Gå til innhold

Nappe øyenbryn

Anbefalte innlegg

AneM1365380603
Skrevet

Er det noe "alle" gjør? Jeg prøvde det, og det var veeeldig ubehagelig. Selv min mor sier at napping må til for å se mest mulig fresh ut.

Fortsetter under...

Gjest Angela26
Skrevet

Jeg napper, men tro meg, det gjoer vondt bare den foerste gangen du napper. Holdes det ved like, gjoer det ikke vondt naar haarene ennaa er korte.

Gjest Astroide
Skrevet

Hehe, jeg (er kjerring) og jeg synes det ser teit ut med sånne kjempetynne og åpenbart nappede bryn. Jeg napper aldri, bare en sjelden gang pusser jeg på kantene over nesa.

AneM1365380603
Skrevet

Jeg napper, men tro meg, det gjoer vondt bare den foerste gangen du napper. Holdes det ved like, gjoer det ikke vondt naar haarene ennaa er korte.

Så da får jeg bare pine meg gjennom det noen ganger altså. Det var bare helt forferdelig.

AneM1365380603
Skrevet

Hehe, jeg (er kjerring) og jeg synes det ser teit ut med sånne kjempetynne og åpenbart nappede bryn. Jeg napper aldri, bare en sjelden gang pusser jeg på kantene over nesa.

Nå hadde ikke jeg tenkt å nappe så mye da :) Er ellers enig med deg i at noen napper vel mye. En ungjente jeg kjenner tror jeg har barbert vekk alt, så har hun tegna en strek på hver side med kajal. Ser ut som øyenbryna til tegneseriefigurer. Streken er bare noen få cm.

Annonse

Skrevet

Jeg har heldigvis fine øynebryn,så jeg slipper den torturen...

Det er jo kjempe vondt...Forstår ikke at de orker..Men de venner seg sikkert til smerten og blir vel imune..

Skrevet

arti,det spm har jeg lurt på å spørre om her inne også:P

jeg begynte når jeg var 14-15 ca. Var J..... vondt i begynnelsen. Men det går til :) Jeg kunne aldri levd et liv uten å nappe... Irriterer meg over mange som har skikkelig skog og ikke gjør noe. Ja, jeg er veldig opptatt av øyenbryn :)

Skrevet

finnes forresten øyenbrynkniv på cubus og andre burikker. Da gjør det ikke vodt, Du tar ikke me roten da. Prøv det du:)

Skrevet

Er ikke fint med for "til lagde" øyenbryn, jeg mener bare man kan fjerne det overflødige, hvis du forstår:) Mine kan du se er nappet, men de er tykk selv om.

Gjest lizzenja
Skrevet

Vask ansiktet (rundt øynene) med en varm klut, (klut vridd opp i varmt vann ;-)) noen ganger, slik at porene åpner seg. Vips - så er smertene laaaaangt mindre! Det hjelper også å strekke litt i huden, altså dra huden mellom ytterkant av brynene/ytterkant av øyet mot øret. Ja, ikke heeelt mot øret da, bare litt ;o)

AneM1365380603
Skrevet

arti,det spm har jeg lurt på å spørre om her inne også:P

jeg begynte når jeg var 14-15 ca. Var J..... vondt i begynnelsen. Men det går til :) Jeg kunne aldri levd et liv uten å nappe... Irriterer meg over mange som har skikkelig skog og ikke gjør noe. Ja, jeg er veldig opptatt av øyenbryn :)

Jeg har heldigvis ingen skog :) En venninne av meg hadde faktisk en sånn kniv med seg hit en gang, og hun skrøt noe voldsomt av den. Jeg synes den så skummelt ut. Et liten feilrisp, så står du der uten bryn, hehe.

Hun sa at jeg aldri vil angre om jeg begynner å nappe.

AneM1365380603
Skrevet

Vask ansiktet (rundt øynene) med en varm klut, (klut vridd opp i varmt vann ;-)) noen ganger, slik at porene åpner seg. Vips - så er smertene laaaaangt mindre! Det hjelper også å strekke litt i huden, altså dra huden mellom ytterkant av brynene/ytterkant av øyet mot øret. Ja, ikke heeelt mot øret da, bare litt ;o)

He he, skal ikke dra skinnet for mye. Takk for tips :) Napper du kun på undersiden? Meningen er vel at blikket skal bli mer åpent?

