Gå til innhold

Uregelmessig hjerterytme


PinkAngela

Anbefalte innlegg

Jeg får ofte helt plutselig uregelmessig hjerterytme, hvor hjerte først slår kjempefort og deretter litt "hakkvis". Pulsen blir også uregelmessig. Det går over etter noen sekunder, men jeg blir kjemperedd og stivner helt.

Hva er dette for noe?

Som regel kommer det når jeg bare sitter å ser tv eller gjør noe annet avslappet. Og det er ikke angst, som en venninne mente. Dette kommer ca hver dag eller annen hver dag, noe som gjør meg redd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er helt sikker på at det ikke er "ekstraslag" du har? At det føles om om hjertet slår dobbelt, eller stopper opp en stund? Dette kan kjennes veldig ubehagelig, men er helt ufarlig. Stress/angst forverrer følelelsen av dette. Prøv med "Bio-Magnesium forte" fra Berthelsen. Det hjalp meg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Angela26

Aah, det har jeg hatt mye av!! Husker da en venn av meg doede, og jeg tok meg ikke tid til aa soerge nok. Det endte med at hjertet levde sitt eget liv, kom med ekstra slag, saa en liten pause...

Noen ganger maatte jeg sette meg opp og hive litt etter pusten.

Jeg dro til legen og fikk tatt en EKG. Det viste at hjertet hadde uregelmessig rytme. Han sa det var svaert normalt hos yngre mennesker, og spesielt hvis du er under press, altsaa stressa.

Jeg sykmeldte meg fra skolen, tok meg tid til aa soerge, og hjertet roa seg ned igjen.

Fra tid til annen kan jeg oppleve dette, men det er helt ufarlig, bare ubehagelig!

Kanskje du skal roe ned tempoet litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aah, det har jeg hatt mye av!! Husker da en venn av meg doede, og jeg tok meg ikke tid til aa soerge nok. Det endte med at hjertet levde sitt eget liv, kom med ekstra slag, saa en liten pause...

Noen ganger maatte jeg sette meg opp og hive litt etter pusten.

Jeg dro til legen og fikk tatt en EKG. Det viste at hjertet hadde uregelmessig rytme. Han sa det var svaert normalt hos yngre mennesker, og spesielt hvis du er under press, altsaa stressa.

Jeg sykmeldte meg fra skolen, tok meg tid til aa soerge, og hjertet roa seg ned igjen.

Fra tid til annen kan jeg oppleve dette, men det er helt ufarlig, bare ubehagelig!

Kanskje du skal roe ned tempoet litt?

Takk for svaret ditt. Ja det er skikkelig ubehagelig, og jeg blir innmari redd. Men jeg klarer ikke å slå meg til ro med at det er vanlig om man er stressa, for jeg tror ikke jeg er det.. Hvis det ikke gir seg så kommer jeg nok til å bestille en legetime. Legen min sa en gang jeg hadde en bilyd på hjerte, hva nå enn det betyr.. Så greit å få det sjekket ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hadde jeg sjekket opp. Som regel er slikt helt ufarlig, men jeg hadde sjekket det for og kunne berolige meg selv.

Det blir ofte værre når man blir redd og engstelig i tillegg, man blir så fokusert på det. Ta et 24-timers EKG, da må du nok ha henvisning fra lege.

Men greit med alt som er sjekket og at ting kan utelukkes.

Ubehagelige greier - har hatt det mye selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Angela26

Takk for svaret ditt. Ja det er skikkelig ubehagelig, og jeg blir innmari redd. Men jeg klarer ikke å slå meg til ro med at det er vanlig om man er stressa, for jeg tror ikke jeg er det.. Hvis det ikke gir seg så kommer jeg nok til å bestille en legetime. Legen min sa en gang jeg hadde en bilyd på hjerte, hva nå enn det betyr.. Så greit å få det sjekket ut.

Ja, du boer faa sjekket det ut. Ta en ekg, og kanskje en belastnings-ekg, for aa se hvordan hjertet slaar under fysisk anstrengelse. Denne undersoekelsen tar ikke lange tiden.

En lege vet nok hva som er behovelig.

Det er mange med uregelmessige hjerteslag, og helt klart finnes det alvorlige grader av dette ogsaa. Verdt aa faa sjekka det ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...