Gjest Elextra Skrevet 24. januar 2008 Skrevet 24. januar 2008 ''I Norge brukte jeg alltid aa toerke med en sleik'' Fikk et øyeblikk inntrykk av at du sleiket vinduene rene, her :-). (skjønte etterhvert at du mente nal) 0 Siter
Gjest annlovinda Skrevet 24. januar 2008 Skrevet 24. januar 2008 Jeg bruker Jordans vindusklut jeg, vasker over med våt klut, og tørker av med den kluten. Synes vinduene blir finest når jeg gjør det på den måten. Også bruker jeg jif-vindusvask i vannet jeg vasker med. 0 Siter
fyrlykt Skrevet 24. januar 2008 Skrevet 24. januar 2008 Mine vinduer har vært blanke og fine helt siden jeg oppdaget fiberkluter for ca. 10 år siden. Da vasker du med bare rent vann. De første gangene må du nok vaske veldig grundig for å få vekk alle såperestene men når de er borte kan du si farvel til skjolder. Det beste er at hvis det blir en flekk på vinduet kan du bare tørke den bort, det blir ikke skjoldet og du må ikke pusse hele vinduet. 0 Siter
Gjest Angela26 Skrevet 24. januar 2008 Skrevet 24. januar 2008 ''I Norge brukte jeg alltid aa toerke med en sleik'' Fikk et øyeblikk inntrykk av at du sleiket vinduene rene, her :-). (skjønte etterhvert at du mente nal) Jeg har alltid brukt aa kalle nalen en "sleik" :-) Jeg sleiker altsaa ikke vinduene rene! Hehe:-) 0 Siter
Kalevala Skrevet 24. januar 2008 Skrevet 24. januar 2008 Mikrofiberklut og varmt vann. Tørker med nal etterpå. That's it. Jeg trodde ikke det var sant første gang jeg hørte om noen som skrøt av at de ikke brukte såpe til vindusvask etter at de tok i bruk mikrofiber. Men det funker faktisk helt supert :-) 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 24. januar 2008 Skrevet 24. januar 2008 Jeg har alltid brukt aa kalle nalen en "sleik" :-) Jeg sleiker altsaa ikke vinduene rene! Hehe:-) Har aldri hørt uttrykket "sleik" før, jeg, er vel dialekt. 0 Siter
Gjest Angela26 Skrevet 24. januar 2008 Skrevet 24. januar 2008 Har aldri hørt uttrykket "sleik" før, jeg, er vel dialekt. Mange paa hjemplassen min i troendelag sier det, men kanskje ikke alle troendere. 0 Siter
Lillemus Skrevet 24. januar 2008 Skrevet 24. januar 2008 Mange paa hjemplassen min i troendelag sier det, men kanskje ikke alle troendere. Jeg er fra Trøndelag (Trondheim og nordvest for fjorden), men har aldri hørt uttrykket sleik om en nal. 0 Siter
Gjest Angela26 Skrevet 24. januar 2008 Skrevet 24. januar 2008 Jeg er fra Trøndelag (Trondheim og nordvest for fjorden), men har aldri hørt uttrykket sleik om en nal. Da er det nok et bygde-spraak sikkert! 0 Siter
Persille1365381127 Skrevet 24. januar 2008 Skrevet 24. januar 2008 Tørk over med avispapir med aske på etterpå - det blir faktisk veldig fint 0 Siter
annegunn Skrevet 24. januar 2008 Skrevet 24. januar 2008 Det aller, aller beste er å få flyfly til å vaske vinduene for deg... 0 Siter
Gjest Angela26 Skrevet 24. januar 2008 Skrevet 24. januar 2008 Det aller, aller beste er å få flyfly til å vaske vinduene for deg... Jaaa, kanskje det? Er hun flink? 0 Siter
annegunn Skrevet 24. januar 2008 Skrevet 24. januar 2008 Jaaa, kanskje det? Er hun flink? Jada! Ihvertfall mye flinkere enn jeg er. 0 Siter
Gjest Angela26 Skrevet 24. januar 2008 Skrevet 24. januar 2008 Jada! Ihvertfall mye flinkere enn jeg er. Men hvor er hun naar jeg trenger henne da? Flyfly?? 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 24. januar 2008 Skrevet 24. januar 2008 Jeg er fra Trøndelag (Trondheim og nordvest for fjorden), men har aldri hørt uttrykket sleik om en nal. Sleik er helt vanlig ord for nal, du er heeelt utdatert på lokale uttrykk 0 Siter
Lillemus Skrevet 24. januar 2008 Skrevet 24. januar 2008 [quote name=Lotte )' timestamp='1201204322' post='3787806] Sleik er helt vanlig ord for nal, du er heeelt utdatert på lokale uttrykk Pøh - det er du som bor på feil side av elva! 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 24. januar 2008 Skrevet 24. januar 2008 Det viktigste redskapet til vindusvask er en god nal. Jeg bruker ellers en dæsj zalo i vaskevannet. Jeg naler både speil, vindu og fronten på komfyren. 0 Siter
Soulshine Skrevet 24. januar 2008 Skrevet 24. januar 2008 Det finnes et vidundermiddel på vinduer det heter Nylonvask Men da må du holde deg til det - det legger nemlig igjen et belegg som gjør at vindusoverflaten blir superglatt og blank. Et par spiseskjeer med dette i en bøtte vann - du vasker - drar av med nalen - selv om vinduet ser ut som det er fullt av såpe og vips du har de blankeste vinduene du noensinne har sett 0 Siter
pekkaline Skrevet 24. januar 2008 Skrevet 24. januar 2008 Jeg bruker litt zalo i vannet og vasker med vanlig klut. Drar av vannet med nal og vasker over med rent vann før jeg drar av med nal igjen. Og jeg vasker aldri i sola. Sukk, vil du ta mine også når du er i mål? 0 Siter
Gjest Angela26 Skrevet 25. januar 2008 Skrevet 25. januar 2008 Jeg bruker litt zalo i vannet og vasker med vanlig klut. Drar av vannet med nal og vasker over med rent vann før jeg drar av med nal igjen. Og jeg vasker aldri i sola. Sukk, vil du ta mine også når du er i mål? Gi meg en nal, saa skal jeg feie over vinduene dine paa et blunk! Jeg finner nemlig ikke slike paa butikkene her... Men jeg har faatt gode tips her da, og skal proeve dem ut i dag:-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.