Gå til innhold

Forskjell kvinner/menn i søken etter kjæreste


Gjest Glad jeg slipper å sjekke på nett

Anbefalte innlegg

Gjest Glad jeg slipper å sjekke på nett

Har i det siste trålet endel slike nettdatingtjenester av ren nysgjerrighet, hørt flere av mine venner snakke om det, jeg er i forhold og ikke på leting, men en ting som har slått meg etter å ha sjekket endel eksempler er:

Kvinner i stor grad er veldig opptatt av mannen skal ha en svær fin utdannelse/god jobb mens de aller fleste menn kunne ikke brydd seg om hun var vaskehjelp eller satt i kassa i en butikk (no offense)

Så da blir spørsmålet, søker kvinner etter en som kan ta seg av de og deretter være kjæresten?

Hva er viktigheten i god utdannelse/god jobb i forbindelse med å velge ut en livspartner? Sier det noe om han utover det at han soper inn mye penger? Mer intelligent/evnen til å "gjøre noe med livet sitt" ? De som ikke har det blir på en måte annenrangs på flere plan?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For meg er det viktig at mannen har en ryddig økonomi, om han har lite eller mye penger spiller mindre rolle, men det er klart det er godt å ha en kjæreste som har til livets opphold da. Utdannelsen hans bryr meg overhode ikke. En mann som skylder penger i øst og vest, alltid er på etterskudd med regninger og ikke har snøre på økonomien sin vil ikke bli vurdert som kjæresteemne for meg overhode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir for meg like stigmatiserende som å si at menn går etter utseende, mens kvinner går etter makt. (som er blitt hevdet flere ganger).

Teorien er den at makt (utdanning, økonomi, god jobb etc) gir trygghet for kvinner, mens menn vil ha en "vakker liten kvinne" å "pynte seg med".

Dette tror jeg i hovedsak er sprøyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gurojenta

Jeg er enig med Lillemus, det viktigste er at en mann har et ryddig forhold til sin egen økonomi og er litt oppegående på det området der. Utdannelse er jeg ikke så opptatt av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Glad jeg slipper å sjekke på nett

Jeg er enig med Lillemus, det viktigste er at en mann har et ryddig forhold til sin egen økonomi og er litt oppegående på det området der. Utdannelse er jeg ikke så opptatt av.

Det luktet ikke akkurat ryddig økonomi i den grad hun skrev i kontaktannonsene, forstår godt det dere sier, men jeg lurer på hva som får noen til å skrive sånt i en kontaktannonse, kanskje jeg ble litt sur fordi jeg ikke har god utdanning eller god jobb i den forstand jeg følte de mente ;))

Innlegget kom egentlig litt feil ut uansett, poegnet mitt står fortsatt, jeg så ingen hannkjønn som nevnte dette met ett ord, men det er feil å generalisere ut fra ett så lite antall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En god utdannelse sier mye om en person spør du meg. Jeg har en lang utdannelse selv :) Hvorfor menn syns det er greit med livledsagersker som ikke har ambisjoner om karriære, ikke god økonomi og kanskje ikke evner i den retning aner jeg ikke. De går vel etter utseende og/eller liker å føle seg overlegne og ha økonomisk og intellektuelt overtak i forholdet.

En mann kan godt være "vellykket" uten en lang utdannelse også, med en grei jobb. Men en mann uten jobb og uten utdannelse ville jeg ikke trivdes med. Selv om han hadde penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har selv akademisk bakgrunn. Derfor er det en fordel at også partner har det. Ikke på grunn av makt, penger eller intelligens, men for å kunne være en reflektert samtalepartner for meg. Og det er viktig for meg å ha en partner å diskutere med det som skjer i samfunnet prinsippielt. Utdannelse er imidlertid verken noen garanti eller noen betingelse for dette.

Når vedkommende har utdannelse har vedkommende også kanskje venner med utdannelse. Disse kan også være reflekterte samtalepartnere. Det er rett og slett slike personer jeg trives å være sammen med. Ofte vil også humoren være lik, men ingen garanti eller betingelse dette heller.

