Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en lap top som jeg aldri skrur av.

Er det feil. Maskinen går i hvile modus når jeg ikke bruker den.

Skrevet

Feil og feil. Den trekker jo mer strøm da, og strøm koster på både den ene og den andre måten. I tillegg vet man jo aldri om den kortslutter og begynner å brenne...

lillemegpåtur
Skrevet

Hvilemodus er ikke bra i lengden. En kompis gjorde det samme "tar sånn tid å slå av og på og blablabla". Så kom et strømbrudd. Skrudde på pcen igjen (mulig dette var stasjonær da siden batteriet ikke tok over.. men ingen forskjell på systemet!)

Hundre ting hadde klikket, pga det var diverse programmet som ville at pcen skulle restartes etter en endring, og han hadde ikke giddet. Så da satt han der plutselig uten nett også, pga noe med nettet klikket. Nå restarter han innimellom og pcen er mye mer stabil ;).

Jeg og sambo slår sjelden av våre stasjonære, står på mye av dagen og natta (med mindre vi er borte i dagevis). Aldri hatt kortslutning, aldri hatt noe sånt. Og han har gjort dette i årevis også, jeg gjorde det i perioder (far mente som mange "godt voksne" at det var farlig å ha på pcen, så når han var i nordsjøen hadde jeg på pcen døgnet rundt). Ingen problemer der heller.

MEN, vi restarter minst en gang i uka, eller om f eks en Windows Update ber oss om det. For å ikke glemme det ut. Så tar det ikke så mange minuttene uansett om man har en pc som er bra! (mye virus og rask og rusk kan føre til treig oppstart)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...