Gå til innhold

Brunrød utflod etter samleie

Anbefalte innlegg

Gjest woman35

Hei. Jeg er en dame på 35 år, i fast forhold.Ved forrige samleie, i går, opplevde jeg at det gjorde veldig vondt/ømt i flere stillinger, spesielt bakfra. Smertene var i form av støtsmerter. Er også usikker på om jeg hadde eggløsning da opplevd rikelig blankt slim/slim i "tråder" det har vært mulig å strekke, de 3-4 siste dagene.Hadde siste menstruasjon 15. januar, og blødning i 7 dager. Deretter litt utflod frem til 25. januar. Har hatt flere besøk hos gynekolog i høst, der han blant annet har "brent et blodkar" som tidligere forårsaket blødninger ved samleie. Det er også tatt celleprøve. Ved forrige gynekologbesøk for 1 mnd. siden fikk jeg beskjed om at blodkaret som var behandlet nå var ok. Alt har vært fint til nå, men etter sex i går fikk jeg nokså rikelig brunrød utflod. Dette ga seg relativt fort, i dag morges bare litt lysbrunt å se på toalettpapiret. Hvordan bør jeg forholde meg til dette? Bør jeg avvente eller ta kontakt med legen igjen? Kan dette ha noe med eventuell eggløsning å gjøre? Kan nevne at jeg i syklus for to måneder siden fikk en ekstrablødning 25 dager etter første dag av forutgående menstuasjon. Legen forklarte dette med progesteronmangel(?) men ville avvente behandling. I de to påfølgende sykluser har jeg hatt blankt eggløsningsslim, noe som ikke var tilstede i måneden med ekstrablødning.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/298482-brunr%C3%B8d-utflod-etter-samleie/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Samleie på eggløsningstidspunktet kan føre til at en cyste sprekker og det kan gi intense smerter. Det kan også komme blødning ved eggløsningen. Blodkar på livmorhalsen har tendens til å komme tilbake, så det kan være tilfelle hos deg. Hvis det ikke er noe stort problem, kan du se det an. Man diskuterer det med mulig progesteronmangel. Ved helt uregelmessige blødninger (tegn på fravær av eggløsning) kan det nok være tilfelle, men det virker som din syklus er ganske normal nå. Jeg synes ikke det er grunn til kontroll, se det og søk lege hvis smerter og unormale blødninger fortsetter.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...