Gå til innhold

"hemmeligheten"..lest eller sett den?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hehe, så enkelt var det! :)

Ja - det burde vi jo ha skjønt alle sammen, at det er plassen i sengen og klesskapet det kommer an på! ;o)

Skrevet

Jepp. :o) Men om folk synes de får noe ut av å lese den så gjerne for meg.

En jeg kjenner hørte om en kvinne som aldri traff mannen i sitt liv og etter å ha lest en eller annen bok av den typen kom hun frem til at det ikke var det minste rart at hun ikke traff noen, for bare se her:

1. Hun parkerte bilen midt i dobbeltgarasjen sin

2. Hun lå midt i dobbeltsengen

3. Hun brukte hele klesskapet sitt selv!

Så hun begynte å parkere på den ene siden i garasjen, ligge på den ene siden i sengen og hun tømte halve klesskapet. Og sannelig traff hun ikke drømmemannen gitt! Bare fordi hun hadde ryddet plass for ham. Kjøss katta.

Oj ;-)

Har hørt et par stykker som er helt over seg av begeistring over boka, men nå ble jeg helt sikker,- jeg gidder ikke lese den....

Skrevet

Ja - det burde vi jo ha skjønt alle sammen, at det er plassen i sengen og klesskapet det kommer an på! ;o)

Ja, for det har jo aldri hendt at noen har funnet seg en partner mens de selv bodde alene og hadde innredet deretter...

Jeg mener til og med å ha hørt at folk har får seg (en annen / ny) kjæreste i en situasjon der de har både noen i senga, vedkommendes klær i skapet samt bil i garasjen fra før. Men jeg husker sikkert feil, eller de har latt tankene løpe fullstendig løpsk.

Skrevet

"...har FÅTT seg" skulle det stå.

Skrevet

Ja, for det har jo aldri hendt at noen har funnet seg en partner mens de selv bodde alene og hadde innredet deretter...

Jeg mener til og med å ha hørt at folk har får seg (en annen / ny) kjæreste i en situasjon der de har både noen i senga, vedkommendes klær i skapet samt bil i garasjen fra før. Men jeg husker sikkert feil, eller de har latt tankene løpe fullstendig løpsk.

''Jeg mener til og med å ha hørt at folk har får seg (en annen / ny) kjæreste i en situasjon der de har både noen i senga, vedkommendes klær i skapet samt bil i garasjen fra før. Men jeg husker sikkert feil, eller de har latt tankene løpe fullstendig løpsk.''

:-o Hva er det du antyder, laban?! *Sjokkert*

Skrevet

Jeg er veldig skeptisk til slik New Age mentalitet som sier at så lenge du bare tenker positivt, så skal det nok gå deg godt her i verden.

For da sier man også implistt at dersom det ikke går deg godt, så er det i bunn og grunn din egen feil. Når kreftsyke mennekser blir møtt med at de kan "tenke seg friske", så er det noe stein galt.

Tankegangen bak "the secret" er så navlebeskuende og deterministisk at jeg blir helt kvalm.

Hva hvis du er født på landsbygda i Sierra Leone, og familen din er død i krigen og du ikke har skolegang og nå har du fått hiv. Er det bare å tenke positiv da også, så vil det gå bedre?

Jeg har en mor som har en dødelig kreftsykdom. Det finnes ingen kur eller medisin - hun vil dø av denne sykdommen. Men det er helt utrolig mange mennesker som har gitt henne denne boken ( og andre tilsvarende "heal yourself-bøker) i forbindelsen med sykdommen. Jeg vet at det ikke er ment vondt, men det er bare så utrolig ubetenksomt gjordt!

For hva sier de egentlig til henne ved å gi henne disse bøkene? Jo, de sier at du kan bli frisk bare du vil det nok selv. Og dersom du ikke blir frisk, så er det fordi du ikke tenker positivt nok!

Brenn boka på bålet sier jeg.

"For hva sier de egentlig til henne ved å gi henne disse bøkene? Jo, de sier at du kan bli frisk bare du vil det nok selv. Og dersom du ikke blir frisk, så er det fordi du ikke tenker positivt nok!"

De sier nok ikke det. Men at du tolker det slik, som er rammet av alvorlig sykdom i nær familie, kan jeg veldig godt forstå. Likevel håper jeg ikke dere tillegger folk en slik innstilling, at din mor er syk fordi hun ikke tenker positivt nok.

Ellers håper jeg din mor ikke har for mange plager i forhold til sykdommen.. vet ikke hva annet jeg kan si. Og det gjelder sikkert flere, så man gjør det lille man kan.

fuji1365380447
Skrevet

"For hva sier de egentlig til henne ved å gi henne disse bøkene? Jo, de sier at du kan bli frisk bare du vil det nok selv. Og dersom du ikke blir frisk, så er det fordi du ikke tenker positivt nok!"

De sier nok ikke det. Men at du tolker det slik, som er rammet av alvorlig sykdom i nær familie, kan jeg veldig godt forstå. Likevel håper jeg ikke dere tillegger folk en slik innstilling, at din mor er syk fordi hun ikke tenker positivt nok.

Ellers håper jeg din mor ikke har for mange plager i forhold til sykdommen.. vet ikke hva annet jeg kan si. Og det gjelder sikkert flere, så man gjør det lille man kan.

Vi har levd med denne diagnosen i flere år nå, så følelsen av akutt krise har lagt seg. Men det er en alvorlig diagnose å leve med, for både henne og familien.

Jeg vet godt at folk ikke tenker at hun tenker for lite positivt, og jeg vet at disse gavene er godt ment. Og det vet hun også.

Men likevel - selve antitesen av slike "tenkt deg frisk-bøker" er jo at du kan gjøre noe selv. Og det er desverre mange diagnoser og livssituasjoner (f.eks vokse opp i land med krig osv) som man ikka kan noe for og ikke kan gjøre noe med, uansett hvor positivt man tenker.

Skrevet

Vi har levd med denne diagnosen i flere år nå, så følelsen av akutt krise har lagt seg. Men det er en alvorlig diagnose å leve med, for både henne og familien.

Jeg vet godt at folk ikke tenker at hun tenker for lite positivt, og jeg vet at disse gavene er godt ment. Og det vet hun også.

Men likevel - selve antitesen av slike "tenkt deg frisk-bøker" er jo at du kan gjøre noe selv. Og det er desverre mange diagnoser og livssituasjoner (f.eks vokse opp i land med krig osv) som man ikka kan noe for og ikke kan gjøre noe med, uansett hvor positivt man tenker.

Jeg er nok enig med deg. Uten å ha lest en eneste slik bok, vel å merke. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...