Gå til innhold

Boligsalg-Krise Hva mener du?

Anbefalte innlegg

Gjest fortvilet husselger
Skrevet

Vi bor i en lang rekke med hus, alle er helt like utvendig. Vi skal selge neste helg, nå har en annen i gaten lagt ut for salg denne helgen.

Hva gjør vi da? Setter opp et tilsalgsskilt slik at de som skal på visning ser at vi også skal selge?

Kan jo nevne at vi ikke kjenner denne naboen.

Hvilket hus ville du valgt?

Nr 1: 3 små soverom, større bad enn i nr 2, Flott HTH kjøkken. Bad og gulv er finere enn i nr 2. Huset ligger på en ende, med søppelhuset vegg i vegg, hus på fram og bakside.

Nr 2: 4 soverom, et lite og 3 ganske store, vanlig kjøkken, 2 små bad men har "walk in skap" inne på hovedbadet. Normal standard på gulv og bad. Huset ligger åpent til med hus kun på framsiden. Baksiden grenser til stor park.

Hus nr 1 har lagt seg på en pris 100.000 mer enn hus nr 2.

Hva gjør vi nå? Hvilket ville du valgt og hva er viktigst for deg når du valgte?

Noen som har vært borti dette før (eller er meglere) som kan si hva vi bør gjøre. Lurer på faktisk på om begge husene har samme megler. Er det lurt?

Jeg vil bli kvitt huset vårt nå!

Fortsetter under...

Gjest Elextra
Skrevet

Valget vil vel i stor grad bli styrt av hvor mange soverom man trenger. Hadde selv syntes det var av stor betydning å få 4 soverom, da kunne barna få ett hver og vi kunne hatt et kombinert arbeids- og gjesterom.

Ikke lett å si hva du kan gjøre, jeg ville dog synes det var ganske ufint av dere å sette ut skilt og således "snylte" på den andres annonsering.

Om dere skal ha visning neste helg er vel FINN-annonsen klar allerede? Kanskje du kan ringe megler å be ham legge den ut allerede nå, evt. i en foreløpig versjon, og sette inn "visning etter avtale"? Da vil antakelig en del av de som skal på visning ved siden av også se deres annonse, og evt. ønske å også se deres leilighet.

Skrevet

''Nr 2: 4 soverom, et lite og 3 ganske store, vanlig kjøkken, 2 små bad men har "walk in skap" inne på hovedbadet. Normal standard på gulv og bad. Huset ligger åpent til med hus kun på framsiden. Baksiden grenser til stor park.''

Jeg hadde valgt dette alternativet.

Vi trenger 4 soverom, om det er vanlig kjøkken spiller ingen rolle, hadde tatt opp et lån på huskjøpet slik at vi får pusset det opp etter vår smak, så Ikea here we come :)

Skrevet

Det der høres ut som et byfenomen, tipper husene ligger i Oslo området.

Her skal det selges og kjøpes, flyttes og pusses, makan til stress.

Eg har bodd i samme huset i 33 år no, og kommer til å bo her til de bærer meg ut (stein dau).

Forresten, hva er et vanlig kjøkken og koffor skal du kunne gå inn i skapet på badet?

Skrevet

Jeg kan bare svare ut fra hvordan vår situasjon er nå - og da ville vi valgt hus nr 2.

Kåre Kruttlapp
Skrevet

En ting skal du ha og det er ikke dårlig samvittighet for å legge ut ditt hus for salg selvom en annen ned i gata har gjort det samme!

Ønsker deg bare lykke til og velg en annen megler enn den andre! Kanskje en advokat med eiendomsrett som spesialfelt!

Du kan da spare masse honorar penger! jeg solgte en leilighet nå i oktober på 54 kvadrat! Selveier og egen inngang og stor terrasse! 1 soverum! nyopp pusset! sameiet var fra 1990! Leiligheten gikk for 1 mill 170 tusen!

Og meglerpakka kostet totalt 73 000.- og 1 visning + full markedsføringspakke! jeg holdt på å svime av!! prøv en advokat og hør hva han skal ha!!

