Gå til innhold

Teppe av saueskinn

Anbefalte innlegg

Gjest tuggete saueskinn
Skrevet

Jeg har vasket et teppe av saueskinn, men det har blitt veldig stivt og grovt. Før var det veldig mykt og bløtt, men virker som trådene har blitt tuggete om dere skjønner. Noen tips om hvordan får det slik det var? Kan jeg kanskje børste det?

Fortsetter under...

Skrevet

Mens det er vått gnir du bakpå skinnet med såpestykke. Med sånn avlang gammeldags såpe vet du? Sunlight? husker ikke i farta.

Så bruker jeg en karre/ en stålbørste som jeg har til hunden og børster hele teppet nøye. Det tar litt tid...

Men til gjengjeld så blir baksiden av skinnet mykt og pelsen blir jevn og fin og uten klumper.

Gjest tuggete saueskinn
Skrevet

Mens det er vått gnir du bakpå skinnet med såpestykke. Med sånn avlang gammeldags såpe vet du? Sunlight? husker ikke i farta.

Så bruker jeg en karre/ en stålbørste som jeg har til hunden og børster hele teppet nøye. Det tar litt tid...

Men til gjengjeld så blir baksiden av skinnet mykt og pelsen blir jevn og fin og uten klumper.

Kan jeg bruke en slik børste?

http://www.hundespesialisten.no/productdetails.php?product=917

Den har veldig tynne, korte tagger...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...