Gå til innhold

(Helvettes) tv-lisens igjen..

Anbefalte innlegg

Gjest for noe tull
Skrevet

Jeg flyttet fra gubben i september, han beholdt tvn så har ikke hatt tv før jeg fikk kjøpt en av en bekjent i romjula. Nå har jeg fått tv-lisensregninga, og det er helt ok det.. men ikke på 1700,- kr!!! Jeg må betale fra 1.10 + de 1000 eller hva det koster for første halvår i 2008. Dessuten har jeg fått straffegevyr pga. for sen innbetaling??? Ikke sett snurten av regning, og har ikke savnet det heller siden jeg ikke har hatt tv. Lisensen der gubben bor har han betalt. Det må da kunne gå an å ringe dem og forklare situasjonen? Blir vel baer tull tenker jeg meg, men jeg nekter plent å betale den summen der. Lisensen er nor dritt, men jeg bøyer meg i støvet som de fleste andre og betaler men ikke f om jeg betalter for månder jeg ikke har hatt tv.

Tror dere det går greit å ringe? De hadde stengt kontoret i dag.

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg synes absolutt du skulle ringe og forklare situasjonen. Ikke vær sur eller sint, men fortell dem hva som har skjedd.

Det verste er at du må betale regningen - altså ikke noe verre ute enn du er nå. Hvis ikke så får du ettergitt noe av beløpet.

Fortell hvordan det gikk da!

Skrevet

Da jeg og eksen bodde sammen så sto tilfeldigvis tv-lisensen på ham. Da han flyttet så beholdt jeg tv'n. Betalte som vanlig og etter en stund så ba jeg den overført til mitt navn. Da fikk jeg masse spørsmål om eksen hadde tv og synd at jeg betalte for ham. Risikerte doble regninger. Skikkelig dritt, men jeg fikk iallfall ordnet det slik at det ikke ble dobbelt for meg å betale. Om han hadde tv så ba jeg de kontakte ham og ikke meg.

Skrevet

du skulle jo ringt å sagt fra selv også da,fra da du flytta og ble sittende uten tv. regninger fra nrk kommer 2-3(?)ganger i året,og så lenge de ikke får bedskjed om noe annet,sender de faktura som vanlig.

skjønner prinsippet og at du bli irritert,men virker ikke som at det er nrk sin feil akkurat da ;) lykke til og håper det ordner seg

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...