Gjest linsesover Skrevet 24. januar 2008 Skrevet 24. januar 2008 det er snakk om månedslinser som skal tas av hver dag. Jeg bruker å overnatte ofte borte. Da sover jeg med linsene, og har egentlig ingen ubehag. Kan det være skadelig eller? 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 24. januar 2008 Skrevet 24. januar 2008 ''Kan det være skadelig eller?'' Ja, du kan få betennelse under øyelokkene for eksempel. Sønnen i huset ble fratatt alle linser (av optiker) på grunn av dette for over 4 måneder siden, og betennelsen er enda ikkje borte. 0 Siter
Gjest mij Skrevet 24. januar 2008 Skrevet 24. januar 2008 Det finnes linser du kan sove med, og ha på i ett strekk en måned. Bytt til slike kanskje. 0 Siter
jancka1365381087 Skrevet 24. januar 2008 Skrevet 24. januar 2008 Jeg sov med linser en lang tid i "ungdommen", i dag, 11 år etter klarer jeg fortsatt ikke bruke linser over lang tid pga. ubehag. 0 Siter
Gjest ikke ødelegg øynene dine:) Skrevet 24. januar 2008 Skrevet 24. januar 2008 Ja. Ikke gjør det mot øynene dine! Jeg har fått masse problemer av linesbruk selv, og jeg sov også med dem noen ganger, fikk streng beskjed fra øyelege at det må man ikke gjøre! Kan jo bare nevne at jeg fikk betennesle, virusinfeksjon, små sår på et eller annet i øynene, redusert syn som ikke kan korrigeres lenger med linser osv.. Og jeg sliter enda med dette. Skaff deg briller og etui som du kan ha i veska hvis du skal sove borte, evt bytt til dagslinser og skift hver dag! 0 Siter
Gjest mallet Skrevet 25. januar 2008 Skrevet 25. januar 2008 Skaff deg døgnlinser som er beregnet på å brukes døgnet rundt, så slipper du å ødelegge øynene dine 0 Siter
Gjest gomle Skrevet 25. januar 2008 Skrevet 25. januar 2008 Ja, det er ikke bra, øyet får ikke nok oksygen, og det kan skade øyet på sikt. Bytt til linser du kan sove med, de inneholder mer væske og oksygen. 0 Siter
trollemor;o) Skrevet 25. januar 2008 Skrevet 25. januar 2008 Jeg sov med slike linser engang, og selv om jeg tok de av å skylte de om morgenen, var alt bare grå tåke hele resten av dagen. (både med og uten linser på) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.