Gå til innhold

Jobber du eller har du jobbet på sykehus?

Anbefalte innlegg

Gjest Auroria
Skrevet

Var det ikke svært travelt? Jeg er snart ferdig utdannet sykepleier og folk rundt meg prøver stadig å innbille meg at det er sykehus som er den mest spennende plassen å jobbe. Jeg er derimot litt skeptisk, etter at jeg opplevde hvor slitsomt det kunne være den tiden jeg var i sykehuspraksis. Kjekt om noen som har erfaring kan gi meg noen råd.

Fortsetter under...

Gjest trinelinemor
Skrevet

Kan bare si at jeg jobber som sykepleier på ei avd på sykehus. Det var ikke slik jeg en gang trodde. Mye stress, mye ansvar, lite fleksibilitet, mye sykemeldinger, ingen ønsketurnus, pasienter som ikke får det de skal, innsparinger, dårlig lønn og jeg ser dessverre lite yrkesetikk som vi lærer så fint om på skolen. Det blir rett og slett ikke tid til å reflektere da tiden ikke strekker til.

Det var dessverre mine tanker pr i dag. Jeg var nyutdannet i fjor.

Gjest Auroria
Skrevet

Kan bare si at jeg jobber som sykepleier på ei avd på sykehus. Det var ikke slik jeg en gang trodde. Mye stress, mye ansvar, lite fleksibilitet, mye sykemeldinger, ingen ønsketurnus, pasienter som ikke får det de skal, innsparinger, dårlig lønn og jeg ser dessverre lite yrkesetikk som vi lærer så fint om på skolen. Det blir rett og slett ikke tid til å reflektere da tiden ikke strekker til.

Det var dessverre mine tanker pr i dag. Jeg var nyutdannet i fjor.

Takk, det var det svaret jeg fryktet. Nå kommer jeg ikke til å vurdere å jobbe på sykehus en gang. Blir nok hjemmesykepleien på meg. Her hvor jeg bor har de fine lister og god til hos hver bruker:-)

Skrevet

Tenk på hvor mye man lærer som nyutdannet sykepleier på sykehus!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...