Gjest Hva er egentlig sunnhet? Skrevet 3. februar 2008 Skrevet 3. februar 2008 Det er jo tatt helt ut av proporsjoner hvor redde vi er for å gå opp i vekt. Det er jo ingen dødsforbrytelse! Er ikke verre enn at vi kan spise litt mindre og gå ned igjen? I samfunnet i dag virker det som om det er noe av det verste som kan skje et menneske.. Noen tanker rundt dette? Får du panikk når du merker kroppen blir større? 0 Siter
Aliza1365380759 Skrevet 3. februar 2008 Skrevet 3. februar 2008 Nei, men det er sikkert fordi jeg har vært akkurat like stor i åtte år, og det er fem år siden jeg gikk ned 15 kg fordi jeg sluttet å trene (pga skader i begge knær). Jeg har et svært avslappet forhold til kroppsstørrelse, og mener det viktigste er at man holder seg frisk og spiser frukt og grønnsaker daglig, ikke om man bruker str 34 eller 44. 0 Siter
Gjest i den reklamen Skrevet 3. februar 2008 Skrevet 3. februar 2008 Ja, bare se på den reklamen der en dame bøyer seg ned og den blå fine kjolen hennes sprekker opp. Dama er tynn som ei sild, men uff! Hun har lagt på seg 0,005 gram. Ikke rart det er på tide å slanke seg! Jeg blir provosert av sånt. Går jeg opp en kilo eller to blir jeg ikke hysterisk av det. Det viktigste er som Aliza skriver, å ha et godt kosthold og en sunn kropp. 0 Siter
pekkaline Skrevet 3. februar 2008 Skrevet 3. februar 2008 Det vi stadig blir minnet på det er jo dette med vekt som videre går til overvekt. I Amerika er det veldig mange drøye personer, og man prøver vel å unngå at det skjer her i Norge også. Magefett er verst men er man aktiv så er det ikke fullt så farlig. Ja det blir hysteri dersom det er snakk om et par kilo for mye eller slikt. Jeg er ikke så opphengt i dette med vekt, men mere interessert i å få trimmet kroppen litt. 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 3. februar 2008 Skrevet 3. februar 2008 ''Får du panikk når du merker kroppen blir større?'' Ja. 0 Siter
Lillemus Skrevet 3. februar 2008 Skrevet 3. februar 2008 Panikk og panikk, ikke akkurat, men jeg vil svært gjerne klare å holde meg der jeg er nå ja. Likte ikke kroppen min for 6 kg siden, når man er så liten som meg så skal det ikke så mange klio til før det synes godt. Og det har krevd egeninnsats for å gå ned 6 kg, det har ikke kommet over natten så jeg vi gjerne fortsette med denne kroppen. ) Er alikevel slett ikke fanatisk og unner meg god mat og godis. 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 3. februar 2008 Skrevet 3. februar 2008 Jeg føler meg vel når klærne sitter som de skal. Legger jeg på meg 5 kg begynner det å stramme her og der, og jeg tar heller av de kiloene framfor å bytte garderobe. 0 Siter
Gjest Astroide Skrevet 3. februar 2008 Skrevet 3. februar 2008 Det er vel få som har panikk for å gå opp i vekt. Men mange har panikk for å -jobbe- for å komme ned igjen. 0 Siter
trollemor;o) Skrevet 3. februar 2008 Skrevet 3. februar 2008 Er ikke verre enn at vi kan spise litt mindre og gå ned igjen.. Nei, det høres så enkelt ut, men.... 0 Siter
Dorthe Skrevet 3. februar 2008 Skrevet 3. februar 2008 Jeg får panikk for jeg er redd for å bli for tung. 0 Siter
Gjest Kayia Skrevet 3. februar 2008 Skrevet 3. februar 2008 Ikke panikk, men siden jeg liker å være slank gjør jeg en innsats når buksene begynner å stramme ja. 0 Siter
Speak Skrevet 4. februar 2008 Skrevet 4. februar 2008 De fleste klarer ikke å "bare spise litt mindre" for å gå ned igjen. Derfor er det så mane overvektige. Så jeg har en øvre grense på vekt. Tipper jeg over, så må jeg gjøre en innsats. (Dvs. dersom vekta viser 100 GRAM mer enn hva jeg aksepterer.) 0 Siter
meg__123! Skrevet 5. februar 2008 Skrevet 5. februar 2008 Da får jeg panikk ja.. Men passer på så jeg ikke får det problemet. 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 5. februar 2008 Skrevet 5. februar 2008 Ja jeg får panikk. Jeg misliker kroppen min dersom jeg veier mer enn matchvekten. 0 Siter
Gjest Viktig å føle seg vel Skrevet 5. februar 2008 Skrevet 5. februar 2008 Ikke før. Jeg trives egentlig bitte litt større enn bitte litt mindre. Det er kvinnelig. Men det siste året nå har jeg merket at kiloene desverre har begynt å legge seg litt dårlig. (før la de seg helt på rette plassene uansett) Så nå mistrives jeg veldig. Får helt fnatt av bollemage, lovehandels og av å flyte ut i stolen når jeg setter meg.(og så blir rompa litt mer vablete av en kilo for mye) Det sitter nok mest i hodet, men jeg klarer det simpelthen ikke. Jeg er ikke videre stor, men skal ned en to til tre kilo. 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 5. februar 2008 Skrevet 5. februar 2008 Det er vel bra at folk gjerne vil holde seg slanke, når man ser på hvor mye sykdom overvekt kan føre til. Jeg har idealvekta mi nå, og ønker å holde den. Å holde vekta stabil klarer jeg uten store problem. Men når jeg er så uheldig å gå litt opp, så sliter jeg veldig med å få dem av igjen. To kg opp er nok til at det synes godt, siden det bare legger seg på magen. Så jeg sørger for å forebygge, ja. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.