Gå til innhold

Søke om offentlig hjelp for plastikk kirurgi.

Anbefalte innlegg

Gjest Mamma på 21

Hei Nina. Jeg har lest tidligere innlegg som du har svart på og har også innhentet informasjon om at det er mulig å søke det offentlige om støtte til plastikk kirurgi. Jeg fikk mitt første og eneste barn i når jeg var 18 år, og har slitt veldig etter dette med selvtilliten min. Når jeg var gravid var det mange som trodde jeg ventet tvillinger, for magen ble kjempestor. For å gi et eksempel, kjøpte jeg meg snekkebukse for gravide, og spurte om den ville holde gjennom hele svangerskapet. Det gjorde den ikke, måtte klippes opp på siden tilslutt. Vel nok om det, mitt spørsmål er hvordan skal jeg legge dette frem for fastlegen? Jeg var til konsultasjon på fornebuklinikken og da jeg trakk opp genseren og han så på magen sa han at her trengs full bukplastikk skulle det bli noe bra.... Hvordan skal jeg gå frem, hva skal jeg si for å ikke bare bli avvist? Jeg veier 68 kg og er 166 høy, så kan sikkert miste noen kg men ut i fra hva kirurgen sa, og han viste tydelig empati for hvor hard påkjenning dette svangerskapet har vært for meg og kroppen min. Dessuten er det ene brystet mitt 60 ml mindre enn det andre, det er ikke veldig mye, men det syntes.Den ene er fin og den andre er flat.... Nå kommer sommeren med stor fart igjen, og nå begynner den vonde tiden igjen.... Har vært hos psykriatisk sykepleier og pratet med henne om dette. Og hun var en god støtte under svangerskapet. Min fast lege er en ung mann, og jeg er så redd han ikke skal forstå. Hvis ikke jeg skal få dette dekket, betaler jeg selv, men det blir snakk om mye penger og som høyskole student med et lite barn har jeg ikke for mye.. Jeg håper du kan gi meg noen tips til hvordan jeg kan gå frem, hva jeg skal si, er det spesielle regler på hva man kan få dekket og ikke? Kjenner mange som har fått dekket magekirurgi blandt annet. Jeg har ikke gått i bikini siden jeg var 17 år, og nå er jeg straks 22 år. Dette påvirker samlivet med min samboer også, for jeg føler meg ikke noe fin... Til sommeren står jeg brud og jeg vet ærlig talt ikke hva annet enn å sette meg på kne og be foran legen slik at jeg kan få føle meg ok i mitt bryllup og huske hvordan det var å gå i bikini.... Jeg er bare 22 år.... Mitt ønske er å få mageplastikk, og brystforstørrelse, jeg ønsker ikke veldig store bryst, bare at de fyller de jeg allerede har og er like store... Tusen takk påforhånd for svar. Håper virkelig du kan gi meg noen tips, eller vet om hvor jeg kan gå for å få hjelp....

Fortsetter under...

Tviler på om du får dekket noe til brystoperasjon... Men bukplastikken er det håp for; dersom du har mye overflødig hud som henger som et "forkle", kan dette være nok til å få dekket operasjonen... (Dette fordi det kan føre til andre plager, som f.eks. eksem...)

Ta kontakt med fastlegen din, og få han til å hjelpe deg... Og dersom du synes det er ubehagelig å snakke med en ung mannlig lege om dette, så er det jo mulig å bytte fastlege... Men han er helt sikkert så proff at han forstår problemet - ville heller vært i tvil om legen var en middelaldrende kvinne, som mente at man må ofre kroppen sin for å få barn... *Ler* (Satt på spissen såklart...)

Lykke til...!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...