Gå til innhold

Har jeg rett til å klage?

Anbefalte innlegg

Gjest virkelig oppgitt
Skrevet

Jeg fikk for noen måneder siden er ny vaskemaskin i erstatning for den gamle fordi de ikke klarte å reparere den (min rettighet etter forbrukerloven). Firmaet sa at den nye var identisk med den forrige bare en nyere utgave. Hørtes jo veldig bra ut, det.

Problemet er at denne her maskinen begynner å pipe når den er ferdig. Den kommer med en pipende varsligstone hvert halve minutt, som gjentas og gjentas. Det er utrolig irriterende. Slett ikke alltid jeg har anledning til å gå å skru av maskinen der og da (kanskje jeg sitter i telefonen eller ser tv'n for eksempel).

Jeg irriterer meg virkelig grønn over denne maskinen. Jeg ville aldri sagt ja til den utgaven dersom de hadde informert meg om dette. Jeg har prøvde lenge å venne meg til det, men klarer ikke det. Kan jeg ha krav på at de kommer og avinstallerer den lyden (hvis det går an) uten vederlag, eller evt bytter i en annen maskin?

Fortsetter under...

Skrevet

Hvis man i det hele tatt har krav på reklamasjon så skal det gjøres innen rimelig tid/ uten opphold. Du kan ikke sitte på gjerdet og drøye det. Og det tok deg nok ikke flere mndr å finne ut av om den pep eller ikke. Om pipingen i det hele tatt er reklamasjonsgrunnlag tviler jeg på.

AneM1365380603
Skrevet

Sånn begynte vår etter strømmen gikk en gang mens den var i gang. Den piper 17 X 3 ekstremt høye toner. Vi har ringt etter servicemannen to ganger, men han dukker ikke opp :-/.

Vi ringte produsenten og fikk oppskrift på hvordan vi får alarmen av, men den framgangsmåten hjelper ikke. Du kan jo gjøre det samme selv, eller du kan sjekke i instruksjonsboka om det står der. Jeg ville bedt om råd uansett, for den lyden er så irriterende.

Kåre Kruttlapp
Skrevet

Dra ut kontakten med en gang vasken er ferdig da vel! Tungvint kanskje men du slipper pipinga!

Gjest virkelig oppgitt
Skrevet

Dra ut kontakten med en gang vasken er ferdig da vel! Tungvint kanskje men du slipper pipinga!

Herregud, du kan ikke ha lest innlegget mitt ordentlig!

Det er jo det som er problemet jo, at jeg ikke alltid har tid og anledning til å skru av maskinen når den er ferdig!!

Annonse

Skrevet

For det første så må du lese i bruksanvisningen om det går an å slå av den pipelyden, hvis ikkje så må du slå av maskina når vasken er ferdig, det er vel derfor den piper!

AneM1365380603
Skrevet

For det første så må du lese i bruksanvisningen om det går an å slå av den pipelyden, hvis ikkje så må du slå av maskina når vasken er ferdig, det er vel derfor den piper!

Jeg skal love deg at det er irriterende med den sirena. Ofte piper den når det passer særdeles dårlig. Jeg vasker _mye_ klær pga at jeg har mange barn. Noen ganger når vaskemaskina begynner å "hyle" kjenner jeg at det bobler inni meg. Den gir seg jo ikke heller før etter lang tid. Datteren min på 2 år har begynt å si "vaskesinen venter" når den setter i gang ;)

Jeg forstår godt frustrasjonen til trådstarter!

Skrevet

Jeg skal love deg at det er irriterende med den sirena. Ofte piper den når det passer særdeles dårlig. Jeg vasker _mye_ klær pga at jeg har mange barn. Noen ganger når vaskemaskina begynner å "hyle" kjenner jeg at det bobler inni meg. Den gir seg jo ikke heller før etter lang tid. Datteren min på 2 år har begynt å si "vaskesinen venter" når den setter i gang ;)

Jeg forstår godt frustrasjonen til trådstarter!

