Gå til innhold

Brukte du å skulke på ungdomsskolen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jepp. Det går dersom du er smart nok til å gjøre det uten at karakterene raser. Det blir jo registrert (eller gjorde det i hvert fall) og jeg har måttet forklare dette i hvert jævla intervju/opptak jeg har vært på siden.

Og det har ikke alltid vært så kult.

''jeg har måttet forklare dette i hvert jævla intervju/opptak jeg har vært på siden''

Akkurat det 'riset bak speilet' hørte jeg også om, så derfor passet jeg på å få en skriftlig bekreftelse fra sjåførskola om at jeg hadde hatt så & så mye kjøreopplæring si skoletida, da det aller meste fraværet på videregående skyldtes nettopp dette.

Men det fikk jeg ikke bruk for, gitt. Det var vel kun én eneste jobb jeg har hatt (sommerjobb) der jeg ble bedt om å legge frem kopi av vitnemålet fra videregående, for senere i livet har det vært totalt uinteressant.;-)

Fortsetter under...

• Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

6

• fresja

5

• Jølsen

4

• Mrs. Wallace

2

Skrevet

Har ikke ungdomskole, for den ble sent innført i min kommune. Men jeg skulket aldri da jeg var i den alderen. Skulket et par dager andre året på gymnaset, men det var meget viktig...

OI! Gikk du realskolen?! :-)

Skrevet

Har ikke ungdomskole, for den ble sent innført i min kommune. Men jeg skulket aldri da jeg var i den alderen. Skulket et par dager andre året på gymnaset, men det var meget viktig...

Jøss, hvilket århundre snakker vi om her da? :)

Skrevet

OI! Gikk du realskolen?! :-)

Ja, gikk først framhaldskole, deretter 2-årig realskole. Halvparten av de jeg gikk på gymnas med hadde ungdomsskole.

Skrevet

Jøss, hvilket århundre snakker vi om her da? :)

Det forrige århundre...l

AneM1365380603
Skrevet

Jeg skulka masse de to første årene på videregående. Havnet ganske riktig på skråplanet, men hentet meg inn igjen da jeg blei kristen da jeg var 19! ;-) Og dette vet alle mine venner (og eventuelle uvenner og, skulle jeg tro), så jeg er ikke redd for å stå for det. Men forblir likevel anonym av sikkerhetsgrunner ;-)

Jeg kjenner mange som har vært der, men som har lagt det bak seg for mange år siden. Flott at det gjelder deg også :)

Annonse

Skrevet

Det forrige århundre...l

Gikk du på framhaldsskulen(vet ikkje ka det heter på bokmål) du da ?

AneM1365380603
Skrevet

Jeg skulket kanskje et par-tre ganger. Jeg sa til læreren at jeg skulle til legen eller noe. Den dagen jeg fikk beskjed om å ta med bekreftelse på at jeg hadde vært der tok det slutt.

Skrevet

Ja, gikk først framhaldskole, deretter 2-årig realskole. Halvparten av de jeg gikk på gymnas med hadde ungdomsskole.

Oi, når var det denne omleggingen skjedde da? Trodde ikke du var så mye eldre enn meg, men moren min gikk jo realskole... *he he*

Skrevet

Oi, når var det denne omleggingen skjedde da? Trodde ikke du var så mye eldre enn meg, men moren min gikk jo realskole... *he he*

Sakser fra Store norske leksikon:

I 1959 ble det åpnet adgang for kommunestyret til å vedta 9-årig enhetsskole, og i 1969 ble 9-årig obligatorisk grunnskole lovfestet.

Skrevet

Det er jo helt avhengig av årsaken til skulkingen om man havner på "skråplanet" eller ikke. Hvis man skulker for å røyke hooga i parken er det vel større sjanse for skadevirkninger enn om man dropper naturfagstimen for å gjøre ferdig norskleksene.

Jeg har gjort begge deler og det gikk helt fint. :)

Skrevet

I 1959 ble det åpnet adgang for kommunestyret til å vedta 9-årig enhetsskole, og i 1969 ble 9-årig obligatorisk grunnskole lovfestet.

Takk.

Skrevet

OK, takk.

Det siste der var jo til og med etter at jeg ble født;-) Mao lenge etter at min mor gikk på realskolen;-)

Annonse

Skrevet

Det er jo helt avhengig av årsaken til skulkingen om man havner på "skråplanet" eller ikke. Hvis man skulker for å røyke hooga i parken er det vel større sjanse for skadevirkninger enn om man dropper naturfagstimen for å gjøre ferdig norskleksene.

Jeg har gjort begge deler og det gikk helt fint. :)

''hooga''

Aldri hørt om?

Skrevet

Gikk du på framhaldsskulen(vet ikkje ka det heter på bokmål) du da ?

Framhaldskulen var en god og kjekk skole, hvor vi lærte massenyttig, selv om vi gikk bare et halvt år (andre steder var skolen et-årig).

Vå lære f.eks. å fylle ut selvangivelse på en positiv og morsom måte (jeg likte - i motsetning til veldig mange å fylle ut selvangivelsen hver januar, og ikke minst å finne ut hvor mye jeg fikk igjen eller fikk i restskatt).

Det var også på framhaldskulen jeg stifta bekjentskap med matten (på folkeskulen hadde vi bare regning), et nytt spennende fag. Vi hadde en fantastisk lærer, som gjorde at alle fag var interessante.

Skrevet

Skulket 1 gang i løpet av mine 3 år på ungdomsskolen. Har siden tatt høyskoleutdannelse, og skal i gang med enda en høyskoleutdannelse til høsten :)

Skrevet

''hooga''

Aldri hørt om?

Tjall, fyre opp en feit jonas, dra til seters (for å beite = gress) røyke bukk osv :-)

Forresten ikke noe å reklamere for, men siden du lurte. Hooga ble ofte brukt gressrøyking før i tiden.

Gjest mange ganger
Skrevet

Skulka ja :), mange ganger.

Der hvor ungdomsskolen min lå (i ei kjent bygd) var det en togstasjon, når vi skulket tok vi bussen til jernbanestasjonen, kjøpte oss billett til et stykke nedover i dalen med noen butikker og kafeer, der satt vi til vi tok dagtoget tilbake og rett på bussen hjem.

Er veletablert idag :)

Skrevet

Nja, her og der............. Men var kronisk på å komme en time eller to forsent....

Er vel et langt stykke fra skråplanet-.

Gjest anonym av forskjellige grunner
Skrevet

Jeg kjenner mange som har vært der, men som har lagt det bak seg for mange år siden. Flott at det gjelder deg også :)

Takk! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...