Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, nå har jeg brukt ulldyna mi i 3 netter og jeg er litt skuffet, hadde trodd den skulle være mye varmere enn dette! Den er god, men jeg synes ikke den er så varm som jeg hadde forventet nei. Litt skuffa.

Skrevet

Tror ikke du har noe problem med å få det hett nok under der, hehe.

Skrevet

Jeg har funnet ut at det beste og varmeste er en god dundyne med et ullteppe oppå. Ullteppet luner godt, og dunen holder på all den varme luften.

Skrevet

Jeg har funnet ut at det beste og varmeste er en god dundyne med et ullteppe oppå. Ullteppet luner godt, og dunen holder på all den varme luften.

Det har jeg hjemme, men synes det er litt upraktisk med dundyna i og med at all duna før eller siden havner i fotenden. :o) Jada, jeg snur jo dyna rett som det er, men hadde alikevel likt at duna holdt seg på plass.

Skrevet

Tror ikke du har noe problem med å få det hett nok under der, hehe.

:-P

Vi ligger ikke under samme dyne hele natta da vet du.

Skrevet

Det har jeg hjemme, men synes det er litt upraktisk med dundyna i og med at all duna før eller siden havner i fotenden. :o) Jada, jeg snur jo dyna rett som det er, men hadde alikevel likt at duna holdt seg på plass.

Få deg en sånn dundyne som er sydd som et sjakkbrett - altså firkanter der dunene holder seg, uansett hvordan du vrir og vender på dyna. :-)

Skrevet

Få deg en sånn dundyne som er sydd som et sjakkbrett - altså firkanter der dunene holder seg, uansett hvordan du vrir og vender på dyna. :-)

Kjæresten har en sånn, der holder fyllet seg fint på plass. Kjøpt på Ikea, kosta ikke all verden.

Og forresten er det nydelig med dobbeltdyne. :)

Skrevet

Den dundyna jeg har er ikke gammel så den blir nok ikke byttet ut riktig ennå nei. :o)

Skrevet

Anbefales på det sterkeste :)

Kjøpte oss nye dundyner før jul, de er sydd i firkanter og ikke kanaler, så duna holder seg på plass hele tiden.

Dama jeg kjøpte dynene av, sa at på vinteren brukte hun nå doble syntetiske dyner, mye varmere enn en dundyne, så brukte hun dundyner på sommeren ..... litt motsatt av hva jeg har trodd, kjøpte dundyner allikevel vi :), og for første gang 2,20 lange, har ikke hatt èn eneste kald natt etter det kjøpet.

Jeg var ikke på Ikea ..... så dynene våre var D Y R E ..... men pytt pytt, en tilbringer jo rimelig mye av livstiden vår i senga, så det blåser jeg i :)

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg har en gåsedundyne av god kvalitet, skikkelig tykk, men likevel lett. Behandler man den pent, slik at dunene ikke brekker i særlig grad, får man ikke særlig problemer med at dunene havner i fotenden.

Har også en egen dundyne til sommerbruk, en skikkelig tynn en. Kjempedeilig! Men de varmeste sommernettene holder det med dynetrekket over seg...

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1201511853' post='3790831]

Kjøpte du den enkeltsydde, eller 2-lags dyna?

2-lags. :o( Den skulle ha termoeffekt, men jeg synes ikke den var noe varmere enn den billige fiberdyna jeg. Skuffet til den prisen ja.

Skrevet

2-lags. :o( Den skulle ha termoeffekt, men jeg synes ikke den var noe varmere enn den billige fiberdyna jeg. Skuffet til den prisen ja.

Høie Exclusive er sikkert varmere. Bedre med 2-lags termodyne i syntet om vinteren, og tynn ulldyne sydd i ruter på sommer'n, synes jeg.

Dyna du kjøpte nå, er sikkert perfekt på vår og høst.

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1201513036' post='3790859]

Høie Exclusive er sikkert varmere. Bedre med 2-lags termodyne i syntet om vinteren, og tynn ulldyne sydd i ruter på sommer'n, synes jeg.

