Gjest turnei Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Har slitt i mange år med brystsmerter. Tok en angiografi for 7 år siden, den var superbra. Jeg hadde det bra i 2 år, ingen smerter. Så kom det tilbake. Det er sviende, pressende smerter midt i brystet. Jeg blir uvel og redd. Smertene kan komme når jeg går på tur, etter ca 15 min. da blir det klemmende vondt, jeg kommer meg hjem, men tør da ikke å gå på tur lenger. Jeg har forklart legen min at blodtrykket mitt, som ble målt på døgnmåling er for høyt 145/95 Nei da, det var greit. Kolesterol på 6,5 som også er høyt, men nei da. De mener at dette er greit. Smertene kan også komme når jeg er i ro, hjemme. Men de dukker oftes opp når jeg er i aktivitet. Har tatt en belastningsekg. hvor jeg syklet så lenge at bena mine ikke lenger greide å trå rundt. Den var også grei. Hvor kommer disse ekle smertene fra som gjør meg så redd. Jeg blir både svimmel og kvalm. Angst sier legen? Jeg har nå gått til psykolog i 14 uker, men hjelper det? Nei da, like vondt. Jeg vil tilbake til livet, friluftsliv, reiser og venner. Nå er alt borte. Jeg lever, men livet mitt er ødelagt. Jeg tørr ikke bevege meg lengere bort enn til butikken. Tørr ikke å bli med vennene mine på fjellet, tørr ikke å dra på tur i skogen, for da kan jeg jo få smerter. Kan til nød rusle en tur rundt huset jeg bor. Hva kan jeg gjøre? Har lagt om kosten, spiser stort sett bare frukt, grønnsaker og fisk. Alt som har med salt å gjøre har jeg kuttet ut. Men det hjelper ikke. Trodde jeg var tøff og sterk, men jeg har jo bare blitt en "pingle" Kan du gi meg noen råd? Eller har jeg noe galt med hjertet mitt som ikke er oppdaget? Hilsen kvinne på 51 år 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/298137-brystsmerter/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.