Gå til innhold

Klør i nesa, jeg blir gal...

Anbefalte innlegg

Gjest klø,klø,klø
Skrevet

Jeg klær og klør i nesa, spesielt her hjemme i huset og spesielt om morningen føler jeg, men ikke bare da...

Jeg har tatt allergi blodprøver og slik prikktesting, men reagerer ikke stort der, noe på Bjørk, litt på hund (har hund). Har også mye hodepine og tørre, kløende øyne.

Kan det være at jeg ikke tåler hunden, tror jeg reagerte med +1 på prikktesting på hund.

Hjelper ikke stort med Aerius ol, men jeg må kanskje gi de litt tid på å virke??

AneM1365380603
Skrevet

Har du samme kløen om du er hos noen som ikke har hund? Datteren min reagerer på hund, og hun får kløe i ansiktet, på halsen og røde øyne.

Det er kjedelig om det er hunden, men kanskje du skal finne ut av det. Dyreallergi kan bli verre om du blir mye eksponert for kjæledyr. Jeg har hørt om de som velger å beholde kjæledyret, men som klarer seg ved å spise allergitabletter.

Skrevet

Er hunden langhårete? Børster du den hver dag?

Det er mange som ikke tåler partiklene som er nedi pelsen. Derfor er det viktig å børste hunden ofte..

Noen har også valpe allergi..

Kanskje du burde prøve en annen type allergi medisin.

Skrevet

Er hunden langhårete? Børster du den hver dag?

Det er mange som ikke tåler partiklene som er nedi pelsen. Derfor er det viktig å børste hunden ofte..

Noen har også valpe allergi..

Kanskje du burde prøve en annen type allergi medisin.

''Derfor er det viktig å børste hunden ofte..

'' Men da burde man seff ikke gjøre det selv, men få mannen, sønnen....

Skrevet

Helt klart..

Men må man gjøre det selv, gjør det ute..

Greit å vaske pelsen godt m god shampo i ny og ned og.. Fjerner mye av de partiklene som mange er allergiske mot..

Skrevet

Helt klart..

Men må man gjøre det selv, gjør det ute..

Greit å vaske pelsen godt m god shampo i ny og ned og.. Fjerner mye av de partiklene som mange er allergiske mot..

"Partiklene" er hudceller. Bare for å oppklare det, liksom.. Flass om du vil. Men det liker ikke hundeeiere at man sier. Men hunder avskaller hudceller akkurat som vi mennekser.

Skrevet

Det beste er å støvsuge hunden faktisk!

Da slipper du at alt virvler opp,og får med det mye mer enn ved børsting. :0)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...