Dyna du kjøpte nå, er sikkert perfekt på vår og høst.

''Dyna du kjøpte nå, er sikkert perfekt på vår og høst.''

Men jeg må ha en varm vinterdyne! Og jeg trodde for søren ikke man fikk varmere dyne enn en 2-lags ulldyne med termoeffekt! *Sur*

Kan jeg klage tro?

Skrevet

''Dyna du kjøpte nå, er sikkert perfekt på vår og høst.''

Men jeg må ha en varm vinterdyne! Og jeg trodde for søren ikke man fikk varmere dyne enn en 2-lags ulldyne med termoeffekt! *Sur*

Kan jeg klage tro?

Vet ikke om man kan klage, jeg. Jo, send dem en mail og uttrykk din skuffelse over produktet! Skal bli interessant å se hva de svarer :)

Men dyna er sikkert ikke laga for å holde en frossenpinnj varm når temperaturen er minus 10 grader på soverommet! ;o)

Vi bor i et varmt hus, men ligger med vinduet i luftestilling + lav varme på radiatoren under vinduet. Jeg liker ikke at lufta blir "rå", bare godt utlufta rett før sengetid.

Skrevet

Vi kjøpte ulldyne til jentene da vi enda trodde de var allergiske mot dun, men også vi ble litt skuffa... Husker ikke hva slag det var, men de kostet flesk og vi ble lovet kvalitet. Særlig den eldste hos oss er en frossenpinn, og hun var aldri veldig god og varm med den dyna.

Så - nå har vi alle gått over til dundyner, og det er bare så vanvittig deilig! Dundyne med flanelstrekk om vinteren er helt nydelig, også for de som fryser - men vil ha vinduet åpent.

Dårlig trøst for deg, da, som akkurat har lagt penga i ulldyne... Send en mail til leverandøren og fortell om dine forventinger (etter annonsering) og hva du faktisk opplever at dyna gir, så får du høre hva de sier. Du får neppe returnere den, men...

Skrevet

Vi kjøpte ulldyne til jentene da vi enda trodde de var allergiske mot dun, men også vi ble litt skuffa... Husker ikke hva slag det var, men de kostet flesk og vi ble lovet kvalitet. Særlig den eldste hos oss er en frossenpinn, og hun var aldri veldig god og varm med den dyna.

Så - nå har vi alle gått over til dundyner, og det er bare så vanvittig deilig! Dundyne med flanelstrekk om vinteren er helt nydelig, også for de som fryser - men vil ha vinduet åpent.

Dårlig trøst for deg, da, som akkurat har lagt penga i ulldyne... Send en mail til leverandøren og fortell om dine forventinger (etter annonsering) og hva du faktisk opplever at dyna gir, så får du høre hva de sier. Du får neppe returnere den, men...

Jeg har alt sendt mail, så får vi se da hva de sier. For jeg er temmelig skuffa ja. Ei dyne i "2-lags ull med termoeffekt" til nesten 2000,- skal være varmere enn dette altså!

Skrevet

Jeg har alt sendt mail, så får vi se da hva de sier. For jeg er temmelig skuffa ja. Ei dyne i "2-lags ull med termoeffekt" til nesten 2000,- skal være varmere enn dette altså!

De bør i alle fall kunne vise til en god definisjon av "termo".

Men igjen - dobbel dundyne er cluet, bare deilig!

:-)

Skrevet

Så dumt da!! *føle seg skyldig*

Jeg som alltid fryser, fryser aldri under ulldyna.... Merkelig :-/

Skrevet

Så dumt da!! *føle seg skyldig*

Jeg som alltid fryser, fryser aldri under ulldyna.... Merkelig :-/

Neida, forklaringen var som følger: det er så mange som har klaget på at dynene er for varme, derfor har de nå mindre ull i den enn før. For meg ble at altså for lite, derfor får jeg en ny. :o) Håper inderlig den er varmere da!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...