Gå til innhold

Gran canaria, er det nok varme til bading?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker oss på ferie til Gran canaria i mars, er det varmt nok til at vi får lyst til å gå på stranden?

Har funnet et hotell som ligger et stykke fra stranda, men det gjør jo ingenting hvis vi ikke skal på stranden:)

Hva er beste stedet av Lanzarote og gran canaria i mars?

villbringebær
Skrevet

Både Lanzarote og GC er perfekte steder for badeferie i mars! ;-)

Skrevet

Jeg trodde GC hadde mer stabilt vær enn Lanzarote?

Har selv vært på Lanzarote en påske, og det var ikke særlig varmt om morgenen. Det regnet hver natt.

Og det var nesten ingen som badet, det var ganske kjølig i vannet, selv om lufttemperaturen ble deilig i løpet av dagen.

(Ja de badet i svømmebasseng, da, men ikke i sjøen.)

Skrevet

ok hærlig! det er 2,5km til stranda så det er ikke så langt heller da.

Skrevet

Har vært en gang på GC i mars og da var vi veldig heldige, det var kjempegodt og varmt. En taxisjåfør vi hadde sa at mars var sånn grense mellom vinter og sommer. I februar/mars kan det fremdeles komme en del gufsne vindråser fra fastlandet sa han. Vi hadde over 30 grader og bada mye i både sjø og basseng.

Så var vi på Lanzarote et annet år, også i mars. På denne øya blåser det mye mer, men også denne gangen var vi heldige med varmen og været. Eneste minuset var at på hotellet vi bodde var det ikke oppvarmet basseng, det var iskaldt! Men vi badet på nabohotellet + i sjøen.

Husker også at det ble ganske kaldt på kveldene, så ha med en god fleecejakke og noen varme strømper,,,

Begge deler kan anbefales, men jeg holder en knapp på GC i mars tror jeg.

Skrevet

Har vært en gang på GC i mars og da var vi veldig heldige, det var kjempegodt og varmt. En taxisjåfør vi hadde sa at mars var sånn grense mellom vinter og sommer. I februar/mars kan det fremdeles komme en del gufsne vindråser fra fastlandet sa han. Vi hadde over 30 grader og bada mye i både sjø og basseng.

Så var vi på Lanzarote et annet år, også i mars. På denne øya blåser det mye mer, men også denne gangen var vi heldige med varmen og været. Eneste minuset var at på hotellet vi bodde var det ikke oppvarmet basseng, det var iskaldt! Men vi badet på nabohotellet + i sjøen.

Husker også at det ble ganske kaldt på kveldene, så ha med en god fleecejakke og noen varme strømper,,,

Begge deler kan anbefales, men jeg holder en knapp på GC i mars tror jeg.

Takk for informasjon.

Det er oppvarmet basseng på det hotellet vi har i planene akkurat nå.

Er 1 uke i syden nok eller skulle vi helst ha vært 2 uker?

Vi er 2 voksne og en 12 åring.

Gjest Angela26
Skrevet

Takk for informasjon.

Mange sier at èn uke er for lite. To uker _kan_ bli mye, men hva med 10 dager?

Skrevet

Mange sier at èn uke er for lite. To uker _kan_ bli mye, men hva med 10 dager?

jo det hadde gått an, men det ser ut til at det må bli enten 1 uke eller 2 uker. Kan ikke finne at det er noe annet alternativ

Gjest Angela26
Skrevet

jo det hadde gått an, men det ser ut til at det må bli enten 1 uke eller 2 uker. Kan ikke finne at det er noe annet alternativ

Okey!

Jeg ville satset paa 2 uker! Blir du der bare èn uke, og reiser hjem med en foelelse av at dere gjerne skulle vaert der lengre, er det litt kjipt.

Husk at dere maa regne med (nesten) 2 dager som gaar bort : Pakke, rydde, reise... Da har dere bare 5 hele dager paa aa nyte ferien.

Gaa for 14 dager :-)

Skrevet

Hvis dere er der 2 uker, kan det fort blir langdrygt om dere ikke reiser litt rundt og ser kultur og annet, og da vil jeg også anbefale GC og ikke Lanzarote.. (selv om jeg ikke har vært mer enn en gang hver på 3 av kanariøyene, så jeg er langtfra noen ekspert).

2 uker på samme sted vil fort bli kjedelig, da de fleste steder er veldig preget av turisme, og derfor kjedelige mht naturlig folkeliv, bebyggelse og kultur.

Skrevet

Jeg trodde GC hadde mer stabilt vær enn Lanzarote?

Har selv vært på Lanzarote en påske, og det var ikke særlig varmt om morgenen. Det regnet hver natt.

Og det var nesten ingen som badet, det var ganske kjølig i vannet, selv om lufttemperaturen ble deilig i løpet av dagen.

(Ja de badet i svømmebasseng, da, men ikke i sjøen.)

