Gå til innhold

Skjemmende fettkuler

Anbefalte innlegg

Gjest Bodyman

Mann, 39: Jeg har i fem år hatt en tiltagende vekst av fettkuler, og har fått fjernet noen allerede. Hvis tilveksten skal være like stor eller større som den har vært til nå, så vil kroppen etterhvert ligne på en vakumert pose klinkekuler. Det må da være andre metoder enn mekaniske for å fjerne disse kulene, for eksempel kjemisk med en sprøyte rett i kulen som vil oppløse den til en væske og fordele seg i resten av fettlaget? Eller lysbehandling? Finnes det noen måter å stoppe tilveksten og dannelsen av nye fettkuler?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/297507-skjemmende-fettkuler/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jon Langeland, hudlege

Jeg skjønner at du helst ikke vil ha kulene, men på den forebyggende siden er det dessverre lite å gjøre. Det vanligste er fortsatt å operere vekk fettkuler eller "lipomer" med et lite snitt. Det går også an å gjøre lokal fettsuging, da lager man et mindre snitt og det er stort sett plastikk irurger som gjør dette. Lysbehandling / laser har ingen effekt . Det kjemiske du foreslår er noe man idag gjør ved fettsuging , men jeg kan ikke uttale meg om det er en metode som kan benyttes på deg. Kulene er for øvrig helt godartete uten potensiale til å bli farlige. Med hilsen fra Hudlegen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/297507-skjemmende-fettkuler/#findComment-2403122
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...