Gå til innhold

Kvinner med langt hår..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei, behold det lange fine haaret :-) Jenta mi paa 7 har ogsaa haar ned til rumpa nesten. Kjempefint :-)

Å så nydelig!

Jenta mi har sikkert 4cm langt hår...Men gleder meg til det kan dille og dulles litt!!

Gutten min har forresten langt hår! ;0)

Kjempe fin!!!

• Svar 86
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

6

• Lillemus

4

• Babette

4

• Mamma07

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest Gurojenta
Skrevet

”Gamle” dager med tynt og livløst langt hår er ikke mye fint spør du meg. Men så lenge man tar vare på håret sitt og det fortsatt ser flott ut, er det vel ingen grunn til å klippe seg?

Selv er jeg snart 30 og det er jo nå jeg først har bestemt meg for å ha litt lengde på håret. Kan ikke klippe meg bare fordi jeg går mot 30 da.

Skrevet

Jeg har ingen planer om å klippe meg. Nærmer meg 40 nå.

Mora mi nærmer seg 60 og har også langt hår. Ser at mange klipper seg når de får vondt i skuldrene av å gre seg, men det skjer jo ikke i 30-40 årene.

Skrevet

Nei, men kanskje Jølsa og Bjølsen er samme person? :)

Tro det eller ei: Jeg drømte om Jølsen i natt, og da viste det seg at hun var gresk og identisk med Moraki, som skrev her før.

Skrevet

Jeg er 42, og har halvlangt, tykt, mørkt hår :).

Men: veldig bevisst på å ikke ende opp som en sånn "halvdesperat" kvinne over middagshøyden som krampaktig prøver å virke ung ;).

Skrevet

Langt hår, hva er det? :-) Ser på God Morgen Norge nå, på TV2, hun Signe Tynning kler godt håret sitt. Ikke så kjempelangt kanskje, men heller ikke kort.

Det kommer helt an på klippen. Og det MÅ være velstelt, ellers ser man lett sjuskete ut. ;-) Du har vel sett Sossen Krogh privat.. (ikke som hun madammen i Cæsar)

Skrevet

Jeg mener at når det er grått og man har blitt rynkete i fjeset. Da er det på tide å klippe seg. Eks: Sossen Krogh! (hun i rullestol i hotel cæsar)

hehe, ser det er fler som trekker fram henne.. Skrekkeksempel..! ;-)

Skrevet

Dersom håret er velstelt og pent, kan man godt ha langt hår som godt voksen. Ikke noe problem. Men mange voksne damer kler å få håret klippet, fordi langt hår "drar" ansiktet, på en måte (altså: Ikke fysisk, men visuelt). Noen voksne damer tviholder på en frisyre de hadde i sine yngre dager, gjerne i sin glanstid - og den passer som regel dårlig på et voksent menneske....

Men - langt, velstelt hår i en pen klipp, det kan du ha så lenge du vil :-)

Skrevet

http://www.dagsavisen.no/multimedia/archive/00013/VIBEKE_L_KKEBERG_13786o.jpg

Jeg syntes i allefall at man bør klippe seg før man ender opp som dette.

Men når man vet hvem og hvordan hun er, så synes jeg hun kler dette håret.

Kom derimot på ei som definitivt er _velstelt_ på håret, men kanskje med hell kunne rufset det litt opp.. http://gfx.aftonbladet.se/multimedia/archive/00044/INGA_R_TTSLIGA__TG_R_44985w.jpg

Gjest stillyounginmind
Skrevet

Det er opp til henne selv. Har du hår som er pent og lettstelt, og du føler du kler langt hår, da er det greit å ha langt hår så lenge du selv ønsker det. Man kan jo variere hårfrisyre etter anledning og humør, f.eks. en velfrisert knute når man vil se litt "voksen" ut, eller håret rett ut en dag man vil se litt fresh ut,kanskje hestehale eller flette en dag. Variasjonsmulighetene er mange...

Mange velger å klippe håret sitt pga de ikke orker å styre så mye med håret, kanskje håret er blitt slitt og stygt. Men ikke alle kler kort hår, da er kanskje halvlangt hår bedre? Finn en frisør som vet å gi deg en frisyre du kler.

Min mann liker ikke korthårede damer, og han syns håret mitt er så fint, så jeg får ikke lov til å klippe det. Men jeg er jo "ung" ennå, 30 år...

Hender seg jeg har lyst på en "sveis"... kanskje i 35års alderen, men vi får se.

Jeg syns det e rlitt stilig med damer på 60 med langt grått hår ;-)

Skrevet

Dersom håret er velstelt og pent, kan man godt ha langt hår som godt voksen. Ikke noe problem. Men mange voksne damer kler å få håret klippet, fordi langt hår "drar" ansiktet, på en måte (altså: Ikke fysisk, men visuelt). Noen voksne damer tviholder på en frisyre de hadde i sine yngre dager, gjerne i sin glanstid - og den passer som regel dårlig på et voksent menneske....

