Gå til innhold

Kvinner med langt hår..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes ikke man skal føle at man MÅ klippe seg. Men man bør kanskje tenke litt gjennom hva slags type sveis man har på det lange håret og helheten forøvrig.

Det passer seg dårlig med voldsomt bleket babe-sveis når man er 40, f eks.

Jeg kjenner forresten en som snakker ekstremt mye om hvor ille det er med disse damene i 40-åra som har litt smålangt hår - de burde klippe seg i en kort frisyre, mener hun. Selv har hun ganske glissen sveis, og kan absolutt ikke ha lengre sveis, så jeg mistenker at hennes voldsomme antipatier mot langhårede jenaldrende damer skyldes misunnelse....;-)

''Selv har hun ganske glissen sveis, og kan absolutt ikke ha lengre sveis, så jeg mistenker at hennes voldsomme antipatier mot langhårede jenaldrende damer skyldes misunnelse....;-)''

*Hahaha* Minner meg om en gammel dame jeg jobbet sammen med en kort periode. Hun kjente et eldre par som satt på en svæær enebolig og kunne ikke skjønner hva de to gamle menneskene skulle med et så stort hus. At hun og mannen selv satt på et diiiigert, gammelt hus med kjeller, to etasjer og fullt loft var visst noe helt annet... ;o)

• Svar 86
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

6

• Lillemus

4

• Babette

4

• Mamma07

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg synes ikke man skal føle at man MÅ klippe seg. Men man bør kanskje tenke litt gjennom hva slags type sveis man har på det lange håret og helheten forøvrig.

Det passer seg dårlig med voldsomt bleket babe-sveis når man er 40, f eks.

Jeg kjenner forresten en som snakker ekstremt mye om hvor ille det er med disse damene i 40-åra som har litt smålangt hår - de burde klippe seg i en kort frisyre, mener hun. Selv har hun ganske glissen sveis, og kan absolutt ikke ha lengre sveis, så jeg mistenker at hennes voldsomme antipatier mot langhårede jenaldrende damer skyldes misunnelse....;-)

Jeg tror også at i flere tilfeller er det litt misunnelse ute å går...

Skrevet

''Selv har hun ganske glissen sveis, og kan absolutt ikke ha lengre sveis, så jeg mistenker at hennes voldsomme antipatier mot langhårede jenaldrende damer skyldes misunnelse....;-)''

*Hahaha* Minner meg om en gammel dame jeg jobbet sammen med en kort periode. Hun kjente et eldre par som satt på en svæær enebolig og kunne ikke skjønner hva de to gamle menneskene skulle med et så stort hus. At hun og mannen selv satt på et diiiigert, gammelt hus med kjeller, to etasjer og fullt loft var visst noe helt annet... ;o)

Minner meg om svigermor som ikke kunne skjønne hvorfor vi ville ha et tredje barn etter mange års opphold.

At hun selv fikk et fjerde barn etter mange års opphold, tenkte hun ikke på.

Skrevet

He,he,er det ikke typisk..

Skrevet

Langt hår, hva er det? :-) Ser på God Morgen Norge nå, på TV2, hun Signe Tynning kler godt håret sitt. Ikke så kjempelangt kanskje, men heller ikke kort.

Det kommer helt an på klippen. Og det MÅ være velstelt, ellers ser man lett sjuskete ut. ;-) Du har vel sett Sossen Krogh privat.. (ikke som hun madammen i Cæsar)

Sossen ja..Også så fin hun er i cæsar..Kunne godt stelt håret sitt mer på privaten ja..

Skrevet

slenger meg med på den 26-års krisen. hadde hår ned til midten av ryggen og var såååå fornøyd,men typisk meg så ville jeg prøve noe nytt.så jeg klippte håret til skuldrene.angra meg som en hund,og fikk satt på ext.hår til ned til rumpa. angra meg som en hund igjen,og tok det ut. nå er håret så fint så,og blir kjempeflott når jeg kurer og strekker det ut..

(åsså spiser jeg b-vitaminer i håp om rask vekst dagen lang) hehe

He,he,b-vit er bra! :0)

Skrevet

A propos hår: Du er vel nødt til å vaske håret hver gang du har trent? Blir det ikke mye styr med det når håret er så langt, og det må vaskes opptil hver dag? Kanskje føner du det etter hver vask også?

Skrevet

A propos hår: Du er vel nødt til å vaske håret hver gang du har trent? Blir det ikke mye styr med det når håret er så langt, og det må vaskes opptil hver dag? Kanskje føner du det etter hver vask også?

Spørsmålet var vel ikke til meg men,jeg har også lagt hår.

Pleier bare å skylle håret mitt med vann.Luft tørker det også.

Skikkelig hårvask tar jeg 1-2 ganger i uka.Avhengig av hva jeg har gjort og hva jeg har hatt i håret.

Skrevet

Spørsmålet var vel ikke til meg men,jeg har også lagt hår.

Pleier bare å skylle håret mitt med vann.Luft tørker det også.

Skikkelig hårvask tar jeg 1-2 ganger i uka.Avhengig av hva jeg har gjort og hva jeg har hatt i håret.

sorry, jeg mente å legge meg under Lillemus.

