Gå til innhold

Hva skjer om en ikke tar av linsene om natten?

Anbefalte innlegg

Gjest linsesover
Skrevet

det er snakk om månedslinser som skal tas av hver dag. Jeg bruker å overnatte ofte borte. Da sover jeg med linsene, og har egentlig ingen ubehag. Kan det være skadelig eller?

Fortsetter under...

Skrevet

''Kan det være skadelig eller?''

Ja, du kan få betennelse under øyelokkene for eksempel.

Sønnen i huset ble fratatt alle linser (av optiker) på grunn av dette for over 4 måneder siden, og betennelsen er enda ikkje borte.

Skrevet

Det finnes linser du kan sove med, og ha på i ett strekk en måned. Bytt til slike kanskje.

jancka1365381087
Skrevet

Jeg sov med linser en lang tid i "ungdommen", i dag, 11 år etter klarer jeg fortsatt ikke bruke linser over lang tid pga. ubehag.

Gjest ikke ødelegg øynene dine:)
Skrevet

Ja. Ikke gjør det mot øynene dine! Jeg har fått masse problemer av linesbruk selv, og jeg sov også med dem noen ganger, fikk streng beskjed fra øyelege at det må man ikke gjøre!

Kan jo bare nevne at jeg fikk betennesle, virusinfeksjon, små sår på et eller annet i øynene, redusert syn som ikke kan korrigeres lenger med linser osv.. Og jeg sliter enda med dette.

Skaff deg briller og etui som du kan ha i veska hvis du skal sove borte, evt bytt til dagslinser og skift hver dag!

Skrevet

Skaff deg døgnlinser som er beregnet på å brukes døgnet rundt, så slipper du å ødelegge øynene dine :)

Annonse

Skrevet

Ja, det er ikke bra, øyet får ikke nok oksygen, og det kan skade øyet på sikt. Bytt til linser du kan sove med, de inneholder mer væske og oksygen.

Skrevet

Jeg sov med slike linser engang, og selv om jeg tok de av å skylte de om morgenen, var alt bare grå tåke hele resten av dagen. (både med og uten linser på)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...