Gå til innhold

Har noen greie på tenner?- Emaljeskader

Gjest Tannline

Anbefalte innlegg

Gjest Tannline

Jeg har begynt å få emaljeskader på tennene. Nå har jeg vurdert å gå til innkjøp av denne Pro-emalj tannkremen som skal forebygge emaljeskader og styrke emaljen. Noen som vet om denne faktisk virker og ikke bare er ren bløff?

Tannlegen min sier ellers at jeg skal holde meg unna all form for kullsyre, inkl Farris naturelle? Her mener jeg hun tar feil og at kullsyren i seg selv ikke etser, men syren i smakstilsettingene. Noen som kan bekrefte at jeg har rett?

Vet ellers noen hvordan emaljeskader behandles? Er det dyrt? Kan noe bli dekket dersom det skyldes en spiseforstyrrelse, selv om sykdommen ikke blir behandlet hos psykolog/psykiater??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Fortsetter under...

Kullsyre etser selv om produsenten av Farris forsåvidt benekter at dette kan være et problem.

Skal du sammenligne Farris vs brus vil selvfølgelig Farris være mye mye bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...
Carpe Noctem

Det er du som har rett, det er ikke kullsyren som lager emaljeskader, men smakstilsetningene i brusen. Det som feilaktig kalles kullsyre er rett og slett CO2 som får brusen til å bruse.

Hyppige inntak av brus eller andre leskedrikker kan gi betydelige emaljeskader på tennene. I så fall vi NAV kunne refundere en del av tannlegeregningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...