Annonse

Kåre Kruttlapp
Skrevet

Det der høres ut som et byfenomen, tipper husene ligger i Oslo området.

Her skal det selges og kjøpes, flyttes og pusses, makan til stress.

Eg har bodd i samme huset i 33 år no, og kommer til å bo her til de bærer meg ut (stein dau).

Forresten, hva er et vanlig kjøkken og koffor skal du kunne gå inn i skapet på badet?

"gå inn i skapet på badet"!!! ho ho ho!! Morsom du Geir!!

Skrevet

Jeg ville valgt hus nr 2. Viktigere for meg med større rom og flere bad, enn at huset ligger på enden. :) Pusse opp kan jeg gjøre selv også.

Skrevet

"gå inn i skapet på badet"!!! ho ho ho!! Morsom du Geir!!

Eg er ikkje morsom, det er ho som skal selge huset som er det, eller de som har pussa opp.

''...2 små bad men har "walk in skap" inne på hovedbadet.''

Er du fyllasjuk i dag Kåre? :)

Gjest Elextra
Skrevet

Eg er ikkje morsom, det er ho som skal selge huset som er det, eller de som har pussa opp.

Er Kåre en fetter av Jølsen?

Skrevet

Er Kåre en fetter av Jølsen?

Det vet eg ikkje, men tviler sterkt.

For eg har lagt inn melding (det har andre gjort også) på meldingsforumet, og det har h*n tydeligvis ikkje fått med seg. :)

Kåre Kruttlapp
Skrevet

Nei ikke fyllesjuk!Bare litt flirete!! Hørt denne som en kar opplevde da han skulle selge rekkehuset sitt! Naboen hans var pakistaner og denne leiligheten var klin lik leiligheten til pakistaneren! Samme kjøkken samme innredning og samme megler! pakistaneren fikk 100 000 kr mer for sin lelighet og vår kar var rimelig irritert pga prisforskjellen! Han spurte sin nabo pakistaneren om hvorfor prisen var så forskjellig!? Og fikk til svar at: Jai har ikke en pakistaner til nabo men det har do! En historie til ettertanke!! men morosam lell!!

Gjest Elextra
Skrevet

Det vet eg ikkje, men tviler sterkt.

For eg har lagt inn melding (det har andre gjort også) på meldingsforumet, og det har h*n tydeligvis ikkje fått med seg. :)

For å legge merke til det må man være pålogget som vedkommende, vet du ;)

Annonse

Skrevet

Nei ikke fyllesjuk!Bare litt flirete!! Hørt denne som en kar opplevde da han skulle selge rekkehuset sitt! Naboen hans var pakistaner og denne leiligheten var klin lik leiligheten til pakistaneren! Samme kjøkken samme innredning og samme megler! pakistaneren fikk 100 000 kr mer for sin lelighet og vår kar var rimelig irritert pga prisforskjellen! Han spurte sin nabo pakistaneren om hvorfor prisen var så forskjellig!? Og fikk til svar at: Jai har ikke en pakistaner til nabo men det har do! En historie til ettertanke!! men morosam lell!!

Den kunne vært fra virkeligheten.

Skrevet

For å legge merke til det må man være pålogget som vedkommende, vet du ;)

Javel!? :)

Kåre Kruttlapp
Skrevet

Javel!? :)

Tok meldinga! Og har lest nå! Skal skjerpe inn utropstegnene! "ler" Mange takk!

Skrevet

Tok meldinga! Og har lest nå! Skal skjerpe inn utropstegnene! "ler" Mange takk!

Vær! Så! God! *S*

candyqueen_83
Skrevet

Det er jo helt umulig å si uten å ha sett husene, men skal vi kjøpe hus , vil jeg ha to bad. Det er mer praktisk.

Gjest sola mi
Skrevet

Ville valgt nr. 2 så klart!

Innvendig kan standarden økes hvis man ønsker, så det bryr jeg meg ikke om, derimot er det ikke ok å ligge vegg i vegg med søppelhuset og ha hus forann og bak i tillegg.

Det frister med park som pen utsikt også!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...