Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Min mann jobber nå hos et firma der det er utrolig sterk varme, han er derfra 6-7 om morgenen, til 12-14 utpå dagen. Da får de fri, og dette regnes som en full dag..

Men det jeg da lurer på er, siden vi prøver å bli gravide, kan denne varmen ødelegge sædcellene??? Har jo hørt at de trenger stabil temp, at det er derfor de henger på utsiden av mannens kropp så de ikke skal bli for varme, da de ikke tåler det..

Vil det si at vi ikke kan bli gravide pga varmen han jobber i hver dag ødelegger alle sædcellene, eller må vi gjøre det to ganger hver dag slik at de ødelagte blir "brukt opp" og det kan lages nye til kvelden?? el bør vi ikke prøve i det hele tatt, siden barnetkan være skadet siden sædcellene er det???

Fortsetter under...

Det anbefales å ikke bruke for trange underbukser eller jeans, for at testiklene ikke skal bli for varme.

Når det er sagt, er det mange som i tidens løp har jobbet i fabrikklokaler, smelteverk og andre varme steder, uten at de har blitt barnløse av den grunn. Det har nok ikke så mye å si hvis han i utgangspunktet er normalt fertil. Hvis dere (to tilsammen) av forskjellige grunner har redusert fruktbarhet, er det kanskje ikke så gunstig med denne påkjenningen i tillegg. Men jeg tror egentlig (uten å være ekspert) at han er i normal temperatur såpass mange timer pr. døgn at det ikke er noen grunn til å overfokusere på dette. Han kjenner kanskje noen som har hatt tilsvarende jobb og som likevel har blitt fedre?

Det er ingen grunn til å forsøke å "bruke opp" sædceller. De som kommer ut, er produsert for en god stund siden uansett. Lev som normalt og ha sex f.eks. annenhver dag rundt eggløsningen din.

Det er heller ikke vanskelig å teste sædkvaliteten hvis dere etter hvert ønsker det. Så får dere kanskje bekreftet at det ikke er noen grunn til bekymring.

Det anbefales å ikke bruke for trange underbukser eller jeans, for at testiklene ikke skal bli for varme.

Når det er sagt, er det mange som i tidens løp har jobbet i fabrikklokaler, smelteverk og andre varme steder, uten at de har blitt barnløse av den grunn. Det har nok ikke så mye å si hvis han i utgangspunktet er normalt fertil. Hvis dere (to tilsammen) av forskjellige grunner har redusert fruktbarhet, er det kanskje ikke så gunstig med denne påkjenningen i tillegg. Men jeg tror egentlig (uten å være ekspert) at han er i normal temperatur såpass mange timer pr. døgn at det ikke er noen grunn til å overfokusere på dette. Han kjenner kanskje noen som har hatt tilsvarende jobb og som likevel har blitt fedre?

Det er ingen grunn til å forsøke å "bruke opp" sædceller. De som kommer ut, er produsert for en god stund siden uansett. Lev som normalt og ha sex f.eks. annenhver dag rundt eggløsningen din.

Det er heller ikke vanskelig å teste sædkvaliteten hvis dere etter hvert ønsker det. Så får dere kanskje bekreftet at det ikke er noen grunn til bekymring.

Ok ;-) Tusen takk for hjelpen. Jeg har allslags tanker i hodet nå mens vi forsøker ;-) er snart ferdig med perioden, så det vil jo vise seg om det har fungert eller ikke. Men det virker bare sååå uendeligt langt frem nå, mens vi venter...

Venter eggløsning ca rundt søndag, blir spennende å se ;D Tusen takk for at du tok deg tid til å svare på spm mitt ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...