Gå til innhold

Søke dagpenger?


Gjest dvergsoj

Anbefalte innlegg

Gjest dvergsoj

Jeg befinner meg i en litt spesiell jobbsituasjon for tiden. Jobber for tiden "frilans" for min tidligere og framtidige arbeidsgiver. Dvs. jeg har jobbet for dem en godt stund og skal begynne fast igjen 01.03. Fram til da har jeg usikker inntekt og siden jeg ikke skal jobbe andre steder (har ikke hatt ferie i år, så jeg har det nå). Det jeg lurer på er om jeg skal melde meg arbeidsledig til NAV? Jeg vil jo bli lønnet for frilansinga, men regner med det knapt dekker husleia....what to do?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

når du går på trygd, må du huske at du må skrive alle timene du jobber og du blir trukket en viss prosent av trygda for hver dag du jobber.

Har du hatt lav inntekt de siste årene så skal det lite jobb til før de trekker fra deg hele trygda.

Jeg var i samme situasjon en gang og kunne ikke jobbe mer enn 4 timer på en uke for at jeg mistet all trygd for 1 uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når du går på trygd, må du huske at du må skrive alle timene du jobber og du blir trukket en viss prosent av trygda for hver dag du jobber.

Har du hatt lav inntekt de siste årene så skal det lite jobb til før de trekker fra deg hele trygda.

Jeg var i samme situasjon en gang og kunne ikke jobbe mer enn 4 timer på en uke for at jeg mistet all trygd for 1 uke.

Det hørtes rart ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes rart ut?

Ja det er egentlig utrolig men sant.

Går du på dagpenger så blir du straffet for å ta noen timer jobb.

Derfor går mange arbeidsledig og sier nei til vikartimer for de har rett og slett ikke råd til det. Får nav vite om det så står du i fare for å miste trygda.

Det er helt hårreisende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dvergsoj

Ja det er egentlig utrolig men sant.

Går du på dagpenger så blir du straffet for å ta noen timer jobb.

Derfor går mange arbeidsledig og sier nei til vikartimer for de har rett og slett ikke råd til det. Får nav vite om det så står du i fare for å miste trygda.

Det er helt hårreisende.

Så det betyr at jeg økonomisk sett burde droppe frilansinga og bare gå på dagpenger? Er det mulig?? For et firkanta system egentlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det betyr at jeg økonomisk sett burde droppe frilansinga og bare gå på dagpenger? Er det mulig?? For et firkanta system egentlig...

Jeg tror det faller ulikt ut, avhengig av situasjonen. Ridig system, men det kommer an på hver enkelts "parametere" i forhold til hvordan de regner. Så midia har nok vært ekstremt uheldigd, tipper jeg.

Har ikke vært i denne situasjon selv men har hørt andre fortelle. Selv hater jeg vel egentlig offentlige institusjoner nettopp fordi de er så rigide. Kunne aldri jobbet med dem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så det betyr at jeg økonomisk sett burde droppe frilansinga og bare gå på dagpenger? Er det mulig?? For et firkanta system egentlig...

Ja det er helt forferdelig og oppfordrer folk til å ikke jobbe:(

Selvfølgelig bør du sjekke opp hvordan dagpenger blir til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...