Joda, det forstår jo eg og men først må jo mulighetene for å slå av lyden sjekkes.

Åssen vet du at du har samme maskin og samme lyd da?

AneM1365380603
Skrevet

Joda, det forstår jo eg og men først må jo mulighetene for å slå av lyden sjekkes.

Åssen vet du at du har samme maskin og samme lyd da?

Jeg vet ikke om jeg og trådstarter har samme maskin og samme lyd, men vi begge irriterer oss over alarmen. På meg virker det som om hun har hatt lyden hele tiden. Hos oss kom den etter et strømbrudd når maskinen var i bruk.

Vi sjekket først instruksjonsboka. Der sto det ingenting om alarm. Så ringte vi til dem vi hadde kjøpt maskina av. De henviste oss til produsenten. Vi ringte til dem, og de ga oss en framgangsmåte som ikke funket. Nå venter vi på at sservicemannen skal dukke opp. Han har lovet å komme to ganger.

Hvis maskina peip kun et par ganger ville det vært ok, men den holder på veldig lenge. Jeg lå i senga en gang og telte. Det var 17 ganger med 3 høye "piiip". Det er en skjærende lyd.

Skrevet

Sånn er tørketrommelen vår også. Den er ikke i samme etasje som jeg vanligvis befinner meg i, allikevel blir jeg litt sprø av lyden. Den er virkelig intens.

Men jeg har lært meg å leve med det - Er ikke i tvil om at jeg har blitt bedre til å hente den ferdigtromlede vasken kjapt nå, for jeg orker jo ikke å høre den lyden lenger enn jeg må ;-)

Jeg tror neppe du har noen klagerett på lyden. Produsenten har nok tenkt seg det som en ekstraservice...

Skrevet

Da jeg kjøpte tørketrommel kjøpte jeg bevisst en som ikke lager lyd når den er ferdig. Så for meg ville det vært klagegrunn.

Skrevet

Jeg vet ikke om jeg og trådstarter har samme maskin og samme lyd, men vi begge irriterer oss over alarmen. På meg virker det som om hun har hatt lyden hele tiden. Hos oss kom den etter et strømbrudd når maskinen var i bruk.

Vi sjekket først instruksjonsboka. Der sto det ingenting om alarm. Så ringte vi til dem vi hadde kjøpt maskina av. De henviste oss til produsenten. Vi ringte til dem, og de ga oss en framgangsmåte som ikke funket. Nå venter vi på at sservicemannen skal dukke opp. Han har lovet å komme to ganger.

Hvis maskina peip kun et par ganger ville det vært ok, men den holder på veldig lenge. Jeg lå i senga en gang og telte. Det var 17 ganger med 3 høye "piiip". Det er en skjærende lyd.

Jo, men på deres maskin er det tydeligvis et "feilsignal", så det må selvfølgelig ordnes.

Men på den andre maskina så forsto eg det slik at det var et (innebygd/programert) varsel om at vasken var ferdig, altså en "ekstraservice" til eiger.

Og det tror eg det ikkje er mulig å reklamere på, men den kan kanskje slåes av på en eller annen måte?

Ps! Men nå er eg lei vaskemaskiner! :)

Annonse

AneM1365380603
Skrevet

Jo, men på deres maskin er det tydeligvis et "feilsignal", så det må selvfølgelig ordnes.

Men på den andre maskina så forsto eg det slik at det var et (innebygd/programert) varsel om at vasken var ferdig, altså en "ekstraservice" til eiger.

Og det tror eg det ikkje er mulig å reklamere på, men den kan kanskje slåes av på en eller annen måte?

Ps! Men nå er eg lei vaskemaskiner! :)

''Men på den andre maskina så forsto eg det slik at det var et (innebygd/programert) varsel om at vasken var ferdig, altså en "ekstraservice" til eiger.''

Helt meningsløs funksjon om hun ikke kan deaktivere den. Et pip og to er greit, men terror er noe annet. Vaskemaskinterror ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...