Skrevet

sorry, jeg mente å legge meg under Lillemus.

Svarte likevel jeg! ;0)

Skrevet

Næh, det er nå bare tull. Likevel, jeg synes ikke det er så kledelig med hel lengde godt voksne damer. Det drar ansiktstrekkene ned og skaper gjerne et litt slitent uttrykk.

Skrevet

Jeg dusjer daglig ja, i alle fall når jeg trener. Ikke noe problem med håret. Føner luggen, bare. Dusjer som regel på kveldstid og legger meg med vått/fuktig hår, har aldri hatt problemer med det. :o)

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg synes det kan være fint med langt hår også på damer i 30- og 40-årene. Men det stiller større krav til stell enn når man er yngre.

Synes f.eks. ikke det er veldig fint med bleket "fjortis-hår" på en såpass voksen dame. Likeså synes jeg svært mange litt eldre damer har helt ustelt langt hår, det er _ikke_ fint.

Men enkelt, velstelt hår, evt. med en spenne eller i en hestehale, synes jeg er fint selv på såpass "gamle" (hehe) damer.

Skrevet

Jeg dusjer daglig ja, i alle fall når jeg trener. Ikke noe problem med håret. Føner luggen, bare. Dusjer som regel på kveldstid og legger meg med vått/fuktig hår, har aldri hatt problemer med det. :o)

Da er du heldig. Jeg ser ut som et lykketroll med paddeflatt bakhode hvis jeg legger meg med fuktig/vått hår. Men jeg har jo heller ikke langt hår.

Skrevet

Da er du heldig. Jeg ser ut som et lykketroll med paddeflatt bakhode hvis jeg legger meg med fuktig/vått hår. Men jeg har jo heller ikke langt hår.

*Hehe* Jeg kan heller _ikke_ legge meg med vått hår når jeg har kort sveis!

Sist jeg klippet meg kort stupte jeg til sengs med vått hår samme kveld. Neste morgen husket jeg hvorfor jeg aldri pleide å gjøre det før..... ;o) Bare å vaske håret på nytt det.

Gjest fnugget
Skrevet

Ja, det er viktig å vedlikeholde. dette synes jeg jo gjelder uansett alder, men ekstra viktigere etterhvert som man blir eldre.

Husker Solstad sa på Grosvold at han nå for tiden oftere gikk med dress i forh til da han var yngre - det var viktigere å ta seg godt ut etterhvert som man blir eldre.

Og det synes jeg gjelder det meste av både klær og hår - man blir lettere sett på som uflidd ehvis man som 'gammel' går med det som tenåringene med letthet slipper unna med;-)

Enig med deg morsan. Det er en tid for alt, synes jeg.

Eldre menn kan være veldig flotte hvis de er flinke å kle seg, feks.

Jeg er forresten en av de som synes mange menn bare blir flottere med årene, mens det er omvendt for kvinner. Men finnes for all del mange flotte eldre kvinner også.

Jeg sparer forresten til langt hår. Er 33 men får høre at jeg ser ut som jeg er 25-28. Så da går det vel greit håper jeg.

Angående langt hår på kvinner i 40-års alderen, da mener jeg at det kan være fint hvis det er en oppklipt variant, eller en slags frisyre på langt hår.

Skrevet

Noen eksempler på damer som er flotte med langtt hår, selv om de har passert 40 (men dette er jo generelt sett flotte damer også *he he* - alt kler den smukke!):

http://store.iamplify.com/images/1146685719982-marcia_cross.jpg

http://static.family.go.com/images/cms/parenting/featured/felicity-huffman-240.jpg

En ikke fullt så flott kvinne som tar seg godt ut med langt hår:

http://www.kilkennyadvertiser.ie/images/200610/2996.jpg

Mens dette er et eks på en kvinne som tar seg best ut med kort hår:

http://images.askmen.com/galleries/actress/sharon-stone/pictures/sharon-stone-picture-1.jpg

Skrevet

Noen eksempler på damer som er flotte med langtt hår, selv om de har passert 40 (men dette er jo generelt sett flotte damer også *he he* - alt kler den smukke!):

http://store.iamplify.com/images/1146685719982-marcia_cross.jpg

http://static.family.go.com/images/cms/parenting/featured/felicity-huffman-240.jpg

En ikke fullt så flott kvinne som tar seg godt ut med langt hår:

http://www.kilkennyadvertiser.ie/images/200610/2996.jpg

Mens dette er et eks på en kvinne som tar seg best ut med kort hår:

http://images.askmen.com/galleries/actress/sharon-stone/pictures/sharon-stone-picture-1.jpg

Virklige flotte kvinner dette! :0)

Skrevet

Jeg hadde kort hår i ungdomstiden, da var det mest praktisk mht mye hårvask og dusjing og slikt. I voksen alder lot jeg det gro, men klippet meg veldig kort etter bryllupet. Og guri som jeg angret!

Jeg fikk 20 års alderstillegg umiddelbart, har nemlig fått mer og mer krøller med tiden, så kort hår ble en ren katastrofe.

Nå har jeg halvlangt, tykt krøllete hår, og ikke faen om det skal bli noe kortere - ikke før jeg har passert 50, i alle fall, den saken er grei!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...