Gå til innhold

Hva gjør dere med kresne unger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ingen veldig kloke råd, vil bare si det er litt hos oss som hos dere.

Også hos oss skjenner faren mer enn jeg, og blir av og til sint på barna for manglende spising og/eller borskikk. Jeg er mer lemfeldig med dette, verdsetter hygge ved bordet, og ser mer gjennom fingrene med ting. Når det er sagt får de ikke spesialmat, vil de ikke ha får de gå sultne en stund etterpå. Dessuten må de smake en liten bit avalt (det hender da de finner ut at det er godt likevel).

Jeg tror som du forstår dette går seg mer til etterhvert, og jeg har liten tro på mas og kjefting, spesielt ved bordet.

Tusen takk, jeg har også tro på at det viktigste er at det er koselig ved bordet, så vil de naturlig utvide matvalget etterhvert.

Fortsetter under...

Skrevet

Neida, jeg er ikke kresen, jeg spiser det meste jeg :-) Og min mann har aldri vært kresen. Det jeg sa var at jeg er lite opptatt av mat, det er ikke en viktig del av livet mitt. Jeg går ikke rundt og drømmer om diverse matretter. Men jeg spiser sunt og regelmessig. Vi trener også, så ungene er vant til sunn livsstil. Det jeg mente var altså at jeg som barn var kresen, og at jeg ikke var opptatt av mat (da heller), og at det kanskje er en viss arvelighet i det. Noen er jo kjempeglad i mat, mens andre ikke bryr seg om det, og det er vel kanskje litt medfødt?

Jeg tror ikke du skal bry deg så mye om de sure oppgulpene til Flaxseed. Vedkommende har ennå til gode å komme med noen konstruktive innlegg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...