Gå til innhold

"Gresk" oversetting til norsk.


Gjest Geir

Anbefalte innlegg

Her i går så heiv eg en gammal frys, og etterpå så rundvaska eg hele rommet og heiv endel "dingsebomser", men beholdt en finurlig liten sprayboks.

Men eg forstå ikkje en dritt av ka denne inneholder, det står på tre språk (ca.) og eg trenger hjelp til å oversette for å finne ut ka i all verden dette er for noe rart (eg trodde først det var låsolje til bildører).

Så til saken: Boksen er ca. 10 cm. høg, og ca. 23 mm. i diameter, hovedfargen er kvit, med grønn og rød farge (Italiensk?), den heter: "Collonil", videre står det på fremsiden "stretch" "colloped", "Dehnt drûckende Schue", "Conformateur liquide pour chaussures", "Verwijdt knellende schoenen".

MÅ det være så forbanna innvikla? :-)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den er til sko, i hvert fall. Kan virke som om den er til å eh..utvide trange sko, eller noe sånt?

Du er nok på rett spor.

Skjønner ikke hvorfor noen skal legge ut slike gåter nå når jeg skulle legge meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror som de sier lenger nede at den er til å utvide sko. Jeg har samme boksen i skapet tror jeg. Den virker på skinn. Du skal ta skoen på beinet og så sprayer du der den er for trang ;) Ha skoen på til den tørker.

Jeg tuller ikke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja! "ler" Hiv den jævla boksen og trekk opp en ølboks i stedet!!

Eg drikker faktisk ikkje alkohol for tiden.

Men om du hadde kommet med det forslaget for litt over ett år siden, så hadde eg nok allerede vært langt nede i boks nummer 4 eller 5. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er til sko, i hvert fall. Kan virke som om den er til å eh..utvide trange sko, eller noe sånt?

Det at det har med sko å gjøre har du nok rett i, for det er bilde av ett par støvletter på prislappen.

Lurer på om eg kan ha kjøpt den der i utlandet en gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror som de sier lenger nede at den er til å utvide sko. Jeg har samme boksen i skapet tror jeg. Den virker på skinn. Du skal ta skoen på beinet og så sprayer du der den er for trang ;) Ha skoen på til den tørker.

Jeg tuller ikke ;)

En sprayboks som utvider sko ?

He. he.. Høres litt merkelig ut for å si det mildt.

Lurer på om eg skal prøve å spraye ned i lommeboka, for å se ka som skjer med økonomien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som om det står på tysk, fransk og nederlandsk, og blir nok brukt på sko.

Tysk, fransk og nederlandsk ?

Ja, der tror eg du er inne på noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bakpå står det (blandt anna):

"Bien agiter la bombe. (bombe???) Vaporiser COLLONIL STRETCH sur la partie de la chaussure blessant la pied. Conserver la chaussure au pied pendant l`application de COLLONIL STRETCH. Puis, marcher quelquies minutes dans les chaussures (dans noen minutter??). Si necessaire, recommencer l`application. Pour les chaussures en cuir vernis, en reptil (øgle???) ou cuirs similaires, l`application du produit doit se faire å l`interieur. Brossage conseille pour le daim. COLLONIL STRETCH ne laisse ni taches ni aureoles (ni reoler???). Bien aerer la piece (fred??), ne pas respirer les vapeurs."

Det er masse streker og tødler over og under bokstavene, men de vet eg ikkje kor eg finner på tastaturet.

Noen som forstår ka det er no? *LOL*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Angela26

Bakpå står det (blandt anna):

"Bien agiter la bombe. (bombe???) Vaporiser COLLONIL STRETCH sur la partie de la chaussure blessant la pied. Conserver la chaussure au pied pendant l`application de COLLONIL STRETCH. Puis, marcher quelquies minutes dans les chaussures (dans noen minutter??). Si necessaire, recommencer l`application. Pour les chaussures en cuir vernis, en reptil (øgle???) ou cuirs similaires, l`application du produit doit se faire å l`interieur. Brossage conseille pour le daim. COLLONIL STRETCH ne laisse ni taches ni aureoles (ni reoler???). Bien aerer la piece (fred??), ne pas respirer les vapeurs."

Det er masse streker og tødler over og under bokstavene, men de vet eg ikkje kor eg finner på tastaturet.

Noen som forstår ka det er no? *LOL*

''"Bien agiter la bombe. (bombe???) Vaporiser COLLONIL STRETCH sur la partie de la chaussure blessant la pied. ''

Riste boksen og spray paa?

''Conserver la chaussure au pied pendant l`application de COLLONIL STRETCH. Puis, marcher quelquies minutes dans les chaussures (dans noen minutter??).''

Gaa noen minutter, eller saa lenge du vi, med skoen paa. Da vil den tilpasse foten bedre.

'' Si necessaire, recommencer l`application. Pour les chaussures en cuir vernis, en reptil (øgle???) ou cuirs similaires, l`application du produit doit se faire å l`interieur. ''

Hvis noedvendig, spray paa en ekstra omgang.

