Gå til innhold

Salg av brudekjole og sending med post

Anbefalte innlegg

Gjest kjolebruraa
Skrevet

Har fått solgt brudekjolen min, men hun som kjøpte den bor et annet sted i landet og ønsker jeg skal sende den. Bør jeg be om å få dekket porto og det kjolen koster på forhånd? Litt kjipt om jeg sender kjolen og ingen penger kommer?

Og hva koster det ca. å sende en brudekjole, noen som har sendt noe sånt før og vet omtrent hva det koster?

Fortsetter under...

AneM1365380603
Skrevet

Det er tryggest å sende den i oppkrav, og naturlig at hun betaler det. Gi beskjed til henne først, så er hun klar over det :)

Gjest Gurojenta
Skrevet

Det smarteste er å sende den som oppkrav ja, og mottakeren dekker nok som oftest portoen. Du får jo sendt kjolen som Norgespakke, det ligger vel på rundt 120 kr? Også kommer oppkravsbeløpet i tillegg. Det du da kan risikere er jo at mottakeren ikke henter kjolen og at du selv har betalt portoen og oppkravsgebyret, men den risikoen er det jo verdt å ta for at dere bagge skal føre dere "trygge".

Gjest kjolebruraa
Skrevet

Det smarteste er å sende den som oppkrav ja, og mottakeren dekker nok som oftest portoen. Du får jo sendt kjolen som Norgespakke, det ligger vel på rundt 120 kr? Også kommer oppkravsbeløpet i tillegg. Det du da kan risikere er jo at mottakeren ikke henter kjolen og at du selv har betalt portoen og oppkravsgebyret, men den risikoen er det jo verdt å ta for at dere bagge skal føre dere "trygge".

Hvordan bør jeg pakke inn kjolen så den ikke blir ødelagt under frakt?

Og er det bare å levere pakken i luken på postkontoret og si at jeg ønsker å få den sendt som oppkrav? Må jeg da betale noe på forhånd?

Gjest Gurojenta
Skrevet

Hvordan bør jeg pakke inn kjolen så den ikke blir ødelagt under frakt?

Og er det bare å levere pakken i luken på postkontoret og si at jeg ønsker å få den sendt som oppkrav? Må jeg da betale noe på forhånd?

Be om tips i en brudesalg. Jeg ville iallfall pakket den godt inn så den ikke ville blitt skadet av fuktighet. Du kan pakke den inn i en eske hjemme og så sende den på postkontoret. Eller du kan kjøpe en eske beregnet på Norgespakke, men disse eskene passer jo aldri til det man skal sende.

Skrevet

Jeg hadde sendt den etter å ha mottatt penger for kjolen + porto.

Det er nok av folk som ikke henter ut oppkravspakkene, og da blir du hengende med varen + penger tapt i porto.

Annonse

Skrevet

Når jeg har solgt ting på nett, har jeg gitt kjøper valget om å betale meg på forhånd, eller om de foretrekker oppkrav. Kjøper har alltid valgt å betale på forhånd, og så sender jeg.

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...