Gå til innhold

svimmel,kvalm,hjertebank,prikking i kroppen.....

Anbefalte innlegg

hei.... jeg vet ikke hvor jeg bør henvende meg...og om det er nødvendig...hadde følt meg dum hadde jeg gått til legen for alt dette....kan du hjelpe meg??? i det siste har jeg vært veldig,kvalm,ofte svimmel og når jeg blir svimmel prikker det i hele kroppen...det er skikkelig ekkelt...skikkelig hjertebank ca tre ganger daglig.det skjer ganske ofte..(for noen netter siden våknet jeg av at hjerte banket hart og kjempe fort...var kjempe svimmel,gjennomvåt av svette...hadde ikke hatt noe maretitt...)har også ofte skytende hodepine(nesten som ising i hodet)men hodepinen går like fort over som de kommer....det stikker i ryggen av og til,og det verker inne i øvre magen svært ofte,men langt inne(forige gang jeg var hos legenog når han trykte akkurat der,fikk jeg så utrolig vondt,han trodde det var kyssesyken,men det var det ikke)....verker også mellom brystet ofte....nå er mensen for sein og det har nesten aldri skjedd før..og så er det akkurat som at det brenner inne armen ofte...dette er ikke noen overdrivelse,selv om jeg kunne ønske det.... :( vet dette høres helt latterlig ut....men jeg er oppriktig bekymret.. jeg er ikke gravid...og det er helt sikkert...jeg har ganske lavt blodtrykk ifølge legen...men tror vel ikke at lavt blodtrykk kan forutsake alt dette....jeg er ikke hypokonder,det jeg kjenner er fysisk ikke psykisk...føler ofte at jeg ikke får puste skikkelig,og da begynner jeg å hjesåe hvert minutt,men får ikke tiol å gjspe,selv om jeg må gjespe kostant liksom....tør ikke å si det til noen for da kommer de bare til å bekymre seg... har stresset veldig i det siste..1000 ting å tenke på som bare må ordnes innen en viss tid...og alt har vært veldig usikkert,som sted å bo,flere eksamener,dårlig økonomi,osv....kan dette være en årsak til alt dette?? jeg er opptatt av vekt,er 1,65 høy,50 kg og 25 år... det har skjedd noen ganger at jeg har stikket fingerene i halsen og kastet opp etter å alt det godteriet jeg har spist...eller en god del ganger faktisk,før kunne jeg kaste opp to ganger om dagen,mens noen dager kastet jeg ikke opp i det hele tatt.....men nå har jeg ikke kastet opp på langt over en månte..men kan dette være en grunn til det som skjer....hvorfor så svimmel,kvalm og vondt nå når jeg er over dette med å kaste opp....???dessuten har jeg ikke godt på do som nomalt i det siste,det kan gå tre/fire dager før jeg klarer det... kan det være nyreproblemer?? er kjempe nervøs for hva jeg kan ha...av og til blir eg så svimmel at eg må sitte,samtidig som eg blir døds kvalm,er pgså veldig slapp i det siste...har jo ikke peiling på sånn...tenker jo selvfølgelig det verste at jeg har kreft eller blodpropp eler noe...?? eller noe annet alvorlig?er dette normalt?? jeg håper du kan gi meg noen svar...vet ikke hva jeg skal gjøre.......vær så snill og hjelp meg.... vennlig hilsen meg...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/297143-svimmelkvalmhjertebankprikking-i-kroppen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er sikkert frisk.

Av de tusen livsviktige tinga du MÅ gjøre så kutter du ut 990 av de, så ordner du opp i det som virkelig er viktig.

Prioriter: Regelmessig søvn, regelmessige måltider 3-4 pr. dag med frukt/grønnsaker, drikk 2 liter vann, mosjoner gå en times tur hver dag.

Kutt ut: Snopet og eventuell alkohol.

Librax fungerer veldig godt mot kvalme, kanskje skal du snakke med legen din om angst/depresjon og eventuell utredning for fysiske plager.

Lykke til.

mvh :-)

Du er sikkert frisk.

Av de tusen livsviktige tinga du MÅ gjøre så kutter du ut 990 av de, så ordner du opp i det som virkelig er viktig.

Prioriter: Regelmessig søvn, regelmessige måltider 3-4 pr. dag med frukt/grønnsaker, drikk 2 liter vann, mosjoner gå en times tur hver dag.

Kutt ut: Snopet og eventuell alkohol.

Librax fungerer veldig godt mot kvalme, kanskje skal du snakke med legen din om angst/depresjon og eventuell utredning for fysiske plager.

Lykke til.

mvh :-)

Ta deg en tur til legen og få sjekket stoffskiftet ditt, B-12 og jernlagre. Og andre nødvendige blodprøver.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...