Gjest aldri hørt om Skrevet 21. januar 2008 Skrevet 21. januar 2008 En kamerat har fått påvist ekstremt lav blodprosent, dette har kommet og gått i 2 år. I tillegg er blodtrykket lavt. Dette forklares av legen hans som et symptom på stress, og at kroppen forsøker å fortelle ham at han må ta det med ro. Jeg har aldri hørt at stress kan gi ekstremt lav blodprosent og lavt blodtrykk - føler at dette ikke henger på greip. Noen som har en forklaring? 0 Siter
lillemegpåtur Skrevet 21. januar 2008 Skrevet 21. januar 2008 Lav blodprosent var vel det jeg hadde også pga jernmangel.. nå er jo det ganske vanlig hos unge jenter da.. men kan det tenkes at han da ikke spiser nok/bra nok mat siden han er stresset, og slik stresser kroppen? 0 Siter
Gjest aldri hørt om Skrevet 21. januar 2008 Skrevet 21. januar 2008 Lav blodprosent var vel det jeg hadde også pga jernmangel.. nå er jo det ganske vanlig hos unge jenter da.. men kan det tenkes at han da ikke spiser nok/bra nok mat siden han er stresset, og slik stresser kroppen? Ble satt på jernrikt kosthold og flytende jerntilskudd uten noen særlig bedring på 2-3 uker. Det kommer stadig tilbake. Kostholdet slik jeg kjenner det er bra. 0 Siter
fresja Skrevet 21. januar 2008 Skrevet 21. januar 2008 Er man stresset, blir blodtrykket lett for høyt. Trodde ikke stress virket inn på blodprosenten. 0 Siter
Gjest aldri hørt om Skrevet 21. januar 2008 Skrevet 21. januar 2008 Er man stresset, blir blodtrykket lett for høyt. Trodde ikke stress virket inn på blodprosenten. For høyst mente jeg også, har ikke hørt det som forklaring på lavt blodtrykk før. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.