''Brossage conseille pour le daim. COLLONIL STRETCH ne laisse ni taches ni aureoles (ni reoler???). Bien aerer la piece (fred??), ne pas respirer les vapeurs.''

Bare noe info om hvor bra denne sprayen er;-)

Hahahaha.....Du faar se om denne oversettinga hjelper!! *fnis*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bakpå står det (blandt anna):

"Bien agiter la bombe. (bombe???) Vaporiser COLLONIL STRETCH sur la partie de la chaussure blessant la pied. Conserver la chaussure au pied pendant l`application de COLLONIL STRETCH. Puis, marcher quelquies minutes dans les chaussures (dans noen minutter??). Si necessaire, recommencer l`application. Pour les chaussures en cuir vernis, en reptil (øgle???) ou cuirs similaires, l`application du produit doit se faire å l`interieur. Brossage conseille pour le daim. COLLONIL STRETCH ne laisse ni taches ni aureoles (ni reoler???). Bien aerer la piece (fred??), ne pas respirer les vapeurs."

Det er masse streker og tødler over og under bokstavene, men de vet eg ikkje kor eg finner på tastaturet.

Noen som forstår ka det er no? *LOL*

Dette er sånn cirka hva det står:

Rist boksen godt, spray Collonil Stretch på den delen av skoen som klemmer på foten. Ha skoen på foten mens du påfører Collonil Stretch, Gå deretter noen minutter med skoene. Gjenta påføringen om nødvendig.

For sko av cuir vernis (cuir er lær, men jeg vet ikke helt hva slags type cuir vernis er, kanskje kunstlær?), reptil (det finnes krokodilleskinnsko, vet du), eller lignende typer, bør påføringen skje på innsiden av skoen. Produktet etterlater ikke flekker. Luft godt, ikke innhaler sprayen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Angela26

Dette er sånn cirka hva det står:

Rist boksen godt, spray Collonil Stretch på den delen av skoen som klemmer på foten. Ha skoen på foten mens du påfører Collonil Stretch, Gå deretter noen minutter med skoene. Gjenta påføringen om nødvendig.

For sko av cuir vernis (cuir er lær, men jeg vet ikke helt hva slags type cuir vernis er, kanskje kunstlær?), reptil (det finnes krokodilleskinnsko, vet du), eller lignende typer, bør påføringen skje på innsiden av skoen. Produktet etterlater ikke flekker. Luft godt, ikke innhaler sprayen.

Du klarte dette noe bedre ja, ser jeg :-) Jeg kan ikke fransk, men noe lignet litt paa spansk, saa jeg bomma ikke helt! Hehe:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du klarte dette noe bedre ja, ser jeg :-) Jeg kan ikke fransk, men noe lignet litt paa spansk, saa jeg bomma ikke helt! Hehe:-)

Jeg kjenner til det - jeg kan som regel klare å få litt mening ut av spanske tekster, fordi det ligner litt på fransk. ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Angela26

Jeg kjenner til det - jeg kan som regel klare å få litt mening ut av spanske tekster, fordi det ligner litt på fransk. ;o)

Kan du mye fransk? Tipper det er et svaert vanskelig spraak aa laere, verre enn spansk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du mye fransk? Tipper det er et svaert vanskelig spraak aa laere, verre enn spansk!

Jeg kunne mye fransk, er vel riktigere å si. Jeg har bodd i Frankrike og studert fransk, men det er mange år siden og jeg har dessverre ikke holdt det særlig godt ved like. Så jeg er rimelig rusten. Men jeg merker at det tar seg ganske fort opp igjen når jeg er i Frankrike. Etter et par dager løsner det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''"Bien agiter la bombe. (bombe???) Vaporiser COLLONIL STRETCH sur la partie de la chaussure blessant la pied. ''

Riste boksen og spray paa?

''Conserver la chaussure au pied pendant l`application de COLLONIL STRETCH. Puis, marcher quelquies minutes dans les chaussures (dans noen minutter??).''

Gaa noen minutter, eller saa lenge du vi, med skoen paa. Da vil den tilpasse foten bedre.

'' Si necessaire, recommencer l`application. Pour les chaussures en cuir vernis, en reptil (øgle???) ou cuirs similaires, l`application du produit doit se faire å l`interieur. ''

Hvis noedvendig, spray paa en ekstra omgang.

''Brossage conseille pour le daim. COLLONIL STRETCH ne laisse ni taches ni aureoles (ni reoler???). Bien aerer la piece (fred??), ne pas respirer les vapeurs.''

Bare noe info om hvor bra denne sprayen er;-)

Hahahaha.....Du faar se om denne oversettinga hjelper!! *fnis*

Så da er det altså et middel som får skoene til å utvide seg, et såkallt vidundermiddel (he.he..), lurer på kor (og koffor) eg har fått fatt i det der.

Takk for hjelpa. :)

Eg var ikkje helt borte med oversettelsen: "dans noen minutter" .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...