Gå til innhold

Laserkorreksjon av synet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 32, og er nærsynt, minus 2 på begge øyne. Bør jeg ta en laserkorreksjon av synet, eller fortsette med briller/linser?

Jeg er kanskje litt gammel - gleden varer vel kun i ca 10 år, så vil jeg få trøbbel med synet på nært hold...

Enten må jeg ha nye briller + linser, eller så blir det operasjon. Jeg har faktisk blitt mer skeptisk til dette med operasjon, selv om de fleste er vellykkede. Synet går jo ikke i 0, sa de på klinikken - da er poenget med å betale 26 000,- for å slippe briller bortkastet for min del. Mange må ha lesebriller allikevel, de fleste må ha briller fra 45 års alder ca.

Skrevet

du kan kanskje gå til en konsultasjon og høre? jeg er tredve år, men kommer itl å ta laserkorreksjon når den blir bra nok til å fikse det ene øyet den ikke fikser nå. det er fordi at selv om jeg kanskje må bruke lesebriller senere, så er det mye bedre enn å gå rundt med briller hele tiden og ikke få linser til å passe .

Skrevet

Hvorfor går ikke synet i 0? Det gjorde mitt. :) Lesebriller fra 45 års alder må jeg sikkert bruke, men nærsyntheten kommer jo ikke tilbake, så jeg føler likevel at jeg slipper billig unna. :)

Gjest Gurojenta
Skrevet

Samboeren til en kollega av meg tok laseroperasjon, og der var det jo meningen at resultatet skulle være permanent og varig. Mulig det avhenger av typen operasjon for alt jeg vet.

Så vidt jeg har forstått kan de ikke garantere at en slik operasjon virker på alle som utfører den, men prosenten den ikke virker på er liten.

Skrevet

Gubben gjorde dette for ca. 3 år siden. Da var han nesten 40. Det har fungert bra for han. (Men det er jo ikke så lenge siden da....)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...