En person med utdannelse vil sannsynligvis også trives bedre sammen med mine venner enn en person uten. Det er fort gjort å kjede seg i et slikt miljø dersom en ikke er akademiker selv.

Så dette har til syvende og sist med om vi vil trives i hverandres selskap eller ikke og i hverandres miljø eller ikke. Hvorfor menn ikke er opptatt av det samme, skjønner jeg ikke. Det er kanskje fordi de ikke er så opptatt av om partneren skal være en samtalepartner eller ikke. De er kanskje mer opptatt av andre ting.

Men altså, utdannelse er ingen betingelse. Det går an å få frem at en er reflektert på andre måter. Blant annet ved å lese bøker, holde seg oppdatert i nyhetsbildet og generelt diskutere nyheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest akademiker

Jeg har selv akademisk bakgrunn. Derfor er det en fordel at også partner har det. Ikke på grunn av makt, penger eller intelligens, men for å kunne være en reflektert samtalepartner for meg. Og det er viktig for meg å ha en partner å diskutere med det som skjer i samfunnet prinsippielt. Utdannelse er imidlertid verken noen garanti eller noen betingelse for dette.

Når vedkommende har utdannelse har vedkommende også kanskje venner med utdannelse. Disse kan også være reflekterte samtalepartnere. Det er rett og slett slike personer jeg trives å være sammen med. Ofte vil også humoren være lik, men ingen garanti eller betingelse dette heller.

En person med utdannelse vil sannsynligvis også trives bedre sammen med mine venner enn en person uten. Det er fort gjort å kjede seg i et slikt miljø dersom en ikke er akademiker selv.

Så dette har til syvende og sist med om vi vil trives i hverandres selskap eller ikke og i hverandres miljø eller ikke. Hvorfor menn ikke er opptatt av det samme, skjønner jeg ikke. Det er kanskje fordi de ikke er så opptatt av om partneren skal være en samtalepartner eller ikke. De er kanskje mer opptatt av andre ting.

Men altså, utdannelse er ingen betingelse. Det går an å få frem at en er reflektert på andre måter. Blant annet ved å lese bøker, holde seg oppdatert i nyhetsbildet og generelt diskutere nyheter.

Dette innlegget er jeg helt enig i. Siden jeg selv har høy utdanning, ønsker jeg også det hos en partner. Slik at vi kan snakke og reflektere på samme plan. Like barn leker best. Han trenger ikke nødvendgivis å ha en god jobb eller være rik (bare han klarer seg selv økonomisk). Faktisk kunne han greit nok vært uføretrygdet pga et handicap (ikke alkoholisme eller sånn da), såfremt hans livsholdning er positiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det viktig at mannen har en ryddig økonomi, om han har lite eller mye penger spiller mindre rolle, men det er klart det er godt å ha en kjæreste som har til livets opphold da. Utdannelsen hans bryr meg overhode ikke. En mann som skylder penger i øst og vest, alltid er på etterskudd med regninger og ikke har snøre på økonomien sin vil ikke bli vurdert som kjæresteemne for meg overhode.

''''En mann som skylder penger i øst og vest, alltid er på etterskudd med regninger og ikke har snøre på økonomien sin vil ikke bli vurdert som kjæresteemne for meg overhode.''''

Du vet ikkje ka du går glipp av, og da kan du bare ha det så godt! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror dette virker forsterkende når man søker etter den perfekte mann/kvinne på nettet. Da kan man jo be om alt man vil liksom. I det daglige liv velger jeg å tro at to personer kan falle for hverandre uten at disse "kvalifikasjonene" som du nevner er tilstede. Men generelt er det nok slik at damer foretrekker menn som har oppnådd noe, og at menn foretrekker kvinner som kan vises frem og gi omsorg. Selv er jeg nok litt svak for håndverkere, skogsarbeidere osv, skikkelige mannfolk. Litt rart at jeg er gift med en som jobber på kontor da, men han ser ut som er som jobber i skogen ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''''En mann som skylder penger i øst og vest, alltid er på etterskudd med regninger og ikke har snøre på økonomien sin vil ikke bli vurdert som kjæresteemne for meg overhode.''''