Enig! :)

Skrevet

Langt hår, hva er det? :-) Ser på God Morgen Norge nå, på TV2, hun Signe Tynning kler godt håret sitt. Ikke så kjempelangt kanskje, men heller ikke kort.

Det kommer helt an på klippen. Og det MÅ være velstelt, ellers ser man lett sjuskete ut. ;-) Du har vel sett Sossen Krogh privat.. (ikke som hun madammen i Cæsar)

Signe er pen, og virker så koselig :)

Skrevet

Jeg synes faktisk hun ser ganske flott ut. Er det noen som kler slikt hår, så er det henne.

Enig. Kan ikke forestille meg henne uten det hulderhåret.

Skrevet

Enig!

Skrevet

Jeg synes ikke man skal føle at man MÅ klippe seg. Men man bør kanskje tenke litt gjennom hva slags type sveis man har på det lange håret og helheten forøvrig.

Det passer seg dårlig med voldsomt bleket babe-sveis når man er 40, f eks.

Jeg kjenner forresten en som snakker ekstremt mye om hvor ille det er med disse damene i 40-åra som har litt smålangt hår - de burde klippe seg i en kort frisyre, mener hun. Selv har hun ganske glissen sveis, og kan absolutt ikke ha lengre sveis, så jeg mistenker at hennes voldsomme antipatier mot langhårede jenaldrende damer skyldes misunnelse....;-)

Skrevet

Enig. Kan ikke forestille meg henne uten det hulderhåret.

Hun er jo en slags heks. De har langt hår.

Gjest Tvslave
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1200994825' post='3785211]

Signe er pen, og virker så koselig :)

Nehei, ja hun er ganske pen, men koselig? Hun virker jo så sur og falsk blid på tvruta at jeg blir helt svett

Skrevet

Hun er jo en slags heks. De har langt hår.

Ja, det har du rett i:-)

Det er litt grunnen litt rart med det med damer som er veldig kjent for håret sitt - vil de egentlig bli finere med en helt annen sveis?!

Husker i en tråd for lenge siden at flisa la ut et manipulert bilde av Eli Hagen (uten sammenligning forøvrig med V.Løkkeberg) der hun hadde fått en kort, moderne og adskillig 'flatere' frisyre.

Nå blir ikke slik bildemanipulering like bra som en ekte klipp, men hun så i grunnen helt forferdelig ut! Litt slemt sagt synes jeg at mengden av hår på henne trekker bort en del av oppmerksomheten fra ansiktet, og med en mindre iøeynfallende sveis ble det dessverre motsatt....

Skrevet

Ja, det har du rett i:-)

Det er litt grunnen litt rart med det med damer som er veldig kjent for håret sitt - vil de egentlig bli finere med en helt annen sveis?!

Husker i en tråd for lenge siden at flisa la ut et manipulert bilde av Eli Hagen (uten sammenligning forøvrig med V.Løkkeberg) der hun hadde fått en kort, moderne og adskillig 'flatere' frisyre.

Nå blir ikke slik bildemanipulering like bra som en ekte klipp, men hun så i grunnen helt forferdelig ut! Litt slemt sagt synes jeg at mengden av hår på henne trekker bort en del av oppmerksomheten fra ansiktet, og med en mindre iøeynfallende sveis ble det dessverre motsatt....

Jeg er egentlig misunnlig på alle med "stort" hår, for jeg er sparsomt utrustet selv, fra naturens side. Har såvidt fått hår på førsteklassebildet - og det er midt på 60-tallet da alle jenter hadde musefletter, hestehale eller hårbånd og alle med kort hår pr. def. var gutter.

Men jeg synes man skal være forsiktig med å være unaturlig blond hvis man ikke har tid eller råd til å vedlikeholde det. Selv jeg ser hvor latterlig det ser ut med overtydelig brun ettervekst i hårfestet og skillen. Det blir ofte ekstra godt synlig på litt voksne damer som den "ungdommelige" frisyren har flatet litt ut på.

Skrevet

Jeg er egentlig misunnlig på alle med "stort" hår, for jeg er sparsomt utrustet selv, fra naturens side. Har såvidt fått hår på førsteklassebildet - og det er midt på 60-tallet da alle jenter hadde musefletter, hestehale eller hårbånd og alle med kort hår pr. def. var gutter.

Men jeg synes man skal være forsiktig med å være unaturlig blond hvis man ikke har tid eller råd til å vedlikeholde det. Selv jeg ser hvor latterlig det ser ut med overtydelig brun ettervekst i hårfestet og skillen. Det blir ofte ekstra godt synlig på litt voksne damer som den "ungdommelige" frisyren har flatet litt ut på.

Ja, det er viktig å vedlikeholde. dette synes jeg jo gjelder uansett alder, men ekstra viktigere etterhvert som man blir eldre.

Husker Solstad sa på Grosvold at han nå for tiden oftere gikk med dress i forh til da han var yngre - det var viktigere å ta seg godt ut etterhvert som man blir eldre.

Og det synes jeg gjelder det meste av både klær og hår - man blir lettere sett på som uflidd ehvis man som 'gammel' går med det som tenåringene med letthet slipper unna med;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...