Gjest kjolebruraa Skrevet 21. januar 2008 Skrevet 21. januar 2008 Har fått solgt brudekjolen min, men hun som kjøpte den bor et annet sted i landet og ønsker jeg skal sende den. Bør jeg be om å få dekket porto og det kjolen koster på forhånd? Litt kjipt om jeg sender kjolen og ingen penger kommer? Og hva koster det ca. å sende en brudekjole, noen som har sendt noe sånt før og vet omtrent hva det koster? 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 21. januar 2008 Skrevet 21. januar 2008 Det er tryggest å sende den i oppkrav, og naturlig at hun betaler det. Gi beskjed til henne først, så er hun klar over det 0 Siter
Gjest Gurojenta Skrevet 22. januar 2008 Skrevet 22. januar 2008 Det smarteste er å sende den som oppkrav ja, og mottakeren dekker nok som oftest portoen. Du får jo sendt kjolen som Norgespakke, det ligger vel på rundt 120 kr? Også kommer oppkravsbeløpet i tillegg. Det du da kan risikere er jo at mottakeren ikke henter kjolen og at du selv har betalt portoen og oppkravsgebyret, men den risikoen er det jo verdt å ta for at dere bagge skal føre dere "trygge". 0 Siter
Gjest kjolebruraa Skrevet 22. januar 2008 Skrevet 22. januar 2008 Det smarteste er å sende den som oppkrav ja, og mottakeren dekker nok som oftest portoen. Du får jo sendt kjolen som Norgespakke, det ligger vel på rundt 120 kr? Også kommer oppkravsbeløpet i tillegg. Det du da kan risikere er jo at mottakeren ikke henter kjolen og at du selv har betalt portoen og oppkravsgebyret, men den risikoen er det jo verdt å ta for at dere bagge skal føre dere "trygge". Hvordan bør jeg pakke inn kjolen så den ikke blir ødelagt under frakt? Og er det bare å levere pakken i luken på postkontoret og si at jeg ønsker å få den sendt som oppkrav? Må jeg da betale noe på forhånd? 0 Siter
Gjest Gurojenta Skrevet 22. januar 2008 Skrevet 22. januar 2008 Hvordan bør jeg pakke inn kjolen så den ikke blir ødelagt under frakt? Og er det bare å levere pakken i luken på postkontoret og si at jeg ønsker å få den sendt som oppkrav? Må jeg da betale noe på forhånd? Be om tips i en brudesalg. Jeg ville iallfall pakket den godt inn så den ikke ville blitt skadet av fuktighet. Du kan pakke den inn i en eske hjemme og så sende den på postkontoret. Eller du kan kjøpe en eske beregnet på Norgespakke, men disse eskene passer jo aldri til det man skal sende. 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 22. januar 2008 Skrevet 22. januar 2008 Jeg hadde sendt den etter å ha mottatt penger for kjolen + porto. Det er nok av folk som ikke henter ut oppkravspakkene, og da blir du hengende med varen + penger tapt i porto. 0 Siter
KaVa Skrevet 22. januar 2008 Skrevet 22. januar 2008 Når jeg har solgt ting på nett, har jeg gitt kjøper valget om å betale meg på forhånd, eller om de foretrekker oppkrav. Kjøper har alltid valgt å betale på forhånd, og så sender jeg. mvh 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.