Gå til innhold

Hva skjedde forut for din fødsel?


DarkPink

Anbefalte innlegg

Jeg har så lyst på noen tegn om når jeg kan forvente prinsen.. har saumfart nettet nå, men blir ikke særlig klokere. Blødde etter samleie for et par dager siden, noen som vet hva det kan bety? Fått tykt slim etter det, forstår at det kan være deler av slimproppen, men at den kan gå alt fra en dag til tre uker før fødsel.

Så da er det kanskje greier å bare samle på andres erfaringer - hva skjedde i forkant av DIN fødsel? Hvordan startet den, følte du noe spesielt de siste dagene i forveien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dt er sååå forskjellig, at å gi deg et fasitsvar på det er ganske umulig...

Med første mann gikk slimproppen min om morgenen, fikk svake kynnere utover hele dagen, sterkere mot kvelden, for til sykehuset om natta, men ble sendt hjem igjen pga at de ikke trodde noe kom til å skje, da jeg trødde inn i stuen hjemme, ble de enda verreog vi kjørte rett ut igjen (vi har 2 timers reise tur-retur til sykehuset) om natten kl 2, neste morgen kl 10 hadde jeg fått sønnen min.

Neste fødsel.. da våknet jeg i 4-5 tiden om morgene av rier, gikk med de til kl 17 om dagen, kjørte til sykehuset i kveldingen, men prinsessen låg feil, med nesen motsatt vei ev det de skal, og etter pressrier i 4 timer, (noe som ikke er lov..tror jeg?!) ble hun tatt av legen dagen etter kl 11 på formiddagen.

Neste mann fikk jeg kynnere om dagen, gikk med de til 19 om kvelden, leverte ungene til foreldrene våre, og kjørte til sykehuset, var på sykehuset 20.30, fikk han 21.15 ;-)

Siste mann i dette huset er stedatteren min og hun ble tatt ved keisersnitt, så her er ingen like...;-)

Vi prøver denne mnd å få en til, så rekner ikke med at denne fødselen evt blir lik de andre heller, viss vi i det hele tatt klarer å bli gravide en gang til da...(håper det...;.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonymaaaaaa

Hadde smårier/vondt i ryggen på morgenen i to dager. Kynnere?

Fikk disse dagene litt beige utflod. Den andre kvelden gikk slimproppen, en seig klump med beige utflod. På morgenen gikk vannet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'' - hva skjedde i forkant av DIN fødsel? Hvordan startet den, følte du noe spesielt de siste dagene i forveien?''

Husker ikke så mye, bare at det var mørkt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

'' - hva skjedde i forkant av DIN fødsel? Hvordan startet den, følte du noe spesielt de siste dagene i forveien?''

Husker ikke så mye, bare at det var mørkt..

LOL :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Første gang fikk jeg ikke noe forvarsel i det hele tatt. Det var én uke til UL-termin og jeg regnet med at jeg som så mange andre ville gå litt over. Vi skulle spise grillmat hos noen venner, og da verten sa "nå er kjøttet klart", reiste jeg meg fra sofaen - og så gikk vannet. Det skjedde ingenting mer da vi kom til sykehuset, og fødselen ble satt igang med drypp halvannet døgn senere.

Andre gangen hadde jeg hatt litt følelsen av "nedovertrykk" i mage og underliv en stund - jeg hadde hatt permisjon en uke, og det var vel da jeg begynte å legge ordentlig merke til det. Men det kom og gikk og var ikke noe annet enn en følelse av "synking" og litt nedoverpress. Jeg lurte litt den formiddagen dette presset flyttet seg til ryggen, siden jeg hadde hatt typiske ryggrier ved første fødsel. Utover dagen begynte det å murre i ryggen til og fra, og kl. 18 gikk vannet under kraftige rykninger. To og en halv time senere var junior ute.

Noen slimpropp har jeg aldri sett, for meg kom den vel sammen med vannet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mor til Oliver

Jeg sov urolig natten før og hadde sånn småverking nederst i magen.Halv fem på morgenen våknet jeg og skulle snu meg, da ble proppen dratt ut og vannet gikk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med førstemann bare gråt jeg kvelden før fødsel..Visste ikke hva jeg gråt for engang,tårene bare kom,ikke klarte jeg slutte heller..

Med andremann merket jeg ingenting før fødselen var i gang.

Hadde to falske alarmer et par dager før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde kynnere i over en uke. Veldig sterke og ubehagelige. Jeg var helt utslitt innen riene startet.

Slimproppen kom ikke før på sykehuset. Jeg hadde lurt på om den kom noen dager tidligere, men det var feil. Det var en skikkelig -propp-, ikke bare litt slimete utflod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hehe, morsom den

Jeg hadde kynnere i over en uke. Veldig sterke og ubehagelige. Jeg var helt utslitt innen riene startet.

Slimproppen kom ikke før på sykehuset. Jeg hadde lurt på om den kom noen dager tidligere, men det var feil. Det var en skikkelig -propp-, ikke bare litt slimete utflod.

Jordmoren: Har slimproppen gått?

Den fødende kvinnen: Neida, han gikk bare for å hente kaffi

;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med førstemann fikk jeg kjempevondt i magen mens jeg var ute og handlet midt på dagen lørdag. Ved midnatt natt til mandag gikk vannet, og snuppa ble tatt med keisersnitt kl. 0226.

Vet ikke om magevondet hadde noe med dette å gjøre, men vet overhodet ikke hva det var.

Var forresten i uke 36+6 da hun ble født.

Med nr. 2 merket jeg ingenting før riene plutselig startet en søndags morgen. Var da i uke 35. Ble prøvd stoppet, men det gikk ikke, så i uke 35+3 ble hun født.

