Gå til innhold

arbeidsulykkeerstatning og hva er rett?


Gjest sahelen

Anbefalte innlegg

Gjest sahelen

Hei ved en arbeidsulykke av min samboer ble saken aldri rapotert til arb-tilsynet eller nav trygd..i 8 år og 10 mnd ventet han på endelig svar fra forsikringselskapet (han fikk tapt arb fortjeneste etter tre år)oppgjøret var ikke så gale 2000000,-, men er dette riktig med tanke på lønnsstigning,medesinske utgifter osv,han var 30 år da det skjedde,så det er mange år det skal dekke,bør han ta sevilt søksmål til firmaet som vi har dokementerte feil som var gjort.Hva med forsikring gjennom lo? bør vi skaffe oss en advokat innen arbeidsulykke tvister?hjelp vi er rådløs,og med liten tid.hilsen fustrert samboer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Advokat Thomas Myran

Innlegget kan dessverre ikke besvares da fagpersonen ikke fant

tilstrekkelig informasjon i spørsmålet. Brukeren blir selvfølgelig ikke

belastet for dette. Vennligst forsøk vår søk funksjon for liknende

spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sahelen

Innlegget kan dessverre ikke besvares da fagpersonen ikke fant

tilstrekkelig informasjon i spørsmålet. Brukeren blir selvfølgelig ikke

belastet for dette. Vennligst forsøk vår søk funksjon for liknende

spørsmål.

ulykken var skjedd ved at det var store mangler ved stilaset som ble bygd,her had vi papirer som ble skrevet av formannen før ulykken.Bedriften brydde seg ikke og arbeidet forsatte,derfor skjedde ulykken,min mann fikk som jeg skrev utbetalt tapt arbfortjeneste(men her følte vi at de oppererte med tall under tariff,med ansinitet)Så kom sluttoppgjøret i desember.dette var på 2000000,-( rett under)men vi lurer på er dette en rett sum?

Han var 30 år ved ulykken,han har store medesinske utgifter,forsikringselskap betaler ikke ut for å være snill. derfor lurte jeg på om vi skal godta første tilbud?kan vi få noe for medlemskap i lo?eller hva med et privat søksmål mot firmaet som ikke holdt forskriftene? saken ble ikke meldt til politi,arbeidstilsynet eller nav,jeg har snakket med en i arbeidstilsynet han sa at alt dette var ulovlig,de satt han inn i en taxie,til legevakten,og da var han truffet i hode det var hjelmen som reddet livet hans,men slaget var så hardt at hjelmen datt av,i dag er hen ufør ,med kroniske smerter i hodet nakken og skulder og vil aldri kunne jobbe,og må leve på tabeletter.Hva syntes du at vi skal gjøre ta kontakt med advokat,forfølge saken,eller hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Advokat Thomas Myran

ulykken var skjedd ved at det var store mangler ved stilaset som ble bygd,her had vi papirer som ble skrevet av formannen før ulykken.Bedriften brydde seg ikke og arbeidet forsatte,derfor skjedde ulykken,min mann fikk som jeg skrev utbetalt tapt arbfortjeneste(men her følte vi at de oppererte med tall under tariff,med ansinitet)Så kom sluttoppgjøret i desember.dette var på 2000000,-( rett under)men vi lurer på er dette en rett sum?

Han var 30 år ved ulykken,han har store medesinske utgifter,forsikringselskap betaler ikke ut for å være snill. derfor lurte jeg på om vi skal godta første tilbud?kan vi få noe for medlemskap i lo?eller hva med et privat søksmål mot firmaet som ikke holdt forskriftene? saken ble ikke meldt til politi,arbeidstilsynet eller nav,jeg har snakket med en i arbeidstilsynet han sa at alt dette var ulovlig,de satt han inn i en taxie,til legevakten,og da var han truffet i hode det var hjelmen som reddet livet hans,men slaget var så hardt at hjelmen datt av,i dag er hen ufør ,med kroniske smerter i hodet nakken og skulder og vil aldri kunne jobbe,og må leve på tabeletter.Hva syntes du at vi skal gjøre ta kontakt med advokat,forfølge saken,eller hva?

Hei!

Det er umulig å svare deg på dette uten å gå dypt inn i saken - ingen slike saker er like, og de faktorer som bestemmer erstatningsbeløpet varierer veldig fra sak til sak.

Oppsøk en advokat som kan hjelpe dere.

Mvh.

Thomas Myran

Advokat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...