Takk for svar!

Så lenge det går an å bade i bassenget så gjør det ikke så mye at sjøen er kald.

håper på shortsvær da:)

Skrevet

Takk for svar!!

Skrevet

Okey!

Jeg ville satset paa 2 uker! Blir du der bare èn uke, og reiser hjem med en foelelse av at dere gjerne skulle vaert der lengre, er det litt kjipt.

Husk at dere maa regne med (nesten) 2 dager som gaar bort : Pakke, rydde, reise... Da har dere bare 5 hele dager paa aa nyte ferien.

Gaa for 14 dager :-)

Ja det er det som bekymrer meg, at vi absolutt ikke vil reise hjem etter en uke :)

Gjest Angela26
Skrevet

Ja det er det som bekymrer meg, at vi absolutt ikke vil reise hjem etter en uke :)

Nettopp! Saa om dere blir der 14 dager, og de siste dagene er litt kjedelige, saa tenk paa at dere snart skal reise hjem til kalde, solfattige Norge :-)

Anbefaler at dere leier dere en bil, saa dere kommer dere litt rundt aa faa sett forskjellige plasser!

Skrevet

Takk for informasjon.

Uten tvil 2 uker!! De siste gangene vi reiste på ferie kun 1 uke, sa vi at vi aldri skulle gjøre det mer! Nå er vi aldri borte mer enn 2 uker, hvis det ikke er noe helt spesielt.

Tenk bare at 2 dager går bort i reising, og da er det ikke mye igjen. Jeg bruker som regel et par dager å komme "i hakk" og skikkelig i feriemodus etter travle dager på jobb her hjemme, og da er det utrolig kjipt å reise hjem igjen når du endelig har funnet ferierytmen..

Og skulle du (mot formodning) kjede dg (er det mulig i varmen?) så sats på sol og bading første uke og så leiebil de siste 3-4 dagene. Både Gran Canaria og Lanzarote har gode veier og det er lett å komme seg rundt på egen hånd. Besøk litt forskjellige byer/strender så ikke alle dager blir helt like. I Gran Canaria har du jo byen Las Palmas som er en super shoppingby med shoppingater og kjøpesenter med mange kjente merkebutikker (Zara er min favoritt). Men dette finner du også på Lanzarote..

God ferie!

Skrevet

Jeg glemte å si at vi alltid har reist ETTER 15. mars. Jo tidligere du reiser i mars, jo større sjanse for at det blir litt kaldt. Så hvis du kan vente til i slutten av måneden anbefaler jeg det ;-)

Skrevet

Det er litt forskjell på de forskjellige stedene på GC også, på vinteren ville jeg satset på Puerto Rico siden det ligger lunt til. Jeg syns det kjennes mye varmere ut der enn f.eks Bahia Felize og Playa del Ingles (eller hvordan man nå skriver det ;))

Vi skal til Puerto Rico i begynnelsen av Februar :-D

Skrevet

Uten tvil 2 uker!! De siste gangene vi reiste på ferie kun 1 uke, sa vi at vi aldri skulle gjøre det mer! Nå er vi aldri borte mer enn 2 uker, hvis det ikke er noe helt spesielt.

Tenk bare at 2 dager går bort i reising, og da er det ikke mye igjen. Jeg bruker som regel et par dager å komme "i hakk" og skikkelig i feriemodus etter travle dager på jobb her hjemme, og da er det utrolig kjipt å reise hjem igjen når du endelig har funnet ferierytmen..

Og skulle du (mot formodning) kjede dg (er det mulig i varmen?) så sats på sol og bading første uke og så leiebil de siste 3-4 dagene. Både Gran Canaria og Lanzarote har gode veier og det er lett å komme seg rundt på egen hånd. Besøk litt forskjellige byer/strender så ikke alle dager blir helt like. I Gran Canaria har du jo byen Las Palmas som er en super shoppingby med shoppingater og kjøpesenter med mange kjente merkebutikker (Zara er min favoritt). Men dette finner du også på Lanzarote..

God ferie!

Takk for tips!

Vi skal ha leilighet i Parque Cristobal i playa del ingles.

Vet du noe om bungalowene og stedet?

Skrevet

Jeg glemte å si at vi alltid har reist ETTER 15. mars. Jo tidligere du reiser i mars, jo større sjanse for at det blir litt kaldt. Så hvis du kan vente til i slutten av måneden anbefaler jeg det ;-)

Vi reiser etter 20 mars:)

Skrevet

Det er litt forskjell på de forskjellige stedene på GC også, på vinteren ville jeg satset på Puerto Rico siden det ligger lunt til. Jeg syns det kjennes mye varmere ut der enn f.eks Bahia Felize og Playa del Ingles (eller hvordan man nå skriver det ;))

Vi skal til Puerto Rico i begynnelsen av Februar :-D

Det blir palya del ingles, hvordan det skrives blåser vi i ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...