Gå til innhold

Trojaner på pc'n

Anbefalte innlegg

Gjest tullavillekulla
Skrevet

Hei

Jeg har fått noen trojanere på pc'n som jeg gjerne skulle fjerna. De heter Win:32-gen og noen tall. De er lagt i "kisten" (bruker avast! antivirus) og jeg aner ikke hva mer jeg skal gjøre. Jeg har kjørt housecall-saken ( http://housecall65.trendmicro.com/ ) for å renske opp litt. Den har fjerna endel, men hver gang jeg kjører den kommer det opp at jeg har HTTP-cockies som registrerer nettbruken min.

Jeg vurderer å reinnstallere hele pc'n, men det er selvfølgelig ting jeg har på pc'n som jeg vil beholde. Vil disse filene være infiserte om jeg brenner de ut og legger de inn igjen etterpå? (Regner med de gjør det, men håper jo at de ikke gjør det...)

Vil trojanerene bli helt borte om jeg sletter de fra kisten?

Pc'n min har begynt å gå litt treigere enn vanlig. Har hatt veldig problemer med DNS i dag, men det har kanskje ikke noen sammenheng?

Jeg har prøvd å søke opp trojanerene på google, men finner ikke noe. Noen som kan hjelpe?

Kåre Kruttlapp
Skrevet

Du bør ta kontakt med en data sakkyndig som enten kommer hjem til deg og fjerner disse trojanerne og sjekker hardisken din generelt! Mulig du har en virusprogram som er for gammelt også! Leste på VG nett i dag at det er nye trojanere ute å går på MSN! Jeg fikk sakkyndige hit hjem og hjalp meg!! 1000.- kr og svisj oppe å går igjen uten trojanere med oppdatert virusprogram!!

Gjest tullavillekulla
Skrevet

Du bør ta kontakt med en data sakkyndig som enten kommer hjem til deg og fjerner disse trojanerne og sjekker hardisken din generelt! Mulig du har en virusprogram som er for gammelt også! Leste på VG nett i dag at det er nye trojanere ute å går på MSN! Jeg fikk sakkyndige hit hjem og hjalp meg!! 1000.- kr og svisj oppe å går igjen uten trojanere med oppdatert virusprogram!!

avast! oppdaterer seg daglig, så selve antivirusprogrammet tror jeg skal være bra. Jeg kjenner flere som bruker det og alle er veldig fornøyde. Jeg har ikke lyst til å kontakte eksperter før jeg har gjort alt jeg kan gjøre selv. De jeg kjenner som har litt peiling er leie av å være helpdesk hele tiden, forståelig nok.

Kåre Kruttlapp
Skrevet

avast! oppdaterer seg daglig, så selve antivirusprogrammet tror jeg skal være bra. Jeg kjenner flere som bruker det og alle er veldig fornøyde. Jeg har ikke lyst til å kontakte eksperter før jeg har gjort alt jeg kan gjøre selv. De jeg kjenner som har litt peiling er leie av å være helpdesk hele tiden, forståelig nok.

Skjønner! men hvis virusprogrammet ditt er så bra hvordan kan disse trojanerne komme inn da? Kost på deg en proff som kan sjekke maskinen din du! Det angrer ikke jeg på at jeg gjorde!

Skrevet

Jeg bruker AVG, av og til finner det en trojaner, da legges den i kista og så sletter jeg den derfra (ikke spør meg hvordan for det husker jeg ikke, kommer bare spørsmål på skjermen tror jeg). Må få innstallert spywaren derfra også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...