Gå til innhold

Medarbeidersamtale - erfaringer?

Anbefalte innlegg

Gjest Jeg vet ikke....
Skrevet

Vi skal ha medarbeidersamtale på jobb, og det med en tredje person tilstede. Denne personen hører til en annen avdeling, og vi kjenner han ikke så veldig godt. Dette blir litt diskutert mellom oss, og flere føler seg usikre ved dette. Men, han er kontorsjef for vår andre avdeling, dog ikke vår leder. Selvsagt skal vår leder føre samtalen, den andre sjefen skal skrive notater.

Er dette vanlig praksis? Vi er flere som ikke liker det, fra tidligere arbeidsplasser, er jeg vant med å forholde meg KUN til min avdelingsleder. Hvilken erfaring har dere rundt medarbeidersamtaler??

Gjest x leder
Skrevet

Dette er en særdeles uvanlig situasjon. Aldri hørt om lignende. En medarbeidersamtale er kun ment for leder og medarbeider.

Samtalen skal basere seg på tillitt mellom disse to partene og i samtalen skal de være likestilt i den forstand at det skal kunne komme med tilbakemeldinger til hverandre.

Med en utenforstående tilstede er ikke det relevant å få til.

Dere bør protestere klart og tydelig.

Skrevet

Eneste gang jeg har hørt om 3. person til stede er at tillitsvalgt er med om det er en vanskelig stemning mellom leder og ansatt. Ta med deg den du også så blir det mer 2-2 stilling enn 2-1 i leders favør.

Skrevet

Synes en medarbeidersamtale bør være mellom leder og ansatt, ikke med en tredjeperson tilstede. Eventuelt ville jeg bedt om å ha med min fagforeningsrepresentant, dersom du føler at situasjonen blir ubehagelig.

Skrevet

Jeg har hatt mange medarbeidersamtaler med ansatte. Dette er høyst uvanlig og noe jeg ikke hadde godtatt uten videre.

En slik samtale er kun mellom leder og ansatt. Det kan være at den ansatte ønsker å ha med seg en tillitsvalgt, men det bestemmes av den ansatte selv.

Skrevet

Har aldri opplevd å ha med en tredje person på en slik samtale. Kan dere ikke i fellesskap protestere mot dette?

Skrevet

Hvis du har en fagforening, syns jeg du skal ta opp dette. Det høres helt feil ut. Det der høres ikke ut som en vanlig medarbeidersamtale.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...