilrekvisita butikker! Så kan du bruke vanlig bilvoks etterpå til å forsegle den blanke overflaten slik at den holder lengre! Lykke til! jeg er sikker på at du blir fornøyd! prøv vasken din hjemme også og kranene blir som nye!!

Tusen takk!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kåre Kruttlapp

Tusen takk!!!

Bare hyggelig å kunne hjelpe!! Si ifra hvis du er fornøyd da?? Er så morsomt å kunne komme med tips som funker!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...