Gå til innhold

Fortsatt plaget av store kviser selv etter to års medisinsk behandling

Anbefalte innlegg

Gjest laklilame

Hei. Jeg har en sønn på snart 18 år som har vært plaget av kviser i ansiktet i mange år. Han begynte i behandling for to år siden hos en hudlege som anbefalte tetracyklin. Han har nesten konstant gått på diverse kurer av samme type i de siste to årene. Huden er ikke bedre og har har fått en del arr etter de tidligere kvisene. Hudlegen anbefaler nå å bruke "Roaccutan" og jeg blir skremt når jeg leser hva slags bivirkninger den har. Jeg lurer på om det er mulig å behandle akne med vitaminer og andre naturmidler. Jeg lurer også på om ekstra doser med vitaminer eller urter ikke har uheldige bivirkninger. Og til slutt vil jeg gjerne høre hva du anbefaler. Vennlig hilsen. AML

Fortsetter under...

Stig Bruset - Alt. medisin

Kviser er sjelden i kulturer som lever på tradisjonell kost og ikke industribearbeidet mat i følge noen undersøkelser. Det er derfor viktig å spise så sunn og naturlig mat som mulig og unngå "junkfood" og søtsaker. Et kosttilskudd med ekstra sink og vitamin E kan også være gunstig kombinert med en fettsyre kalt GLA (gamma linoleic acid) som blant annet finne i nattlysolje.

Gjest `````````````

Kviser er sjelden i kulturer som lever på tradisjonell kost og ikke industribearbeidet mat i følge noen undersøkelser. Det er derfor viktig å spise så sunn og naturlig mat som mulig og unngå "junkfood" og søtsaker. Et kosttilskudd med ekstra sink og vitamin E kan også være gunstig kombinert med en fettsyre kalt GLA (gamma linoleic acid) som blant annet finne i nattlysolje.

Jeg vet i hvertfall om to ting som er verdt et forsøk. Det ene er rett og slett sinksalve - som brukes på spebarn, Natusan sinksalve får du kjøpt i de fleste dagligvarebutikker. Smør på godt om kvelden og la virke gjennom natten.

Det andre er Silicea - det får du kjøpt på helsekostbutikker - jeg tenker da på den til utvortes bruk - da Silicea også finnes som hjelp til magen (den drikkes)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...