Gå til innhold

Kan stress føre til målbar lav blodprosent?

Anbefalte innlegg

Gjest aldri hørt om
Skrevet

En kamerat har fått påvist ekstremt lav blodprosent, dette har kommet og gått i 2 år. I tillegg er blodtrykket lavt.

Dette forklares av legen hans som et symptom på stress, og at kroppen forsøker å fortelle ham at han må ta det med ro.

Jeg har aldri hørt at stress kan gi ekstremt lav blodprosent og lavt blodtrykk - føler at dette ikke henger på greip.

Noen som har en forklaring?

lillemegpåtur
Skrevet

Lav blodprosent var vel det jeg hadde også pga jernmangel.. nå er jo det ganske vanlig hos unge jenter da.. men kan det tenkes at han da ikke spiser nok/bra nok mat siden han er stresset, og slik stresser kroppen?

Gjest aldri hørt om
Skrevet

Lav blodprosent var vel det jeg hadde også pga jernmangel.. nå er jo det ganske vanlig hos unge jenter da.. men kan det tenkes at han da ikke spiser nok/bra nok mat siden han er stresset, og slik stresser kroppen?

Ble satt på jernrikt kosthold og flytende jerntilskudd uten noen særlig bedring på 2-3 uker. Det kommer stadig tilbake. Kostholdet slik jeg kjenner det er bra.

Skrevet

Er man stresset, blir blodtrykket lett for høyt. Trodde ikke stress virket inn på blodprosenten.

Gjest aldri hørt om
Skrevet

Er man stresset, blir blodtrykket lett for høyt. Trodde ikke stress virket inn på blodprosenten.

For høyst mente jeg også, har ikke hørt det som forklaring på lavt blodtrykk før.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...