Gå til innhold

Hva skjedde forut for din fødsel?


DarkPink

Anbefalte innlegg

Ja, jeg gruer meg ikke noe særlig til fødselen faktisk, fordi det er en smerte som hele tiden går mot et mål. Jeg vet hvorfor jeg har vondt, jeg vet noe lunde hvor lenge det vil vare, og ikke minst at jeg får verdens beste belønning når jeg er i mål ;)

Men er det meningen at jordmor skal undersøke meg vaginalt også? Det gjør ikke min (har vært på 38-ukers kontrollen, skal på 40 på mandag). Mange som har spurt om hun syntes at jeg virket moden og sånn, men jeg har liksom ikke hatt noe svar, for hun måler jo bare blodtrykk og størrelse på magen og sånn..

Da jeg begynte å nærme meg termin, sjekka jordmoren min meg vaginalt, i alle fall. I alle fall ved fødsel 1 og 3. Husker ikke helt ved nr 2.

Tenk at du er så nærme nå!

Håper du får en fin fødselsopplevelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg gruer meg ikke noe særlig til fødselen faktisk, fordi det er en smerte som hele tiden går mot et mål. Jeg vet hvorfor jeg har vondt, jeg vet noe lunde hvor lenge det vil vare, og ikke minst at jeg får verdens beste belønning når jeg er i mål ;)

Men er det meningen at jordmor skal undersøke meg vaginalt også? Det gjør ikke min (har vært på 38-ukers kontrollen, skal på 40 på mandag). Mange som har spurt om hun syntes at jeg virket moden og sånn, men jeg har liksom ikke hatt noe svar, for hun måler jo bare blodtrykk og størrelse på magen og sånn..

Du kan spørre om hun kan sjekke om du har begynt å få åpning kanskje, så kjenner hun nok etter :) Med mine tre har jordmor kjent etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg gruer meg ikke noe særlig til fødselen faktisk, fordi det er en smerte som hele tiden går mot et mål. Jeg vet hvorfor jeg har vondt, jeg vet noe lunde hvor lenge det vil vare, og ikke minst at jeg får verdens beste belønning når jeg er i mål ;)

Men er det meningen at jordmor skal undersøke meg vaginalt også? Det gjør ikke min (har vært på 38-ukers kontrollen, skal på 40 på mandag). Mange som har spurt om hun syntes at jeg virket moden og sånn, men jeg har liksom ikke hatt noe svar, for hun måler jo bare blodtrykk og størrelse på magen og sånn..

Jeg har ikke blitt undersøkt vaginalt før en uke etter termin. De to første gangene "rusket" jordmor meg først 14 dager etter termin. Den første gangen hjalp det ikke, og jeg ble satt på kur, den andre gangen satte det i gang fødselen.

Lykke til med fødselen, forresten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved første fødsel gikk vannet uten andre tegn. Riene startet to timer etterpå og 6 timer senere var babyen ute.

Ved andre fødsel begynte riene først og åpningen var 2-3 cm. Hadde rier jevnt og trutt i ett døgn (lå inn på føden) før det roet seg litt igjen. Gikk så med rier av og på i 8 dager. Åpningen ble større og større og 4 dager før fødsel var den på 6 cm. Reiste tilslutt inn (fra kjøpesenteret :fnise:) når det var 2 min mellom riene, og etter å ha tatt vannet på føden var hun ute på ett blunk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...