Gå til innhold

Marinerte artisjokkhjerter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha tapas i kveld, og slengte en boks artisjokkherter i handlekurven. Nå sliter jeg med å finne en enkel oppskrift på noen marinade e.l. som den kan legges i - er jo litt kjedelig nøytral når den skal være på et tapasbord...

Noen forslag?

Fortsetter under...

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg synes det er godt med en hjemmelaget vinaigrette-dressing (saus) til. Denne lager du av god olje, fransk sennep og god eddik, samt salt, pepper og gjerne også litt urter og hvitløk.

Aller helst bør vinaigretten lages ved at sennepen tynnes ut med olje (litt og litt mens man rører, slik man lager majones) og de andre ingrediensene has i til slutt. Det går bra bare å blande alt også, men da blir dressingen/sausen tynnere.

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg synes det er godt med en hjemmelaget vinaigrette-dressing (saus) til. Denne lager du av god olje, fransk sennep og god eddik, samt salt, pepper og gjerne også litt urter og hvitløk.

Aller helst bør vinaigretten lages ved at sennepen tynnes ut med olje (litt og litt mens man rører, slik man lager majones) og de andre ingrediensene has i til slutt. Det går bra bare å blande alt også, men da blir dressingen/sausen tynnere.

Så først nå at artisjokkhjertene var marinerte, trodde du mente slike som lå i nøytral lake/olje.

Om de er marinert trenger de kanskje ingen annen saus?

Skrevet

Så først nå at artisjokkhjertene var marinerte, trodde du mente slike som lå i nøytral lake/olje.

Om de er marinert trenger de kanskje ingen annen saus?

De er ikke marinerte - det var det jeg tenkte de skulle bli! Sausen - serverer du den ved siden av, eller blander du sammen?

Gjest Elextra
Skrevet

De er ikke marinerte - det var det jeg tenkte de skulle bli! Sausen - serverer du den ved siden av, eller blander du sammen?

Jeg har gjerne servert sausen ved siden av (både til fersk/kokt og hermetiske artisjokker), men sikkert også godt å bare legge dem i.

Skrevet

Jeg har gjerne servert sausen ved siden av (både til fersk/kokt og hermetiske artisjokker), men sikkert også godt å bare legge dem i.

Takk for raskt og godt svar!

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...