Gå til innhold

Vitamin K2

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker

Hei Stig Bruset Jeg heter Anne Bjørnebye Vik og arbeider i NattoPharma med vitamin K2. see www.nattopharm.com. & www.k2vitamin.no Jeg er veldig interessert i å komme i kontakt med almenleger da kunnskapen omkring vitamin K2 og effekter på K-vitamin avhengige proteiner (osteocalcin og Matrix Gla protein-MGP) er tilsynelatende meget begrenset. Vi har et forskningsteam (langsiktig avtale) i Nederland ( prof. C. Vermeer og L. Schurgers et al) som er eksperter på alle K vitaminene, og som utfører studier for oss. Vi tar vår oppgave med å utvikle og dokumentere K2 meget seriøst, og ser at dette vitaminet har viktige effekter på calcium metabolismen som folk flest vil ha nytte av. Det gjelder å sørge for optimale forhold for å bygge calcium inn i bensubstansen og dermed bygge sterk benbygning, samt at vitamin K2 aktivere MGP slik at dette proteinet hemmer calcium fra å deponeres i åreveggene våre, og altså bidra til bedre hjerte-kar helse. Men som sagt, kunnskapen ute blant legene er tynn, og derfor henvender jeg meg til deg med råd om hvordan vi kunne bøte på dette. Det er fint om du kan ta kontakt med meg- enten per mail eller telefon. [email protected] 91753951 Vennlig hilsen Anne Bjørnebye Vik, PhD,MBA Ansvarlig FoU& Regulatorisk

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/298269-vitamin-k2/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stig Bruset - Alt. medisin

Du har rett at kunnskapen om vitamin K2 er liten, selv om legetidsskriftet for en stund siden hadde en artikkel om temaet. Såvidt jeg vet skal Natto (som er fermetert soya med naturlig K2) testes ut mht beinskjørhet i et samarbeide mellom NAFKAM og Haukeland sykehus og resultatet herfra kan jo være en fin anledning til å gjøre produktet kjent for norske leger. Mange kvinner er jo blitt reserverte til å bruke østrogen for å forebygge beinskjørhet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/298269-vitamin-k2/#findComment-2412066
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...