Gå til innhold

Hvor lang tid bruker dere på å svare på en sms?

Anbefalte innlegg

Gjest Elvira 76
Skrevet

Hvis du får en sms med spørsmål om du har planer for helgen, hvor lang tid tar det før du svarer?

Jeg blir litt frustrert over noen venner som ikke gir meg svar. sendte en sms ved 12 tiden i dag, jeg synes godt de kan gi meg et svar. Om de ikke vet, så kan de vel skrive det?

Synes dere at jeg krever for mye nå?

Fortsetter under...

Skrevet

Noen ganger svarer jeg ikke på sms før det har gått flere dager, og jeg kan også glemme helt å svare.

Jeg synes ikke andre mennesker alltid har krav på svar på det de spør om når de spør om det. Av og til vil jeg ikke forholde meg til mobiltelefonen, jeg legger den vekk og tillater meg å ikke være styrt av andres behov for min tilstedeværelse.

Dersom jeg har en avtale med noen om å gjøre noe en helg, så vil jeg selvfølgelig svare raskt på den type melding du snakker om.

Skrevet

Noen ganger svarer jeg ikke på sms før det har gått flere dager, og jeg kan også glemme helt å svare.

Jeg synes ikke andre mennesker alltid har krav på svar på det de spør om når de spør om det. Av og til vil jeg ikke forholde meg til mobiltelefonen, jeg legger den vekk og tillater meg å ikke være styrt av andres behov for min tilstedeværelse.

Dersom jeg har en avtale med noen om å gjøre noe en helg, så vil jeg selvfølgelig svare raskt på den type melding du snakker om.

''Av og til vil jeg ikke forholde meg til mobiltelefonen, jeg legger den vekk og tillater meg å ikke være styrt av andres behov for min tilstedeværelse.''

Ah!! Det finnes andre!!! :)

AneM1365380603
Skrevet

Jeg er stort sett kjapp med å svare, men noen ganger glemmer jeg mobilen helt, og da aner jeg ikke engang at jeg har fått melding. Det hender også at jeg utsetter å svare pga at jeg er opptatt med noe, så bare glemmer jeg det. De som er utålmodig etter å få svar ringer om de ikke hører fra meg, og det er kanskje like greit.

Skrevet

Hvis jeg ser sms-en og det er et direkte spørsmål i den, svarer jeg med en gang. Om det bare er en kommentar el.l, svarer jeg dersom jeg har tid og lyst.

Men jeg føler meg ikke forpliktet til å sjekke mobiltelefonen min hele tiden i tilfelle noen har sendt meg sms. Noen ganger har jeg ikke lyst til å forholde meg til sånt. Er det noe viktig, får folk ringe - og evt legge igjen beskjed.

Skrevet

Er litt enig med deg. I løpet av denne tiden kan man regne med at de har sjekket mobilen, og hatt anledning til å svare.

Om de ikke vil si hva de skal, kan de jo si at de skal bort / har mye å styre med el.l.

Annonse

Skrevet

''Hvis du får en sms med spørsmål om du har planer for helgen, hvor lang tid tar det før du svarer?''

Jeg svarer når jeg får tid. På ditt spørsmål om helgen så ville jeg ha snakket med min kjære om planer før jeg svarte. Er jeg på butikken så går det jo litt tid før jeg svarer.

''sendte en sms ved 12 tiden i dag, jeg synes godt de kan gi meg et svar. Om de ikke vet, så kan de vel skrive det?''

Hvis det går flere timer og jeg helst vil vite det for evt lage en plan, så ville jeg ringt dem. Joda, det går an å skrive -jeg vet ikke enda, vi mlds-

Skrevet

Jeg kan godt få en sms og tenke at jeg skal svare senere, og dagen etter kommer jeg på at jeg har glemt å svare. Sånn er jeg, og det er ikke vondt ment. Ro ned og ring hvis det er noe viktig du vil ha svar på.

Gjest sola mi
Skrevet

Når jeg er hjemme og familien min er tilstede så legger jeg alltid mobilen fra meg og derfor kan det gå over natta før jeg får lest meldingen. Hører ikke om den gir lyd så lenge den ikke følger med inn i stua.

Hvis noe er veldig viktig så må man ringe vedkommende på hustelefonen hvis det ikke er svar å få på mobilen.

Når jeg får melding på jobb eller i butikken så har jeg vanskeligheter med å svare og da kan det også bli kveld før jeg gir lyd fra meg hvis jeg husker på det!

Mobilen er et viktig komunikasjonsmiddel, men skal ikke styre hverdagen min mer enn nødvendig. Og det som prioriteres er telefoner fra min nærmeste familie og barna.

Gjest lei mobilen
Skrevet

Jeg bruker ikke mobilen så ofte, så jeg kan ha den slått av og så slå den på etter flere dager. Da er det kanskje noen som har ventet på svar...

Gjest Elvira 76
Skrevet

Jeg bruker ikke mobilen så ofte, så jeg kan ha den slått av og så slå den på etter flere dager. Da er det kanskje noen som har ventet på svar...

Er det noen andre måter man kan kontakte deg på da?

Ellers regner jeg med at du ikke er spesielt ensom hvis det er din kanal til omverdenen.

Skrevet

Kommer ann på hvem som spør det...'noen svar venter man litt med,noen svare man med en gang.. ;0)

Skrevet

Jeg svarer med en gang jeg får meldingen, uansett om jeg vet om jeg skal være med på ting eller ikke. Enten svarer jeg da at jeg skal være med, eller jeg skriver at jeg ikke vet enda, og at jeg svarer senere...

Annonse

Gjest svarer så fort jeg kan
Skrevet

Får jeg et spørsmål via sms, og jeg hører at jeg får en sms, så svarer jeg med en gang.

Jeg har derimot venninner som ikke sjekker mobilen sin daglig, dette er jeg klar over, og sender derfor ikke hastespørsmål til via sms.

Skrevet

Jeg svarer så fort jeg leser meldingen, som regel med det samme..

Har et par venninner som ALDRI svarer før det er gått et par dager. Den ene er jeg klar over bruker lite mobilen, og den kan ligge i bilen et par dager før hun sjekker den. Det synes jeg er greit å forholde seg til.

Hun andre svarer ikke fordi hun ikke gidder. Hun har alltid mobilen med seg, men gidder ikke svare verken meg eller andre. I tillegg tar hun nesten aldri telefonen når noen ringer henne, verken mobil eller hjemmetelefon. Det derimot har jeg vanskelig for å forholde meg til, og irriterer meg masse over! Det blir ikke så mye kontakt vi har lenger, orker ikke sånn enveiskommunikasjon!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...