Gå til innhold

Fyll til italiensk pizza?


candyqueen_83

Anbefalte innlegg

candyqueen_83

Vi skal ha italienske pizzaer på lørdag, men har dere forslag til fyll?

Skal hvertfall ha en med blåmuggost, men hva mer passer til? Blir det for mye med kjøtt på? Og hvilken ost?

Tenkte å bruke denne deigen som jeg har sett på dol før:

http://web.telia.com/~u19509478/deg_i.htm

Det står det blir 6 pizzaer men ikke i hvilken størrelse? Har en sånn pizzaform og den er vel ca 30 cm i diameter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan tenke meg den oppskriften er beregnet som porsjonspizza på størrelse med en tallerken.

Pizza hawai er min favoritt. Skinke ost og ananas :) Så finner du gjerne skinke ost og reker (vesuvio?) Videre har du ost skinke og sjampignon (capriciosa?) For ikke å glemme innbakt pizza da. Ost skinke ( calzone) Eller chiao chiao som er innbakt med ost skinke og roastbeef. Hærlige. Flat pizza ja... jo den med biff, løk og paprika. Biffen er ikke strimlet men i stykkerpå ca 2x2cm med bearnaise saus oppå.

Tja det var de jeg kom på i farta. Husk at bunnene er veeeldig tynne. Jeg tror kanskje jeg ville laget mere enn en deig, men det ser du sikkert når du har satt den første deigen din.

Gjester i morgen?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Jeg kan tenke meg den oppskriften er beregnet som porsjonspizza på størrelse med en tallerken.

Pizza hawai er min favoritt. Skinke ost og ananas :) Så finner du gjerne skinke ost og reker (vesuvio?) Videre har du ost skinke og sjampignon (capriciosa?) For ikke å glemme innbakt pizza da. Ost skinke ( calzone) Eller chiao chiao som er innbakt med ost skinke og roastbeef. Hærlige. Flat pizza ja... jo den med biff, løk og paprika. Biffen er ikke strimlet men i stykkerpå ca 2x2cm med bearnaise saus oppå.

Tja det var de jeg kom på i farta. Husk at bunnene er veeeldig tynne. Jeg tror kanskje jeg ville laget mere enn en deig, men det ser du sikkert når du har satt den første deigen din.

Gjester i morgen?? :)

Nei egentlig er vi bare to, så lurer på om jeg skal halvere deigen, eller bare lage det som er ,og enten fryse eller spise litt på søndag også :o) Lurer på hvor mange pizzaer jeg får ut av deigen i den pizzaformen. Må hvertfall ha 2, kanskje 3? Formen er større enn en tallerken så kanskje det blir 4 ut av den? Da har vi litt til søndag :o)

Med biff og bearnaise hørtes godt ut :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei egentlig er vi bare to, så lurer på om jeg skal halvere deigen, eller bare lage det som er ,og enten fryse eller spise litt på søndag også :o) Lurer på hvor mange pizzaer jeg får ut av deigen i den pizzaformen. Må hvertfall ha 2, kanskje 3? Formen er større enn en tallerken så kanskje det blir 4 ut av den? Da har vi litt til søndag :o)

Med biff og bearnaise hørtes godt ut :o)

Det kommer sikkert litt an på hvor tykk deig du tar også da pr pizza. Den holder nok til dere to ja :)

Si ifra dersom deigen er god da :) Kanskje jeg også prøver meg på den en dag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi pleier å ha biff og blåmuggost. Gjerne også noen soltørkede tomater. Det er kjempegodt. Du bør bruke en blåmuggost med mye smak, Norzola er vår favoritt (pass på å ikke ta Normanna, den er mye tammere).

Vi pleier alltid å lage full porsjon med deig, kjevle ut alt til pizza-emner, fylle på fyll så langt det rekker og hvis det er noen bunner uten fyll halvsteker vi disse og fryser ned. Veldig praktisk å ha noen halvstekte bunner i fryseren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Vi pleier å ha biff og blåmuggost. Gjerne også noen soltørkede tomater. Det er kjempegodt. Du bør bruke en blåmuggost med mye smak, Norzola er vår favoritt (pass på å ikke ta Normanna, den er mye tammere).

Vi pleier alltid å lage full porsjon med deig, kjevle ut alt til pizza-emner, fylle på fyll så langt det rekker og hvis det er noen bunner uten fyll halvsteker vi disse og fryser ned. Veldig praktisk å ha noen halvstekte bunner i fryseren.

Tusen takk :o) Skal ta Norzola. Jeg tenkte å bruke bacon eller pepperoni men det blir vel altfor salt.

Hvilken deig bruker dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk :o) Skal ta Norzola. Jeg tenkte å bruke bacon eller pepperoni men det blir vel altfor salt.

Hvilken deig bruker dere?

Vi bruker også pepperoni, men ikke sammen med blåmuggost. Ungene liker pepperoni, men da blir det bare pepperoni, evt. også noen svarte oliven.

Vi bruker ofte denne deigen:

http://www.doktoronline.no/forum3/bin/show.wa2?MessageId=2124606

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...