Annonse

Gjest åshilda
Skrevet

Jeg har alltid hatt kraftige øyenbryn. Begynte å nappe i 15-årsalderen. Siden den gang har hårene bare blitt enda kraftigere og mer spredt. Nå finner jeg hår nesten helt ned til øyelokket:-/ Selve hårstråene har også blitt kraftigere og mange plasser ser de hårene som vokser ut igjen ut som skjeggstubber. Det kan se ut som om jeg har barbert og ikke nappet. Hadde ikke turt å skjære/barbere vekk. Da hadde det vel bare blitt enda verre.

Gjest Angela26
Skrevet

Så da får jeg bare pine meg gjennom det noen ganger altså. Det var bare helt forferdelig.

Ja du maa kanskje det. Jeg vet det gjoer vondt, taarene spretter...Foerste gangen er verst! Neste gang gjoer det ikke noe saerlig vondt, men da boer du ta dem naar de begynner aa "stikke ut", ikke la dem faa vokse noe saerlig!

Gjest lizzenja
Skrevet

He he, skal ikke dra skinnet for mye. Takk for tips :) Napper du kun på undersiden? Meningen er vel at blikket skal bli mer åpent?

Hehe, best å være forsiktig ;o) I utgangspunktet napper jeg kun på undersiden ja, men ingen regel uten unntak. Viss jeg skal gjøre meg skikkelig flid, hender det at jeg tar et par-tre hår i overkant også, og gjerne stusser bittelitt (i overkant) dersom brynene buster seg til. Men ta litt og litt. Kan lønne seg, både for "smertene" sin del, og for hvordan resultatet blir, å ta det i flere omganger. Tror du greier denne biffen så fint så! Og ja, poenget er at blikket skal se mer åpent ut, og at ansiktet ser litt "ryddigere" ut. Lykke til!

Skrevet

Ja, jeg har egentlig litt kraftige øyenbryn, og jeg har nappet siden Ålesund brant ;o)

Det sies at øyenbrynene gir en klar indikasjon på hvordan damene ser ut lengre ned - så her er det nok bare å frisere stylish, hehe! ;o)))

Det finnes en "mal" for hvordan øyenbryn skal nappes, altså hvor langt ut fra senter av øyet buen skal vende, og hvor langt ut brynet max skal gå.

Dette var ingen god forklaring, da...

Thomas Alsgaard må være glad han ikke er dame *fnis*

AneM1365380603
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1200946176' post='3784760]

Ja, jeg har egentlig litt kraftige øyenbryn, og jeg har nappet siden Ålesund brant ;o)

Det sies at øyenbrynene gir en klar indikasjon på hvordan damene ser ut lengre ned - så her er det nok bare å frisere stylish, hehe! ;o)))

Det finnes en "mal" for hvordan øyenbryn skal nappes, altså hvor langt ut fra senter av øyet buen skal vende, og hvor langt ut brynet max skal gå.

Dette var ingen god forklaring, da...

Thomas Alsgaard må være glad han ikke er dame *fnis*

''Det sies at øyenbrynene gir en klar indikasjon på hvordan damene ser ut lengre ned - så her er det nok bare å frisere stylish, hehe! ;o)))''

Jeg har også hørt at hårfarven på øyenbryna er den samme som nedentil. En mann sa en gang til meg at blonde damer med mørke øyenbryn er sexy. Så la han til at de i tillegg har mørk dott, som han liker ;)

Skrevet

''Det sies at øyenbrynene gir en klar indikasjon på hvordan damene ser ut lengre ned - så her er det nok bare å frisere stylish, hehe! ;o)))''

Jeg har også hørt at hårfarven på øyenbryna er den samme som nedentil. En mann sa en gang til meg at blonde damer med mørke øyenbryn er sexy. Så la han til at de i tillegg har mørk dott, som han liker ;)

*hihi* :)

Skrevet

Jeg har gjort det de siste tja...8 årene. Det er raskest og minst smertefullt å gjøre det hos frisøren. Jeg gjør det oftest selv. Jeg har kommet frem til at dersom jeg er forkjølet så er det lurt å nappe. Da nyser jeg no vanvittig! Det løsner i et tett system.. hehe.

Flere som nyser? Jeg fikk ingen forvarsel da jeg første gang nappet brynene hos frisøren. Det kom brått et kjempenys. Flaut! Da sa hun at det var helt vanlig å nyse....det hadde vært kjekt å vite litt før man spruter ut i lokalet da ;(

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...