Gå til innhold

fysioterapi, karaktersnitt


Gjest kanskje student igjen

Anbefalte innlegg

Gjest kanskje student igjen

Ser at snittet ligger på litt over 60 poeng. Har dårlige karakteter fra videregående,men er over 30 år og har annen 3 årig høgskoleutdannelse. Hvor mange poeng kan man få utenom gymnaset?

Hvor mange gymnas fag må man ha for å komme inn? Vurderer å ta de fagene på nytt,da trenger vel ikke snittet på alle fagene å telle(altså de jeg har fra før?

Og er det noen her som er fysioterapeuter og kan fortelle om det er en jobb man blir fort utbrennt i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest fysioterapeut

Jeg er fysioterapeut, men ganske nyutdannet og har ikke jobbet så lenge enda.

Jeg trives godt i jobb, jobber på et sykehus med en spesiell pasientgruppe som jeg er interessert i, og får endel spisskompetanse på.

Jeg kan tenke meg at man står i fare for å bli utbrent om man jobber privat, jo flere pasienter man tar, jo mer penger får man inn. På sykehus og i kommune har man fast arbeidstid. Begynnerlønn som offentlig ansatt er ikke mye å skryte av, men det var ikke derfor jeg ble fysioterapeut.

Som fysioterapeut bør man være god på mellommenneskelige relasjoner, og jeg føler at jeg gir mye av meg selv på jobb. Jeg er ofte sliten i hodet når jeg kommer hjem, men samtidig får man mye igjen av pasientene, og det er deilig å se at behandlingen gir resultater.

Studiet er til tider krevende og intenst, andre perioder mindre stressende. Men man bør være på hugget og jobbe jevnt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kanskje student igjen

Jeg er fysioterapeut, men ganske nyutdannet og har ikke jobbet så lenge enda.

Jeg trives godt i jobb, jobber på et sykehus med en spesiell pasientgruppe som jeg er interessert i, og får endel spisskompetanse på.

Jeg kan tenke meg at man står i fare for å bli utbrent om man jobber privat, jo flere pasienter man tar, jo mer penger får man inn. På sykehus og i kommune har man fast arbeidstid. Begynnerlønn som offentlig ansatt er ikke mye å skryte av, men det var ikke derfor jeg ble fysioterapeut.

Som fysioterapeut bør man være god på mellommenneskelige relasjoner, og jeg føler at jeg gir mye av meg selv på jobb. Jeg er ofte sliten i hodet når jeg kommer hjem, men samtidig får man mye igjen av pasientene, og det er deilig å se at behandlingen gir resultater.

Studiet er til tider krevende og intenst, andre perioder mindre stressende. Men man bør være på hugget og jobbe jevnt.

Takk for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...