Gå til innhold

Hvor blir det av pengene?

Anbefalte innlegg

Gjest Hit med penga!
Skrevet

Samboeren min overførte en relativt stor sum penger til kontoen min i helga, så jeg hadde regnet med at pengene ville stå på kontoen min mandag morgen. Det gjør de ikke. Er det normalt at det tar så lang tid å overføre penger? Jeg begynner å bli litt redd for at han har tastet feil kontonummer eller noe annet.

Fortsetter under...

Gjest Shira :o)
Skrevet

Har dere samme bank? Hvis ikke kan det ta noen dager.

Gjest Hit med penga!
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1200926636' post='3784374]

Har dere samme bank? Hvis ikke kan det ta noen dager.

Nei, vi har ikke samme bank, men når vi ellers har overført til hverandre har det gått på dagen så vidt jeg husker.

lillemegpåtur
Skrevet

Helg kan fort gjøre at ting tar mer tid enn du tror. Det er bare mandag, så ingen grunn til panikk ennå. Er de ikke kommet til torsdag, stikk innom banken og sjekk.

Fikk selv beskjed fra farmor at julegave fra satt inn onsdag, men at jeg neppe hadde dem før mandag/tirsdag i følge bankmannen. De kom vel mandag tror jeg.. men da var dette før jul og sikkert travle tider for banken.

Men knapt en dag senere en vanlig, nei jeg ville ikke reagert idag. Husk, bankoverføringer skjer visstnok alltid om natta, så da kommer de vel i natt.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Nei, vi har ikke samme bank, men når vi ellers har overført til hverandre har det gått på dagen så vidt jeg husker.

Det har i allefall tatt flere dager noen ganger fra bank til bank, hos meg. Jeg villet drøyet til i morgen for jeg stresset noe videre.

Han kan vel se i sin nettbank om kontonummeret var rett.

Annonse

Skrevet

Det skyldes nok helgen det, du har dem nok i morgen sikkert.

Gjest pregnant77
Skrevet

Hvis det var i helga så er det nok riktig du ikke har fått de ennå, pleier som regel ikke skje noe i helga, du får de sikkert til i morgen.

Gjest pregnant77
Skrevet

Hvis det er samme bank tar det maks 24 timer på hverdager, mens hvis dere har forskjellig bank kan det ta opptil 3 dager (?), i helgene noe lenger, pga ingenting skjer i helgene... i alle fall ikke søndag.

Skrevet

Har du konto i Sveits (slik som eg har) så kan det ta i overkant av ei uke, men så slepper du jo unna skatten så det er verdt å vente.

Gjest Hit med penga!
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1200927367' post='3784392]

Det har i allefall tatt flere dager noen ganger fra bank til bank, hos meg. Jeg villet drøyet til i morgen for jeg stresset noe videre.

Han kan vel se i sin nettbank om kontonummeret var rett.

Kontonummeret var riktig, er sjekket nå. Jeg får se om jeg har dem i morgen. :-)

Gjest Hit med penga!
Skrevet

Helg kan fort gjøre at ting tar mer tid enn du tror. Det er bare mandag, så ingen grunn til panikk ennå. Er de ikke kommet til torsdag, stikk innom banken og sjekk.

Fikk selv beskjed fra farmor at julegave fra satt inn onsdag, men at jeg neppe hadde dem før mandag/tirsdag i følge bankmannen. De kom vel mandag tror jeg.. men da var dette før jul og sikkert travle tider for banken.

Men knapt en dag senere en vanlig, nei jeg ville ikke reagert idag. Husk, bankoverføringer skjer visstnok alltid om natta, så da kommer de vel i natt.

Jeg må si jeg aldri har opplevd bankoverførsler utenom bankens åpningstid.

Gjest Hit med penga!
Skrevet

Har du konto i Sveits (slik som eg har) så kan det ta i overkant av ei uke, men så slepper du jo unna skatten så det er verdt å vente.

Jeg har ikke konto i Sveits. :-)

Annonse

lillemegpåtur
Skrevet

Jeg må si jeg aldri har opplevd bankoverførsler utenom bankens åpningstid.

Jeg så en her en dag faktisk, betalte noen regninger, og de ble ikke trukket den dagen. Dagen etter derimot. Og for samboeren min var visst dette heeelt normalt da sånne ting foregikk om natta (det går via pc idag vet du ;) og den sover jo aldri).

Så jeg ville ikke bekymret meg helt ennå.

Skrevet

Sånn gjør jeg det også.

Skrevet

Sånn gjør jeg det også.

Litt kjipt å vente så lenge på pengene, men all den tid eg sparer millioner på skatten så er det vel verdt ventinga. :)

Gjest Hit med penga!
Skrevet

Har du fått pengene dine nå?

Ja, de kom i dag. Ellers når vi har overført penger til hverandre har det gått på få sekunder.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...