Du vet ikkje ka du går glipp av, og da kan du bare ha det så godt! :-)

''Du vet ikkje ka du går glipp av, og da kan du bare ha det så godt! :-)''

*Hehe* Jeg overlever nok. ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Du vet ikkje ka du går glipp av, og da kan du bare ha det så godt! :-)''

*Hehe* Jeg overlever nok. ;o)

''''*Hehe* Jeg overlever nok. ;o)''''

Da blir du i såfall den andre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En del av de menn som som søker etter damer på nettet har nok ikke så mye utdanning selv, eller de er ikke skoleflinke (til det er språket for dårlig), Og de liker nok ikke alltid at partneren har mye bedre utdanning, og i noen tilfeller bedre lønn.

Jeg kjenner flere tilfeller fra real life hvor kona har tatt utdanning i godt voksen alder, hvor forholdet har sprukket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Aliadiere

En del av de menn som som søker etter damer på nettet har nok ikke så mye utdanning selv, eller de er ikke skoleflinke (til det er språket for dårlig), Og de liker nok ikke alltid at partneren har mye bedre utdanning, og i noen tilfeller bedre lønn.

Jeg kjenner flere tilfeller fra real life hvor kona har tatt utdanning i godt voksen alder, hvor forholdet har sprukket.

Er det en spesiell type menn som søker damer på nett mener du? flesteparten har lav utdanning, lite skoleflinke og komoplekser for en eventuell kjærste skal være bedre? hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En god utdannelse sier mye om en person spør du meg. Jeg har en lang utdannelse selv :) Hvorfor menn syns det er greit med livledsagersker som ikke har ambisjoner om karriære, ikke god økonomi og kanskje ikke evner i den retning aner jeg ikke. De går vel etter utseende og/eller liker å føle seg overlegne og ha økonomisk og intellektuelt overtak i forholdet.

En mann kan godt være "vellykket" uten en lang utdannelse også, med en grei jobb. Men en mann uten jobb og uten utdannelse ville jeg ikke trivdes med. Selv om han hadde penger.

''En god utdannelse sier mye om en person spør du meg.''

Hva er en "god utdannelse" da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv akademisk bakgrunn. Derfor er det en fordel at også partner har det. Ikke på grunn av makt, penger eller intelligens, men for å kunne være en reflektert samtalepartner for meg. Og det er viktig for meg å ha en partner å diskutere med det som skjer i samfunnet prinsippielt. Utdannelse er imidlertid verken noen garanti eller noen betingelse for dette.

Når vedkommende har utdannelse har vedkommende også kanskje venner med utdannelse. Disse kan også være reflekterte samtalepartnere. Det er rett og slett slike personer jeg trives å være sammen med. Ofte vil også humoren være lik, men ingen garanti eller betingelse dette heller.

En person med utdannelse vil sannsynligvis også trives bedre sammen med mine venner enn en person uten. Det er fort gjort å kjede seg i et slikt miljø dersom en ikke er akademiker selv.

Så dette har til syvende og sist med om vi vil trives i hverandres selskap eller ikke og i hverandres miljø eller ikke. Hvorfor menn ikke er opptatt av det samme, skjønner jeg ikke. Det er kanskje fordi de ikke er så opptatt av om partneren skal være en samtalepartner eller ikke. De er kanskje mer opptatt av andre ting.

Men altså, utdannelse er ingen betingelse. Det går an å få frem at en er reflektert på andre måter. Blant annet ved å lese bøker, holde seg oppdatert i nyhetsbildet og generelt diskutere nyheter.

Enig på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''''*Hehe* Jeg overlever nok. ;o)''''

Da blir du i såfall den andre! :)

Det er bare Jesus hittil som har overlevd, han stod jo som kjent oppigjen allerede tre dager etter han var død, og siden har ingen sett han....

Men enkelte mener jo at Elvis også har "overlevd" !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en spesiell type menn som søker damer på nett mener du? flesteparten har lav utdanning, lite skoleflinke og komoplekser for en eventuell kjærste skal være bedre? hehe

Jeg leste vel mest annonser fra menn fra landsbygda i min landsdel, og jeg vil tro at utdannelsesnivået her er lavere enn f.eks. i Oslo. Nå tenker jeg på godt voksne menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...