Med nr. 3 fikk jeg gradvis sterkere kynnere. Skjønte ikke helt når de gikk over til rier. Følte meg enda mer uerfaren enn med nr. 1...

Han ble født i uke 37+3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på mine to første fødsler kjente jeg en slags stikking i "livmortappen" d gikk vell toppen 1uke før de kom til verden.

nå fødte jeg netopp tvillinger og hadde den samme prikkingen. hadde og veldig press i underlivet, tror det var 3 dager før eller noe og lange ubehagelige kynnere noen dager før.

verken vann eller slimpropp kom før selve fødselen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ble hyper på husarbeid de siste dagene før fødslene. Noen skulle kanskje være hos oss med barna og et måtte se bra ut :)

Mere og mere mens-smertefølelse jo nærmere dagen jeg kom. Tung nedentil. Kynnere.

Når er termin da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten å gå i detaljer så skjønte jeg at slimproppen gikk. Nøyaktig to uker senere gikk vannet midt på natten. Jeg fikk ikke veer på egenhånd så jeg ble satt igang 3 dager etter vannavgang og fødte ca 1 døgn etter i gangsetting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fuji1365380447

Jeg gikk og gikk og var hellig overbevist om at "i dag skjer det" - alle bare lo av meg og sa det var ønsketenkning, men jeg fikk rett....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fødsel 1: Svært harde kynnere mandag. Ringte til føden, som anbefalte at jeg tok et varmt bad. Da stoppet kynnerne opp. På morgenen onsdag kom en geleaktig og litt blodig klump ut da jeg var på do - slimproppen gikk. Dro på sykehuset klokken 17.00 og kvelden etter fødte jeg.

Fødsel 2: Følte meg litt småuggen fra morningen av. Hadde besøk i løpet av dagen, og hadde sterke kynnere, men ikke verre enn at jeg kunne føre en normal samtale.. Sendte storebror til søstra mi på kvelden i fall at noe skulle skje. Klokken 23.00 gikk jeg og la meg, fem minutter senere kom riene i ett. Dro på sykehuset, fødte et par timer senere.

Fødsel 3: Rier fra morgenen av. Tok meg et bad for å sjekke om de var falske eller ekte. De var ekte, ja. Dro på sykehuset og fødte et par-tre timer etter ankomst der.

Ingen varsler i god tid hos meg, bortsett fra et økt "nedovertrykk" i dagene før ved fødsel 1 og 3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble hyper på husarbeid de siste dagene før fødslene. Noen skulle kanskje være hos oss med barna og et måtte se bra ut :)

Mere og mere mens-smertefølelse jo nærmere dagen jeg kom. Tung nedentil. Kynnere.

Når er termin da?

30.januar. Hadde passet fint med skolen om han kom da, men jeg begynner å bli sliten av vonde kynnere, ikke kunne gå lange biten uten å få sting i hele magen, og å ikke kunne spise meg mett uten at kroppen holder på å eksplodere... Stikkingene i livmorstappen er også utrolig vonde. Og hvis kynnere er "ubehagelige", så gruer jeg meg til VONDE rier... =o

Samtidig så har både alle barna til mamma og søsteren hennes kommet et stykke over termindatoen eller blitt satt i gang, så jeg prøver å belage meg på at det kan gå hele tre uker til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30.januar. Hadde passet fint med skolen om han kom da, men jeg begynner å bli sliten av vonde kynnere, ikke kunne gå lange biten uten å få sting i hele magen, og å ikke kunne spise meg mett uten at kroppen holder på å eksplodere... Stikkingene i livmorstappen er også utrolig vonde. Og hvis kynnere er "ubehagelige", så gruer jeg meg til VONDE rier... =o

Samtidig så har både alle barna til mamma og søsteren hennes kommet et stykke over termindatoen eller blitt satt i gang, så jeg prøver å belage meg på at det kan gå hele tre uker til.

Håper du slipper å gå over tiden. Jeg synes at det høres ut som du er ganske klar :) Be jordmor ruske til litt inni der du, så skjer det kanskje raskere. Hold oss oppdatert, det er gøy, men ikke at du har de plagene altså!

Det blir kraftigere veer, de fleste opplever det. Det rare med denne smerten er at den er jo velkommen, det er jo den du venter på slik at den lille skatten skal havne i armene dine :) Så derfor tåler vi smerten, vi får igjen for det :) Husk at du også kan ta imot smertestillende, baby får "motgift" etter fødselen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du slipper å gå over tiden. Jeg synes at det høres ut som du er ganske klar :) Be jordmor ruske til litt inni der du, så skjer det kanskje raskere. Hold oss oppdatert, det er gøy, men ikke at du har de plagene altså!

Det blir kraftigere veer, de fleste opplever det. Det rare med denne smerten er at den er jo velkommen, det er jo den du venter på slik at den lille skatten skal havne i armene dine :) Så derfor tåler vi smerten, vi får igjen for det :) Husk at du også kan ta imot smertestillende, baby får "motgift" etter fødselen.

Ja, jeg gruer meg ikke noe særlig til fødselen faktisk, fordi det er en smerte som hele tiden går mot et mål. Jeg vet hvorfor jeg har vondt, jeg vet noe lunde hvor lenge det vil vare, og ikke minst at jeg får verdens beste belønning når jeg er i mål ;)

Men er det meningen at jordmor skal undersøke meg vaginalt også? Det gjør ikke min (har vært på 38-ukers kontrollen, skal på 40 på mandag). Mange som har spurt om hun syntes at jeg virket moden og sånn, men jeg har liksom ikke hatt noe svar, for hun måler jo bare blodtrykk og størrelse på magen og sånn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...